~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Geen idee eigenlijk. Ik heb er €2750 voor betaald, €1000 aan verspijkerd en 700km mee gereden. Als ik het onder de €2,00 de kilometer kan houden, dan ben ik blij

Edit: 3750 minus 1400 geeft €2350,00 als wenselijke laagste prijs
 
Ik ben klaar met m’n XT600E. Laat effe weten als je interesse hebt.

Specs:
MZ-01-NL
1999
24.000km
Pas een flinke beurt gehad
Accu vervangen
Na de beurt nog een keer af laten stellen bij Korteland
Valbeugel is er af

Wat is er stuk:
Lekt gvd weer olie
Toplaag vh zadel plakt
Glas kilometerteller heeft een barst
Bekijk bijlage 1789696Bekijk bijlage 1789698
72u op dezelfde plek en geen lekkage?? Km-stand 23.500
BC293E4B-1DCE-4C50-A589-24C67FD696C2.jpeg
6CDEB97C-BEB6-45C2-BAC4-6C17F636FCBD.jpeg
3C800492-96BC-4D04-82A2-53C07E586B55.jpeg
 
meeste is klaar alleen nu de inlaat rubbers nog motor is voor de rest best netjes.
Heb er maar klein stukje mee gereden.
 
Zo..de nieuwe CDI met andere Curve zit erop.

Onderin is het vermogen niet persee meer..maar boven de 3500 rpm is die nét wat feller..en merk dat ik minder gas hoef te geven om te cruisen... benieuwd of ik iets aan het verbruik merk.

Van de week m'n windschermpje en wat decalls/stickers op de XT zetten..
Volgende plannen in de WP laten nakijken/olie vervangen en ik wil nog eens die motor op co waardes laten afstellen op de testbank...kost wat heb je ook wat. Nog meer plannen? Alleen wanneer het blok open moet een 9:0 compressie zuiger dan erin zetten...
 
Hallo allemaal,
Even een post van een hopelijk op korte termijn nieuwe XT bezitter. Ik ben op zoek naar een Yamaha XT 600, het liefste een type 2kf maar als het er eentje is die in de buurt komt prima! Lievelingskleur is wit rood! Wellicht heeft een van jullie iets staan? Ik koop hem graag als ie goed is.
Wat werk mag, maar motor moet wel lopend zijn.

Ik heb nu zelf een BMW K1200S uit 2006 met 57500km welke te koop staat. Mocht iemand interesse hebben in een eventuele ruil sta ik daar zeker ook voor open.
De BMW is in top staat maar ik rij er te weinig op het laatste jaar. Wil nu een XT 600 omdat ik er ooit eentje gehad heb en ik weer terug wil naar mijn roots. Hoor graag van jullie.
 
Persoonlijk vind ik de TT een stuk mooier.
Standaard met Ohlins en Paioli vering.
Als ik paioili goed schrijf.
Tis toenertijd op de markt gezet als hardcore machine tov de xt.
Oooow, leuke fiets, maar mag ik zeggen dat ik de XT 600 mooier vind met zijn goude wieltjes, rode frame en net iets anders kontje?
Of krijg ik dan slaag!?
 

Bijlagen

  • uberXT.jpg
    uberXT.jpg
    139,9 KB · Weergaven: 12
Allemaal zelfde blok.
Alleen de tt Nikasil bus die vervangbaar is heeft de xt dacht ik niet
Ik bedoel meer innerlijk.
Dan is de TT wat beter op terrein voorbereid.
En heb je niet die slappe slagroomvering van de xt die constant doorslaat met beetje rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan