~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Samen met een collega ben ik een oude xt600 uit 89 weer rijdend aan het maken. Gisteren hebben wij hem lopend gekregen na het vervangen van olie, benzine, remvloeistof, filters enz.

Er doen zich twee problemen voor en ik hoop dat iemand hier misschien een idee heeft waaraan het kan liggen.

De motor viel een aantal keer uit tijdens het rijden, startte wel weer meteen. Na de rit was de carb nat bij de vlotterkamer. Als we de benzinekraan open laten staan, komt er na een tijdje een stroompje benzine uit, waarschijnlijk uit een overloop of door een lekkage. Zou dít de uitval kunnen veroorzaken? En waar moet ik het probleem zoeken?

Verder doet alle elektra het, het licht brandt stationair goed, maar bij gas geven en rijden gaat het licht veel zwakker branden. Vreemd, normaal verwacht je het andersom. Waar zou ik dit moeten zoeken?

Ter info, we zijn nog niet helemaal eruit of het blok wel een xt blok is, mogelijk is het een tt600 blok. De carb is een ydis dubbele.
 
Broer er bij genomen. Zou helemaal gereviseerd zijn, maar ding rookt zo erg, dat ik vermoed dat er verkeerde zuigerveren in zijn gegaan of iets dergelijks. Voor de rest ziet hij er niet verkeerd uit :)

bnNQsVS.jpg
vWzcaCV.jpg


500 rijdt weer rookvrij. Dient nog wel afgesteld te worden, hopelijk binnenkort.
 
Mijn ttr heeft weer een frisse cilinderkop.
Sommige kleppen sloten niet meer goed af en de carb was dusdanig vervuild door slechte spaanse peut zodat de hele boel open moest.
De cilinderkop heeft een revisie ondergaan waarbij de kleppen opnieuw ingeslepen zijn en de rubbertjes vervangen zijn.
De carb hebben we ultrasoon laten reinigen.
Je schrikt je rot van de prijzen hier, €40 voor een koprevisie en €30 voor de carb.
Afgelopen weekend de boel weer in elkaar gezet.
image.jpeg


Helaas heeft de post wat vertraging want ergens tussen GB en Spanje zwerft een nieuwe cilinder met zuiger.
Voor nu hebben we de oude cilinder er weer opgezet en is het play time.

image.jpeg
 
Mijn ttr heeft weer een frisse cilinderkop.
Sommige kleppen sloten niet meer goed af en de carb was dusdanig vervuild door slechte spaanse peut zodat de hele boel open moest.
De cilinderkop heeft een revisie ondergaan waarbij de kleppen opnieuw ingeslepen zijn en de rubbertjes vervangen zijn.
De carb hebben we ultrasoon laten reinigen.
Je schrikt je rot van de prijzen hier, €40 voor een koprevisie en €30 voor de carb.
Afgelopen weekend de boel weer in elkaar gezet.Bekijk bijlage 1331884

Helaas heeft de post wat vertraging want ergens tussen GB en Spanje zwerft een nieuwe cilinder met zuiger.
Voor nu hebben we de oude cilinder er weer opgezet en is het play time.

Bekijk bijlage 1331883
die adresjes wil ik ook wel als ik straks in spanje zit!!
 
Vraagje. Vandaag een fantastische offroaddag in Raalte gehad, waarbij mijn wr450f uit 2004 (carb.) geen klap verkeerd heeft gegeven. Na het slotbiertje terug naar de auto wilde de motor ineens niet meer stationair blijven lopen. Thuis ook nog even geprobeerd, met schoon luchtfilter en tank afgetopt. Met choke prima starten, maar vrijwel direct afslaan als de choke eraf gaat.

Tips?
 
Mijn 2KF lijkt een hele slappe voorvork te hebben die bijna in elkaar zakt als ik er al naar kijk. Lijkt een groot verschil met mijn vorige 3AJ te zijn, echt slappe hap. Nu weet ik dat de voorvork (en vering in het algemeen) een grap is bij de XT.... maar is er iets wat ik hier aan kan doen zonder grote ombouw projecten? Zijn 3AJ poten langer of anders qua vering?
 
Als je dan toch gaat verbouwen; kun je dan niet meteen beter progressieve voorveren in je 2kf poten zetten?
 
Ik zie dat WR eigenaren hier ook mogen komen, dus bij deze. :P

Vandaag opgehaald uit Limburg vanuit Drenthe, een echte WR250R. Als vervanger van de NX250 (die was aardig af). Rijdt een stuk aangenamer, zelfs op noppen. Motortje pakt lekker op. Moet wel ff een beurtje en keering van de rechterpoot vervangen, die zweet een beetje. :)

Bekijk media item 1328223
 
Ik zie dat WR eigenaren hier ook mogen komen, dus bij deze. :P

Vandaag opgehaald uit Limburg vanuit Drenthe, een echte WR250R. Als vervanger van de NX250 (die was aardig af). Rijdt een stuk aangenamer, zelfs op noppen. Motortje pakt lekker op. Moet wel ff een beurtje en keering van de rechterpoot vervangen, die zweet een beetje. :)

Bekijk media item 1328223
Gaaf ding:Y

Voorvork lekkage is misschien te verhelpen door met een plastic kaartje tussen de vork en keerring het vuil weg te schrapen.
Plastic moet dun en stevig zijn, zoiets als van een filmrolletje.

Zelf zoek ik nog een wr250f voor de funritjes.
 
Vorige reactie verdwenen door backup mf.. Maar de vorkpoot was nog behoorlijk smering bij de stofkap, geen wonder dattie dan gaat zweten.
Dus motor gelijk maar even helemaal goed schoongemaakt en een nieuw fotootje gemaakt. :)

Bekijk media item 1328225
 
Hallo, wij zijn bezig met een xt550. Nu willen wij de vork van een 600 icm de velg/schijfrem monteren. Dan nj ook de vraag; kan dit bij deze modellen overgezet worden en heeft één van jullie toevallig nog de vork en velg liggen? Andere ideeën?
 
Ik heb hier nog een halve xt600 staan.
Laat nu net de voorkant er nog opzitten.

Geen idee of het 1 op 1 over te zetten is.
Je zal in ieder geval de kroonplaten van de xt600 nodig hebben, en ws ook de stuurpen.
De poten van een XT550 zijn 38mm dik en die van een XT600 zijn 41mm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan