Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 77

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag weer een sc59 wezen kijken. Opzich prima fiets maar weer die fluctuatie in de toerenteller. Ik begin me af te vragen of dat niet gewoon normaal is. verder wat het me opviel was dat deze onderin (veel) minder koppel had. Heeft dit misschien te maken met het feit dat die een originele uitlaat eronder heeft?

Ik heb weer filmpjes gemaakt, als iemand tijd en of zin heeft een om een feedback te geven en of dit normaal is en bij jullie ook voorkomt, zou ik het erg op prijs stellen.






Alvast bedankt!
 
Vandaag weer een sc59 wezen kijken. Opzich prima fiets maar weer die fluctuatie in de toerenteller. Ik begin me af te vragen of dat niet gewoon normaal is. verder wat het me opviel was dat deze onderin (veel) minder koppel had. Heeft dit misschien te maken met het feit dat die een originele uitlaat eronder heeft?

Ik heb weer filmpjes gemaakt, als iemand tijd en of zin heeft een om een feedback te geven en of dit normaal is en bij jullie ook voorkomt, zou ik het erg op prijs stellen.






Alvast bedankt!

Zover ik weet heel normaal. Heb zelf een 2010 en voor zover ik
Het mij herinner heeft die van mij het ook.
Koppel onderin zou juist met de originele uitlaat beter moeten zijn. Dat is wat ik iig lees op 1000rr.net. Daar zijn er een hoop gasten die allemaal huilen over dat het koppel onderin wegvalt bij een aftermarket demper. Zelf niks van gemerkt moet ik bekennen. Heb zelf de r77 van joshi en ben er zeer tevreden over.

Vraagje aan de andere blade bezitters van mijn kant. Min blade heeft een kapje tussen de kuipruit en de teller zitten. Weet iemand waar dit voor dient? Mijn 2008 had dat namelijk niet.
Is dit origineel bij een 2010?
 
Zover ik weet heel normaal. Heb zelf een 2010 en voor zover ik
Het mij herinner heeft die van mij het ook.
Koppel onderin zou juist met de originele uitlaat beter moeten zijn. Dat is wat ik iig lees op 1000rr.net. Daar zijn er een hoop gasten die allemaal huilen over dat het koppel onderin wegvalt bij een aftermarket demper. Zelf niks van gemerkt moet ik bekennen. Heb zelf de r77 van joshi en ben er zeer tevreden over.

Vraagje aan de andere blade bezitters van mijn kant. Min blade heeft een kapje tussen de kuipruit en de teller zitten. Weet iemand waar dit voor dient? Mijn 2008 had dat namelijk niet.
Is dit origineel bij een 2010?


Heel erg bedankt voor je reactie :}

Helaas weet ik de antwoord op jou vraag niet -O-
 
en nu maar hopen dat het het weekend
ook zulk weer is of iets warmer
dan zullen we hem weer eens in de ketting laten klimmen :9~ :9~ *O* *O*
hij heeft lang genoeg op stal gestaan
 
Laatst bewerkt:
Vandaag helaas mijn blade op zijn kant gelegd. Gelukkig niet veel schade, echter ben nu wel op zoek naar een zwarte rechter onderkuip voor een 2005 model. Iemand suggesties waar die goed te krijgen zijn?

Alvast bedankt

Wat heb je uitgespookt? Zelf het er wel zonder schade af kunnen brengen?
 
Zover ik weet heel normaal. Heb zelf een 2010 en voor zover ik
Het mij herinner heeft die van mij het ook.
Koppel onderin zou juist met de originele uitlaat beter moeten zijn. Dat is wat ik iig lees op 1000rr.net. Daar zijn er een hoop gasten die allemaal huilen over dat het koppel onderin wegvalt bij een aftermarket demper. Zelf niks van gemerkt moet ik bekennen. Heb zelf de r77 van joshi en ben er zeer tevreden over.

Vraagje aan de andere blade bezitters van mijn kant. Min blade heeft een kapje tussen de kuipruit en de teller zitten. Weet iemand waar dit voor dient? Mijn 2008 had dat namelijk niet.
Is dit origineel bij een 2010?

Ik heb dat kapje ook zitten, dat is niet origineel maar zit normaal enkel bij een honda racing kuipruit.
De juiste bedoeling ervan weet ik ook niet maar ik vin het best mooi :Y
 
Laatst bewerkt:
Wat heb je uitgespookt? Zelf het er wel zonder schade af kunnen brengen?

Wat zere ribben maar verder goed met mij. Rustig bochtje 35km/u met koude banden en waarschijnlijk viezigheid en daar lag ik op mijn zij.

Onderkuip geschuurd met 2 gaatjes tot gevolg. rempedaal krom, verder okay.
 
:W

Afgelopen donderdag mijn nieuwe blade eindelijk op kunnen halen.
Uiteraard wel (met een nieuwe voorband) 60+ km door de regen rijden maar je moet er wat voorover hebben :+ .

Nu heb ik een "probleem" met mijn nieuwe blade.
Nadat ik hem op heb gehaald deed mijn voorste linker knipperlicht het niet. Tijdens het rijden had ik dit natuurlijk niet door maar het viel mij op dat het dash lampje links sneller knipperde dan rechts. Achteraf logisch..

Na wat kloten met de lampjes nog geen resultaat.. Volgende dag maar opgebeld naar de dealer en gevraagd wat ik zelf kon doen (ze boden mij aan "ff" langs te komen.. 120+km rijden, wederom in de regen had ik niet veel zin in). Hij raadde mij aan de stekkertjes op te zoeken en te controleren.

Na wat gekloot met de kappen kreeg ik eindelijk de stekkertjes tevoorschijn. Buiten wat minimale oxidatie was er niet veel aan te zien. Toch even schoongepoetst en contactspray erop gespoten. Na wat kloten kreeg ik nog steeds geen licht in de linker knipper voor (de rest deed het prima).

Op een gegeven moment heb ik de motor naar links laten knipperen en terwijl hij dat deed trok ik de stekker eruit van de voorste knipper. Hierbij viel de achterste linker knipper ook uit. Bij nadere inspectie bleken de rechter knippers het ook niet meer te doen. Ook het klokje op de dash was gereset. Hierdoor moest ik gelijk aan een zekering denken.

Uiteindelijk heb ik dus de zitting eraf geschroefd en de zekering gecontroleerd. Deze was inderdaad doorgebrand. Nadat ik de reserve had geplaatst deed mijn voorste linker knipper het opeens weer! Mijn knipper probleem was verholpen :}

Althans.. dat dacht ik.
Vandaag met het mooie weer een stukje aan het toeren geweest, zonder problemen. Even bij mijn broer langs voor een bakkie koffie en bij terugkeer naar huis knipperde mijn rechter dash lampje sneller. Inspectie bij het tankstation wees uit op de rechter achter knipper die niet aan ging.. Na het tanken startte ik de motor weer en opeens deden alle knippers het weer :?

Iemand een idee waar ik het probleem moet zoeken? Zou het een contact wezen van een van de knippers of is het relais zijn eigen leven aan het lijden?

Ik heb in ieder geval gezien dat de stekkertjes van de achterste knipperlichten (die in de buddy liggen) behoorlijk vervuilt waren, dus deze ga ik morgen sowieso even schoonmaken.

Zekering vliegt eruit omdat er ergens sluiting is. Dat wordt een gevalletje van alle stekkers bij de knippers nalopen. Ligt er ergens een stukje draad bloot, of met vocht kortgesloten? Vooral beginnen bij evt aftermarket knippers... Succes!
 
Ik heb dat kapje ook zitten, dat is niet origineel maar zit normaal enkel bij een honda racing kuipruit.
De juiste bedoeling ervan weet ik ook niet maar ik vin het best mooi :Y

Ja klopt heb idd dezelfde honda racing kuipruit als op de vorige pagina op jouw motor zit.
Heb ook geen idee waar het voor dient maar het ziet er zeker niet slecht uit.

Btw mooie kleurstelling heeft je bike :P
 
@Fazz: vind de schommeling in de toeren minimaal, een temperatuur van 107 graden bij stilstaand stationair draaien van de motor is vrij normaal voor zover mij bekend. Sloeg de koelvin bij die temperatuur wel aan?

Heb ik eerlijk gezegd niet meer opgelet of de koel van aansloeg. daarna maakte ik de proefrondje. Verder ik dacht dat bij een honda de toerenteller echt strak en gesmeerd moet lopen. Hoe miniem de schommeling dan ook is is het niet normaal dacht ik.

De 2e verkoper zou ik persoonlijk maar ff laten voor wat het is, zeker als je niet eens een proefritje mag maken en zijn prijs opvallend laag is...........ook als vindt je deze mooier. :+\

Die 2e verkoper laat ik zeker gaan.

Verder heel erg bedankt voor je feedback, stel ik zeer op prijs. :)[/quote]

Die 2e verkoper snapt het niet helemaal volgens mij _O- _O- _O-
Wijs besluit om die Blade te laten staan, zowiezo apart dat ze een gearindicator in de tellerunit gebouwd hebben en dat er totaal geen history bekend is |(

Dat schommelen valt wel mee, kan komen door andere demper icm met de afstelling.

en nu maar hopen dat het het weekend
ook zulk weer is of iets warmer
dan zullen we hem weer eens in de ketting laten klimmen :9~ :9~ *O* *O*
hij heeft lang genoeg op stal gestaan

Idd, afgelopen weekend de mijne eindelijk eens gepoetst (kadavers van zomer 2013 zaten er nog op :X ) en komende week rem- en koelvloeistof en olie verversen :]
 
Wat zere ribben maar verder goed met mij. Rustig bochtje 35km/u met koude banden en waarschijnlijk viezigheid en daar lag ik op mijn zij.

Onderkuip geschuurd met 2 gaatjes tot gevolg. rempedaal krom, verder okay.

Dat zuigt zo'n begin van het seizoen B| ...

Succes met herstel van de ribben en het Blaadje ;) ...
 
Vandaag weer een sc59 wezen kijken. Opzich prima fiets maar weer die fluctuatie in de toerenteller. Ik begin me af te vragen of dat niet gewoon normaal is. verder wat het me opviel was dat deze onderin (veel) minder koppel had. Heeft dit misschien te maken met het feit dat die een originele uitlaat eronder heeft?

Ik heb weer filmpjes gemaakt, als iemand tijd en of zin heeft een om een feedback te geven en of dit normaal is en bij jullie ook voorkomt, zou ik het erg op prijs stellen.






Alvast bedankt!
Zojuist je filmpjes even bekeken. Volgens mij is er helemaal niks mee en volkomen normaal. Maar als jij er zo je bedenkingen bij hebt waarom neem je dan geen contact op met Erik van Lent en vraag hem of hij even naar je filmpjes wil kijken.
Je wil tenslotte toch je motor door hem laten keuren, dan wil hij vast even een "blik werpen" als je 'm dit voorlegt. :)
 
~
Die 2e verkoper snapt het niet helemaal volgens mij _O- _O- _O-
Wijs besluit om die Blade te laten staan, zowiezo apart dat ze een gearindicator in de tellerunit gebouwd hebben en dat er totaal geen history bekend is |(

Dat schommelen valt wel mee, kan komen door andere demper icm met de afstelling.Klopt wat je zegt, hij wilde dat ik de motor zo ging kopen. Wel moet ik toegeven dat ik de geïntegreerde gear indicator wel heel erg mooi vind. :P

Vandaag weer een sc59 wezen kijken. Opzich prima fiets maar weer die fluctuatie in de toerenteller. Ik begin me af te vragen of dat niet gewoon normaal is. verder wat het me opviel was dat deze onderin (veel) minder koppel had. Heeft dit misschien te maken met het feit dat die een originele uitlaat eronder heeft?

Ik heb weer filmpjes gemaakt, als iemand tijd en of zin heeft een om een feedback te geven en of dit normaal is en bij jullie ook voorkomt, zou ik het erg op prijs stellen.






Alvast bedankt!
Zojuist je filmpjes even bekeken. Volgens mij is er helemaal niks mee en volkomen normaal. Maar als jij er zo je bedenkingen bij hebt waarom neem je dan geen contact op met Erik van Lent en vraag hem of hij even naar je filmpjes wil kijken.
Je wil tenslotte toch je motor door hem laten keuren, dan wil hij vast even een "blik werpen" als je 'm dit voorlegt. :)

Ik heb ook met Erik van Lent contact opgenomen. Hij heeft de zelfde mening als jij. Hij vind het heel gewoon en vind dat beide motoren goed lopen. Het feit waarom ik niet zeker van was is omdat mijn sc57 die ik heb terug gebracht hetzelfde keurtje vertoonde, wel sloeg die telkens af.
Hoe dan ook heel erg bedankt dat je mee hebt willen kijken :)
 
Ja klopt heb idd dezelfde honda racing kuipruit als op de vorige pagina op jouw motor zit.
Heb ook geen idee waar het voor dient maar het ziet er zeker niet slecht uit.

Btw mooie kleurstelling heeft je bike :P

Ja, haha ! die kleurstelling zie je niet veel he _O-
 
Het is zoiezo de mooiste *D

Moet zeggen dat je hem idd niet veel ziet. Wel de 08/09 wit met zwarte.

Ja ik vin het ook 1 van de mooiste, toen ik haar kocht kon ik kiezen tussen de hrc kleurstelling 10-11, de wit zwarte 10-11, of donkerblauw dat was een 08 kleur...
Ben ik maar voor de wit zwarte gegaan :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn Powercommander 5 ontvangen, nu nog even kijken waar ik 'm laat inbouwen en afstellen (denk bij Power-Point in Tiel).

Twijfel nog of ik een aftermarket luchtfilter (K&N / BMC oid) laat monteren en dan sport of race, iemand ervaring ermee?

En ik ga zelf binnenkort maar eens aan de slag om de duo voetsteunen te verwijderen, heb gelezen dat het best wat werk is dus zal er een paar dagen voor uit trekken :+

Daarna zal het wel mooi weer zijn om lekker te rijden :]
 
Vandaag mijn Powercommander 5 ontvangen, nu nog even kijken waar ik 'm laat inbouwen en afstellen (denk bij Power-Point in Tiel).

Twijfel nog of ik een aftermarket luchtfilter (K&N / BMC oid) laat monteren en dan sport of race, iemand ervaring ermee?

En ik ga zelf binnenkort maar eens aan de slag om de duo voetsteunen te verwijderen, heb gelezen dat het best wat werk is dus zal er een paar dagen voor uit trekken :+

Daarna zal het wel mooi weer zijn om lekker te rijden :]

Heb zelf een BMC zitten, mijn tuner vertelde mij dat BMC iets beter was...
Ivm de voetsteunen, dat is idd een hele klus maar dat was bij mij op een namiddag gefixt.
Met de uitleg dat je kan vinden in het begin van deze topic is het goed te doen :Y
 
Heb zelf een BMC zitten, mijn tuner vertelde mij dat BMC iets beter was...
Ivm de voetsteunen, dat is idd een hele klus maar dat was bij mij op een namiddag gefixt.
Met de uitleg dat je kan vinden in het begin van deze topic is het goed te doen :Y

Waar heb je de boel laten afstellen?
Heb je een BMC sport of race?
Had de uitleg in de OP al gevonden en meerdere op het net, dus het zal wel goed komen lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn Powercommander 5 ontvangen, nu nog even kijken waar ik 'm laat inbouwen en afstellen (denk bij Power-Point in Tiel).

Twijfel nog of ik een aftermarket luchtfilter (K&N / BMC oid) laat monteren en dan sport of race, iemand ervaring ermee?

En ik ga zelf binnenkort maar eens aan de slag om de duo voetsteunen te verwijderen, heb gelezen dat het best wat werk is dus zal er een paar dagen voor uit trekken :+

Daarna zal het wel mooi weer zijn om lekker te rijden :]

Ik heb goede ervaringen met Ruud Fredriks in Goes en MAD racing in Noord-scharwoude :Y
Kundig en ze nemen de tijd voor het zo goed mogelijk afstellen :)

Qua luchtfilter zou ik het lekker bij origineel houden: geen onderhoud nodig, goedkoop in aanschap en qau filtering (wat toch wel erg belangrijk is voor behoud van je cilinderwanden en zuigers) is er gewoon geen betere! Dit is voor mij persoonlijk de reden om niet aan een ander luchtfilter dan OEM te gaan.
Nadeel is dat als ze dicht gaan zitten er minder lucht doorgelaten wordt dan met een "sport luchtfilter".
 
Waar heb je de boel laten afstellen?
Heb je een BMC sport of race?
Had de uitleg in de OP al gevonden en meerdere op het net, dus het zal wel goed komen lijkt me.

Ik heb een race bmc zitten en mijn afstelling is gebeurd in Destelbergen Belgie :)
Ik denkt niet dat dit een optie is omwille van de afstand :+
@ Den The Man, klopt de originele filter is nog altijd het gemakkelijkste maar ik vin persoonlijk als hij toch op de testbank moet dan kan je gelijk ook een bmc-k&n filter plaatsen.
Dan kan je de boel mooi afstellen, zonder testbank of afstelling vin ik een open filter maar niets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan