~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

@Raymond W ik heb al een frame liggen waarop het zou passen, dat is niet het probleem. Ik wil alleen voor de verzekering en de RDW mocht er een controle zijn, dat de framecode en de motorblokcode overeenkomen.
Waarom dan een ander frame?
Informeer eens naar je mogelijkheden bij het rdw?
(Eventueel het oude kenteken gebruiken of een nieuw framenummer in laten slaan.)
 
Heb het nagevraagd en dient herkeurd te worden (op basis wijzigen motorcode). Nou dien ik hiervoor de herkomst van het motorblok aan te kunnen tonen. Dit zal mij niet gaan lukken, vorige eigenaar had geen kentekenbewijs oid. wat dit kan gaan aantonen.

Mijn zoektocht naar een 34L frame blijft dus staan, mocht iemand dus wat hebben liggen hoor ik het graag!
 
Iemand misschien nog een origineel hitteschild liggen vd uitlaatbocht van een 550 / 600 ? Heb een rvs bocht zonder maar mijn laars smelt😅
 
Vraagje aan de XT500 rijders hier: Ik ben bezig met het opknappen van een 1978 XT500. Ik wil het frame en de achterbrug laten poedercoaten, maar een van de vorige eigenaren heeft de bevestigingspunten voor de kettingbeschermer van de achterbrug afgeslepen. Nou is het wel mijn bedoeling om uiteindelijk weer een kettingbeschermer te monteren, dus voor het poedercoaten van de achterburg wil ik er nieuwe beugeltjes op lassen. Maar nu het probleem, ik kan nergens op het net duidelijke foto's van de bevestigingpunten voor de kettingbeschermer vinden, en ze zijn bij mijn motor dusdanig weggeslepen dat ik de exacte plek niet meer kan bepalen. De beschermer zelf heb ik ook niet, anders had ik hem zelf kunnen uitmeten.

Mijn vraag is dus, kan iemand met een XT mij helpen aan een paar duidelijke foto's van die bevestigingspunten? En mocht iemand toevallig nog een kettingbeschermer op de plank hebben liggen en er eventueel vanaf willen dan hou ik me aanbevolen, want ze zijn niet echt makkelijk te vinden.

Alvast mijn dank!
 
Screenshot_20210312-233450_Samsung Internet.jpg


zoiets?
 
Weet iemand of deze set ook op een 3tb past?
Heb deze te koop staan en iemand met een 3tb wil hem kopen

En nu al verkocht
 

Bijlagen

  • IMG_4741.jpeg
    IMG_4741.jpeg
    485,7 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Iemand die weet of er in de loop der jaren verschillende kettingbeschermers in omloop zijn geweest, en zo ja, wat hoort bij welk bouwjaar? Op de foto van @Kibbe zit een langere die ook over het achtertandwiel zit, maar ik kom ook korte modellen tegen. Op de foto's van Kibbe zit er een bevestigingspunt achter de schokdemper, maar in het handboek wat ik heb zit dat punt er niet en lijkt de beschermer ook veel korter:
IMG_20210314_185956.jpg
 
76 en 77 hebben een korte beschermer, vanaf 78 is de lange erop gekomen.

1976
XT500 76.jpg


1978
xt500 78.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt! Ik had na het vergelijken van wat foto's al het vermoeden dat 78 het omslagpunt was. Van die voorste bevestigingspunten kan ik op de achterbrug nog vaag wat slijpsporen zien, van de achterste niet. Nou is die van mij van 1 februari 1978, dus het zou ook nog een 1977 model kunnen zijn. Zo'n korte beschermer vind ik toch mooier staan, dus daar ga ik maar naar op zoek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan