Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 78

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben wel geïnteresseerd. Heb je het standaard laten poedercoaten of heeft het een andere behandeling ondergaan?

En sommige delen zijn bijna niet te demonteren, met name de ogen van de schakelstang. In hoeverre heb je het gedemonteerd? Waar heb je het laten doen?

En vooral, foto's? (Eerder topic?)

IMG_6905_zps53617c0a.jpg


IMG_6906_zpscea75722.jpg


IMG_6907_zps649dda95.jpg


IMG_6902_zps32452a4f.jpg


IMG_6903_zps3e59f9a8.jpg


Waar ik het heb laten doen heeft het eerst gestraald en dan gecoat. Verder heeft hij alle rubber enzo kunnen afdekken en of er af halen. Ik had dus alles terug. Verder door mijn dealer erop laten zetten.
 
:W

Topic gaat wel snel zeg!
Om nog ff een update te geven van mijn warmte "probleem". Ik heb een vermoeden dat het komt door overvloed van olie.

Door de enge verhalen van Fazz dat er een liter miste na 700km rijden ben ik na een dikke 500km rijden mijn olie maar eens gaan peilen.
Na 4x peilen bleef ik een halve centimeter boven mijn max uitkomen (motor werd door iemand anders recht gehouden en heeft ongeveer 5+ min af staan koelen).
Ik moet nog terug naar de dealer voor de nieuwe frontkap dus hij moet olie ook maar ff checken..

Nu nog een ander punt.. Mijn vakantiegeld is weer binnen!
Nu zoek ik nog steeds naar een andere uitlaat. Toch wil ik de originele uitlaat houden omdat ik wel van plan ben circuitdag(en) te gaan doen. Of is het mogelijk dit te doen met een aftermarket uitlaat met DB killer?

Ik zit zelf te twijfelen tussen de Akra carbon slip-on of de Yoshi carbon slip-on. De prijs vind ik ook nogal wat aan de hoge kant.. -O-

Wat is jullie advies?
 
Laatst bewerkt:
Nu nog een ander punt.. Mijn vakantiegeld is weer binnen!
Nu zoek ik nog steeds naar een andere uitlaat. Toch wil ik de originele uitlaat houden omdat ik wel van plan ben circuitdag(en) te gaan doen. Of is het mogelijk dit te doen met een aftermarket uitlaat met DB killer?

Ik zit zelf te twijfelen tussen de Akra carbon slip-on of de Yoshi carbon slip-on. De prijs vind ik ook nogal wat aan de hoge kant.. -O-

Wat is jullie advies?

Wat uitlaat bereft heb Ik voor de yoshi r77 gekozen. Waarom: ik vind de akra's onder bijna iedere 4 cilinder hetzelfde klinken. En wat mij betreft mag er wat meer sound vanaf komen.

Mijn yoshi :}

Heb de yoshi via biohazardmotorcycles (webshop USA) via paypal betaald en de verkoper had netjes een pakketwaarde van €100,00 op de papieren gezet ivm invoerrechten. Uiteindelijk was het net iets boven de €500,00 inclusief verzenden en invoerrechten. Goed verpakt en snelle levering(weekje)

Wil zelf misschien nog wel ooit de Arrow gp2. Heb deze destijds over het hoofd gezien en via ebay aan te komen voor Rond de €400,00 uit Italië. Dus geen invoerrechten.


@FAZZ wat heeft dat +- gekost dat poedercoaten van de steps? Exclusief het eraf en terug erop zetten.
 
Laatst bewerkt:
Wat uitlaat bereft heb Ik voor de yoshi r77 gekozen. Waarom: ik vind de akra's onder bijna iedere 4 cilinder hetzelfde klinken. En wat mij betreft mag er wat meer sound vanaf komen.

Mijn yoshi :}

Heb de yoshi via biohazardmotorcycles (webshop USA) via paypal betaald en de verkoper had netjes een pakketwaarde van €100,00 op de papieren gezet ivm invoerrechten. Uiteindelijk was het net iets boven de €500,00 inclusief verzenden en invoerrechten. Goed verpakt en snelle levering(weekje)

Wil zelf misschien nog wel ooit de Arrow gp2. Heb deze destijds over het hoofd gezien en via ebay aan te komen voor Rond de €400,00 uit Italië. Dus geen invoerrechten.


@FAZZ wat heeft dat +- gekost dat poedercoaten van de steps? Exclusief het eraf en terug erop zetten.

Aansluitend op je verhaal. Ik hoor ook op het 1000rr forum ook alleen maar goede verhalen over de yoshi r77.

Verder heb ik €80 voor het coaten hoeven te betalen.
 
Thanks, ik heb de aankomende weken zat ritjes. De eerste volgende vier weekenden meerdaagse ritjes naar de Harz, Eifel en Ardennen, dan een weekendje rust en daarna twee weken weg waarvan een week Pyreneeën. :]
Geweldig joh!! Heb ook zin in onze 10 daagse motortrip, nog 15 dagen en dan zijn we los *O* *O*

Misschien tot vrijdag am Ring dan!!
 
Aansluitend op je verhaal. Ik hoor ook op het 1000rr forum ook alleen maar goede verhalen over de yoshi r77.

Verder heb ik €80 voor het coaten hoeven te betalen.

Thanks. T ziet er erg dik uit! Complimenten })
 
Thanks, ik ben er ook blij mee. Helemaal vergeten te vertellen, bij het adresje waar ik het gedaan heb kon ik het dinsdag brengen en vrijdag ophalen. Andere bedrijven deden daar weken over.

Ik heb nu toch een setje over, dus het mag wel even duren. Maar omdat jouw sets er echt helemaal super uit zien en dat zo te zien ook blijven bij gebruik zou ik het ook graag bij dat bedrijf laten doen. Wil je me de naam van het bedrijf dat dit voor je gedaan heeft doorgeven?
 
GOEDE Moghu onder het genot van deze stralend blauwe lucht 8-) ...

as Zaterdag weer een dagje Eifelen met wat maten, CBRon is ook van de partij en de voorspellingen zijn Toppie!!! :]

btw, ik vind m'n Akra toch ook lekker klinken en de look :9~ ...

DSC02565.jpg


Nelis ;-) ...
 
Laatst bewerkt:
Wat uitlaat bereft heb Ik voor de yoshi r77 gekozen. Waarom: ik vind de akra's onder bijna iedere 4 cilinder hetzelfde klinken. En wat mij betreft mag er wat meer sound vanaf komen.

Mijn yoshi :}

Heb de yoshi via biohazardmotorcycles (webshop USA) via paypal betaald en de verkoper had netjes een pakketwaarde van €100,00 op de papieren gezet ivm invoerrechten. Uiteindelijk was het net iets boven de €500,00 inclusief verzenden en invoerrechten. Goed verpakt en snelle levering(weekje)

Wil zelf misschien nog wel ooit de Arrow gp2. Heb deze destijds over het hoofd gezien en via ebay aan te komen voor Rond de €400,00 uit Italië. Dus geen invoerrechten.


@FAZZ wat heeft dat +- gekost dat poedercoaten van de steps? Exclusief het eraf en terug erop zetten.

Dat klinkt best goed inderdaad! Kom inclusief verzendkosten daar uit op $679 dat is omgerekend €494. Als daar dus nog 100€ overheen komt ben ik al snel €600,- kwijt. Wat kosten ze eigenlijk in Nederland? Kan alleen een webshop vinden met full exhaust.
 
De pakket waarde is 100,00. Komt dus maar een euro of 30,00 invoerrechten bij dan. Als de pakket waarde hoger is dan wordt dat natuurlijk automatisch meer. Mocht je hem daar alsnog bestellen wel ff vragen of hij de waarde van t pakket omlaag zet op de formulieren. Hij zal dat niet uit zichzelf doen denk ik.

Invoerrechten bestaan uit btw, en een paar procent oer artikelgroep. Meen dat auto en motoronderdelen iets van 4% was.

Heb destijds bolski gecontact. Hij besteld ze weer via hoegee. Enig nadeel was dat hoegee wacht tot hij een volle container heeft. (Ook uit de USA)

Levertijden konden oplopen tot een paar maanden.
 
Laatst bewerkt:
GOEDE Moghu onder het genot van deze stralend blauwe lucht 8-) ...

as Zaterdag weer een dagje Eifelen met wat maten, CBRon is ook van de partij en de voorspellingen zijn Toppie!!! :]

btw, ik vind m'n Akra toch ook lekker klinken en de look :9~ ...

[afbeelding]

Nelis ;-) ...
Inderdaad mooie pijp zo'n Akra

10272695_443475795796559_159663539870410572_o.jpg


Geeft ook een diepe brom, zeker in combinatie met mijn Termignoni voorbochten :)
 
:W
Nu het toch over pijpen gaat;
sinds kort

Foto-DCBXOUNL.jpg



Een vraag:
Mijn remblokken aan de voorknt waren bijna/op, dus ik wilde nieuwe bestellen.
Via tenkate heb ik toen Brembo racing road gesinterde remblokken besteld met het idee dat ze hier nog wat harder mee zou remmen. Brembo is namelijk in mijn ogen een van de beste merken in de remmerij en omdat het ook gesinterde blokken waren en niet de geoedkoopste dacht ik hier goed mee af te zijn.
Nu is het zo dat ik bij het vervangen zag dat er tokico blokken inzaten (ik denk wat er orgineel ook onderzat) maar nu ik de Brembo's er 80km onder heb gehad remmen deze veel slechter. Ze remmen wel, maar als de tokico's aangrepen voelde je dit meteen (ze hapte als het ware). Met de Brembo's heb ik eerder het idee dat er een spons als remblok zit gemonteerd. Nogmaals, het remt wel, maar beduidend minder dan de vorige en volgens mij niet gesinterde blokken.
Foto-PPRGH7W3.jpg


Weet iemand of dit met de nieuwigheid van de blokken te maken heeft, of dat er bijvoorbeeld een remzuiger schoon moet worden gemaakt? Ik baal nu flink van mijn aankoop namelijk.... '( '( '(

Alvast bedankt!!!!!! :W
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu toch een setje over, dus het mag wel even duren. Maar omdat jouw sets er echt helemaal super uit zien en dat zo te zien ook blijven bij gebruik zou ik het ook graag bij dat bedrijf laten doen. Wil je me de naam van het bedrijf dat dit voor je gedaan heeft doorgeven?

Dit is het adres:

Welkom bij I-S-T Spuiterij Den Bosch. Voor al uw poedercoat en spuitwerk.

:W
Nu het toch over pijpen gaat;
sinds kort

Foto-DCBXOUNL.jpg



Een vraag:
Mijn remblokken aan de voorknt waren bijna/op, dus ik wilde nieuwe bestellen.
Via tenkate heb ik toen Brembo racing road gesinterde remblokken besteld met het idee dat ze hier nog wat harder mee zou remmen. Brembo is namelijk in mijn ogen een van de beste merken in de remmerij en omdat het ook gesinterde blokken waren en niet de geoedkoopste dacht ik hier goed mee af te zijn.
Nu is het zo dat ik bij het vervangen zag dat er tokico blokken inzaten (ik denk wat er orgineel ook onderzat) maar nu ik de Brembo's er 80km onder heb gehad remmen deze veel slechter. Ze remmen wel, maar als de tokico's aangrepen voelde je dit meteen (ze hapte als het ware). Met de Brembo's heb ik eerder het idee dat er een spons als remblok zit gemonteerd. Nogmaals, het remt wel, maar beduidend minder dan de vorige en volgens mij niet gesinterde blokken.
Foto-PPRGH7W3.jpg


Weet iemand of dit met de nieuwigheid van de blokken te maken heeft, of dat er bijvoorbeeld een remzuiger schoon moet worden gemaakt? Ik baal nu flink van mijn aankoop namelijk.... '( '( '(

Alvast bedankt!!!!!! :W


Mijn gok is omdat jouw blokken race blokken zijn dat het daarom zo aanvoelt, ik heb dat namelijk ook en ik dacht ook dat er iets niet goed was. Maar het schijnt dat die race blokken eerst op temperatuur moeten komen willen ze goed gaan werken. Mijn volgende worden gewoon de originele.
 
GOEDE Moghu onder het genot van deze stralend blauwe lucht 8-) ...

as Zaterdag weer een dagje Eifelen met wat maten, CBRon is ook van de partij en de voorspellingen zijn Toppie!!! :]

btw, ik vind m'n Akra toch ook lekker klinken en de look :9~ ...

[afbeelding]

Nelis ;-) ...

Dat ziet er indd. sexy uit en ik weet hoe ze klinken.
Persoonlijk zou ik die hitteschild eraf halen :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan