magnamaniac
MF fossiel
Daar verschillen de meningen over , voor je het weet ga je een trike ook nog een motor noemenEen zijspan is ook een motor...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Daar verschillen de meningen over , voor je het weet ga je een trike ook nog een motor noemenEen zijspan is ook een motor...
3 wieler.....Een zijspan is ook een motor...
Als de wet het aangeeft wel.Mijn motor heeft geen mistachterlicht. Is ook totaal niet verplicht.
Moet mijn aanhanger wel verplicht een mistachterlicht hebben?
Ai, mijn trekker heeft er wel een.Als het trekkend voertuig geen mistlamp heeft dan hoeft de aanhanger er ook geen.
Je kunt hem immers ook niet aanzetten...
Zijn die lengtedriehoeken dus niet verplicht op een aanhangertje voor een motor?
Vandaag even twee klaar terwijl u wacht witte kentekenplaten gehaald. Gewoon het standaard 'geperste' model. Daar kan het mist aan kapot. €16,55 per stuk. Iets duurder dan de online versie, maar wel gegarandeerd. Zelf met gestanst 'NL' en het RDW registratienummer van de kentekenboer. Dat laatste is volgens mij niet eens verplicht voor een aanhanger <750 kg (kenteken van trekkend voertuig op witte plaat), want geen GAIK, maar hierdoor nooit gezeur achteraf. Twee lengtedriehoeken en twee ronde witte reflectoren voor de voorkant erbij gescoord. Twee keer twee oranje voor elke zijkant komt nog. Ze hadden alleen twee sets met onderling kleurverschil, dus die heb ik nog even laten liggen.Een jaar terug 2 blauwe platen laten maken. Dan kan hier in de buurt bijna nergens,
Eentje kreeg ik in een paar dagen thuis, de andere niet.
Geen reactie op de mail. Verder wel een 06 nummer, maar daar kon ik niet mee bellen. Alleen SMS.
Dat ging moeizaam en na heel veel lastig vallen van mijn kant uit heeft hij de ontbrekende plaat uiteindelijk ook gestuurd.
Dit heeft bij elkaar meer dan een half jaar geduurd. In dat half jaar heeft hij verschillende keren beloofd het opgestuurd te hebben.
En dan wilden ze er ook nog geen goedkeurings stempel in zetten, volgens hem niet nodig.
Ik bestel er dus niks meer, met name omdat het bedrijf niet telefonisch te bereiken is.
Gewone witte platen daarvoor zou ik gewoon naar een automaterialen zaak rijden. 5 min later heb je ze in je hand.
De achterbrug van de motor is globaal hetzelfde als die van de aanhanger. Er komen 10mm staalplaten tegen de vork (of ipv de kettingspanners) die om de as gaan en daarmee worden vastgetrokken en waar de kar met een 12mm bout aan vastgemaakt kan worden. Scharnierend in de hoogte dus. Ik wil niet telkens een as uit de motor moeten verwijderen en terugplaatsen om de kar te kunnen (ont)koppelen, maar dit met die twee bouten moet redelijk snel kunnen gaan. Aansluiting verlichting via een blokstekker en daarmee zou alles gekoppeld moeten zijn. Vering ben ik nog mee bezig. Is inderdaad een dingetje. Het nadeel van de kar is dat er een relatief groot verschil is tussen beladen en onbeladen (negatieve veerweg etc), maar dat komt nog.Hoe zit de bevestiging aan je achterbrug/achteras eigenlijk? Is de achterbrug die je daarvoor wil gebruiken niet net zo breed als je huidige of ga je m nog verbreden?
Die van mij staat overigens nog ergens onder een zeiltje te wachten tot ik m een keer wil gebruiken met belading
Wat betreft je achterveer vraag: ik heb gewoon ienemienemutte gedaan, de MSX125 achterschokdemper (monoshock) die ik eigenlijk wilde gebruiken was veel te stug, had er nog 1 liggen van een PCX125 (stereovering, die ook nog voorbij de achteras zit, dus extra slap) en die kwam toevallig wel aardig uit.
Houd rekening met je motion ratio (oftewel: wat is de veerconstante op het wiel van je aanhanger) als je de sterkte van achterveren op gaat zoeken, een veer die dichter bij de achterbrugas (en verder vd achteras) zit moet veel en veel stugger zijn dan 1 die ergens rond de achteras zit.
Klopt, er zit inderdaad redelijk veel torsie in de constructie. Meer dan ik had gehoopt en had verwachte eerlijk gezegd. Er komen nog hoekprofielen in L-oriëntatie in de breedterichting bovenop het frame die als drager voor de kist gaan dienen. Hierdoor zullen de huidige twee profielen onderling niet meer zoveel kunnen torderen tov elkaar. Ik verwacht dat het een heel eind steviger gaat worden. Ik kan ook nog een profiel in de driehoekrichting (als ongekeerde 'V' tussen aan de onderkant tussen de huidige profielen lassen. Daardoor nog meer stevigheid. Als dat alles nòg niet genoeg blijkt kan ik altijd nog een soort driehoek a la achterbrug aanlassen, maar ik verwacht dat dat niet nodig zal zijn.Ik zie dat je hoeklijn gebruikt. Hou er rekening mee dat hoeklijn niet of nauwelijks tegen hoekverdraaiing weerstand biedt. In een eenwieler zit er tussen de koppeling naar de motor en het aanhangerwiel behoorlijk wat hoekverdraaiing neiging. Dat wil je zoveel mogelijk onderdrukken anders blijft het zwabberen en kantelen.