~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Bijlagen

  • 20191222_155649.jpg
    20191222_155649.jpg
    114,7 KB · Weergaven: 18
Nouja hij is niet doorgerot dus mocht hij er op een manier uit kunnen dat ie ook weer terug kan zou dat wel goed uitkomen. Maar misschien toch maar zoeken naar een nieuwe dan in de tussentijd.
 
warmte kan idd ook helpen incl kloppen wrikkenof koud maken en bidden, hoewel dat laatste...........:+
 
Ik denk dat ik maar met de dremel aan de slag ga. Nog een vraag, ben nu ook bezig met de lagers van de achterbrug maar op cmsnl kosten deze 30-40 euro per stuk. Kan ook wel hier en daar een compleet setje vinden maar die zijn voor 1990+, de mijne is een 43f uit 86, zijn deze hetzelfde voor de stalen en de aluminium achterbrug? Of gewoon lagers eruit en naar de lagerboer?
 
Ik denk dat ik maar met de dremel aan de slag ga. Nog een vraag, ben nu ook bezig met de lagers van de achterbrug maar op cmsnl kosten deze 30-40 euro per stuk. Kan ook wel hier en daar een compleet setje vinden maar die zijn voor 1990+, de mijne is een 43f uit 86, zijn deze hetzelfde voor de stalen en de aluminium achterbrug? Of gewoon lagers eruit en naar de lagerboer?


zit een bedrijf in Deventer,
dacht ik, daar heb (had) ik mijn achterbruglagers ook vandaan voor mn XT..

even goegelen...👍🏼👍🏼👍🏼
 
Ik denk dat ik maar met de dremel aan de slag ga. Nog een vraag, ben nu ook bezig met de lagers van de achterbrug maar op cmsnl kosten deze 30-40 euro per stuk. Kan ook wel hier en daar een compleet setje vinden maar die zijn voor 1990+, de mijne is een 43f uit 86, zijn deze hetzelfde voor de stalen en de aluminium achterbrug? Of gewoon lagers eruit en naar de lagerboer?

Volgens wemoto zijn de lagers hetzelfde, alleen de bussen zijn anders.

Kedo heeft de xt600 <89 apart staan dus en die vind ik iets betrouwbaarder (en goedkoper) dan wemoto.

Voorbochtjes slijten en breken het snelt net na de flens.
maw, als hij breekt zit alleen die dikke flens nog in de cil-kop en kan je met de boor en dremel etc aan de gang.
Ergens in een oud xt-topik heeft Bolski ooit eens uitleg gegeven hoe je die meuk eruit moet frotten.
Geen leuk klusje, beter haal je de bochtjes met flens eruit.
warm stoken, imal erop in laten trekken, kracht zetten wrikken etc etc kutklus.
 
Ga ik het bij Kedo bestellen, thanks. Nu alles toch los is kan ik misschien maar beter ook de lagers die in de verbindingsarm naar de schokdemper zitten vervangen? Hier zit ook wel wat speling op, maar hiervoor bestaan geen setjes en ik kan ook nergens de busjes etc. vinden behalve op cmsnl, waar ze verschrikkelijk duur zijn. Of gewoon schoonmaken, invetten en terugstoppen? Volgensmij zijn deze niet van invloed op de speling van de achterbrug.
 
Ga ik het bij Kedo bestellen, thanks. Nu alles toch los is kan ik misschien maar beter ook de lagers die in de verbindingsarm naar de schokdemper zitten vervangen? Hier zit ook wel wat speling op, maar hiervoor bestaan geen setjes en ik kan ook nergens de busjes etc. vinden behalve op cmsnl, waar ze verschrikkelijk duur zijn. Of gewoon schoonmaken, invetten en terugstoppen? Volgensmij zijn deze niet van invloed op de speling van de achterbrug.

even zoeken en je vind ze wel hoor:
 
Dag allen,

Kan iemand mij vertellen hoeveel ml olie in de voorpoten van een TT 600 59X 1987 moet (en hoeveel luchtdruk)?

Vind op facebook veel info in de XT TT SR groepen, maar vooral van de XT en ook daar verschilt het aantal ml per variant...

Ik stop er SAE 10 in trouwens. zou prima moeten zijn voor een beetje offroad werk ;-)

Bedankt alvast!:}

 
Mooie WR en zeer compleet. :t

ps. Heb jij vroeger in Vinkeveen gewoond?

Sinds 2011 woon ik in Amstelveen. Daarvoor in Gouda. Rijd vaak genoeg door Vinkeveen, en heb er ook best pandjes gezien waar ik wel zou willen wonen. Maar de staats of postcodeloterij werkt nog niet echt mee.
 
Sinds 2011 woon ik in Amstelveen. Daarvoor in Gouda. Rijd vaak genoeg door Vinkeveen, en heb er ook best pandjes gezien waar ik wel zou willen wonen. Maar de staats of postcodeloterij werkt nog niet echt mee.
Grappig, maatje van mij (40 jaar geleden) is een naamgenoot van jou.
jaren 90 verhuisde hij en ben ik hem uit het oog verloren.
Toen we 16 werden in 1982 reden wij beide een yamaha enduro dt50m
 
Ik had een iets nieuwere Dt50...
Geen bewijs meer van.. zo een met monoshock achter..

Zal in...🤔.. 1985~86 geweest zijn...
 
Terug
Bovenaan Onderaan