Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moet ie wel eerst starten. en jah heb er nieuwe peut in gedaan.FF vol gas geven, en je hand voor de lucht inlaat houden.
Neeh, niet echt.Goedenmiddag allen.
Na klepslijpen en klepstellen vraag ik mij af of ik nog rekening moet houden met het oto matische kleplift systeem.
dat de kabel meekleppert met het lopen van de motor lijkt me niet origneel.
Heeft iemand misschien (een link naar) het boek van het niet E model ?
bvd.
Heb nog een Acerbis tank liggen voor de 43Fen hoogstwaarschijnlijk ook een koplampunit.Gisteren teruggekomen van vakantie met de XT, nu verbruikt hij toch wel wat olie, een liter op ongeveer 2000km. Verder geen rookpluimen, vanochtend 1x trappen en lopen en niks geen problemen gehad, gisteren 800km aan een stuk zonder iets te merken, behalve een enkele keer wat olie bijgevuld omdat deze wat laag stond. Wel maakt hij een soort klepperend geluid bij hogere toeren, dus ik denk zelf dat de zuiger/cilinder een aan het eind zijn, maar ik heb hem ook bijgevuld met 10w40 synthetische olie, omdat er op het moment niks anders was. Eerst 20w50 mineraal olie erin en kijken wat het verbruik dan is? Of toch al het blok open en kijken waar het aan ligt?
Daarnaast, heeft er iemand zo'n koplamp kap (kuipje?) voor een 34L/43F? Bij mij is een van de bevestigingspunten afgebroken van de koplamp zelf, waardoor deze als een gek op een neer schud tijdens het rijden. En misschien een grote tenere tank + buddy? Tanken om de 150km is ook niet echt heel prettig.
[afbeelding]
Nog een vraag, vandaag geprobeerd de kleppen te stellen, maar ik krijg 'm niet op tdc? Er komen 3 tekentjes langs, een O met een streepje, een H en een T met een streepje ernaast, hij moet dan tot op de laatste staan? En de kleppen moeten dan niet meer bewegen, dan zou hij in zijn compressieslag moeten staan toch? Maar wanneer dit gebeurt, krijg ik dit tekentje niet precies in het midden, telkens een aantal mm te ver, zodat hij bijna niet meer te zien is. Wanneer ik hem wel in het midden krijg, dan bewegen de kleppen wel weer, maar dan zou staat hij niet echt in z'n tdc toch? Of ben ik het nou helemaal fout aan het doen?
Er kloppen een aantal dingen niet zoals in het wph beschreven worden, er zou iets van speling op de kleppen moeten zitten wanneer hij op het bdp zou staan, wat niet is, en de markeringen kloppen niet helemaal (de markering van het bdp op het vliegwiel valt net een ?tandje? verder wanneer hij op zijn bdp zou staan). Zou het kunnen zijn dat de nokkanasketting versleten is en iets versprongen is, maar hij wel gewoon goed loopt? Ik heb er net 2000km mee gereden in een week zonder problemen, maar als ik het wph zou moeten geloven dan lijnt het allemaal niet goed uit en zou de ketting (denk ik) dus ergens versprongen moeten zijn? Dit is ook allemaal de eerste keer voor mij dus ik weet het ook niet zeker, maar het lijkt me dat dit het geval is. Ik ga denk ik eerst de spanner eruit halen en kijken hoe ver deze is, deze kan ik gewoon losdraaien en eruit halen toch?
Nog een vraag, vandaag geprobeerd de kleppen te stellen, maar ik krijg 'm niet op tdc? Er komen 3 tekentjes langs, een O met een streepje, een H en een T met een streepje ernaast, hij moet dan tot op de laatste staan? En de kleppen moeten dan niet meer bewegen, dan zou hij in zijn compressieslag moeten staan toch? Maar wanneer dit gebeurt, krijg ik dit tekentje niet precies in het midden, telkens een aantal mm te ver, zodat hij bijna niet meer te zien is. Wanneer ik hem wel in het midden krijg, dan bewegen de kleppen wel weer, maar dan zou staat hij niet echt in z'n tdc toch? Of ben ik het nou helemaal fout aan het doen?