Het Geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 80

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen,

Als het mag heb ik een korte vraag ;)

Gisteren heb ik andere remschijven gemonteerd op mijn cbr1000rr uit 2005. Mijn vorige waren krom getrokken omdat mijn remzuigers bleven 'plakken'. Deze zijn schoongemaakt, de schijven zijn gemonteerd en ik heb nieuwe remblokken geplaatst.

De schijven heb ik 2e hands gekocht via dit forum en zijn mooi recht, gisteren avond even getest :9

Nu komt mijn vraag:
Toen ik aan de schijven voelde op de motor merkte ik dat hier heeel iets speling in zat. Niet van links naar rechts, maar in rotatie om het zo maar te zeggen. Hiermee bedoel ik dat ik de schijf heel licht kan 'draaien' in de rondte.... Het midden van de shijf zit goed vast, hier draaien de schijven dus niet, ik heb juist het idee dat het alleen het 'remgedeelte' van de schijf zelf is. Je hoort hem verschuiven, met het oog is het bijna niet waar te nemen.

Beide schijven hebben trouwens ongeveer dezelfde 'speling'.

Is dit normaal of moet ik me zorgen maken?

Alvast bedankt!!

GuidoVW :}
 
Schade valt zo te zien wel mee. Zaterdag ga ik ermee bij Snel Motoren (MF'er Zot) langs om eens te zien wat de kosten voor herstel gaan worden...

full
 
Gisteren voor het eerst in mn leven op het circuit gereden (assen) met de blade. Met mijn 0% circuit ervaring had ik me samen met wat vrienden voor de toerrijders sessie ingeschreven. Super leuk om een keer te doen en het ging voor mijn beleving knap vlot allemaal. Dan kom je er pas achter dat je nog heel veel te leren hebt:))). Een van de jongens ging als een malle achter de instructeur aan...en je raad het al...in de strubben onderuit. Gelukkig had hij zelf niets op wat schade na aan z'n pak motor en ego. Al met al een echt supervette dag gehad! ...@furiously fast ..wat klote van je valpartij, goed dat je verder zelf niets mankeert. Heb het zelf ook al een paar x mogen ervaren. Ik hoop dat je snel weer herstelt.


Circuit rijden is altijd leuk :Y

Ikzelf ben meer fan van de Nordschleife, is een veel grotere kick dan op circuit imo...
 
Heerlijk gereden vandaag. De eerste 205 km van het jaar op de teller gezet. Met de stalen rijmleidingen ben ik wel weer een stapje vooruit, niet dat het echt keihard remt, maar met minder kracht veel meer remdruk. Dat rijdt toch net wat lekkerder. Het stof is uit de pijp geblazen en het blokje weer goed warm gereden. :] Toch blijven de eerste ritjes altijd even wennen, de eerste stukken flink accelereren vooral, koppie moet weer even sneller mee gaan denken :9 ... Einde van de rit was het wel een beetje fris als het zonnetje weg was maar dat heeft de pret niet gedrukt. Op naar een nieuw seizoen met zo min mogelijk regen in de weekenden. 8-)

Dienen stalen remleidingen normaal niet voor het "vermoeide remmen" syndroom tegen te gaan :?

Veel harder remmen doet dat dacht ik niet, maar het blijft even hard remmen ook al loopt de temperatuur van je remvloeistof op...

Voor harder te remmen heb je dan meer aan een brembo rempomp imo...
 
Gistermiddag de blade opgehaald met de Hyperpro er onder. Kan wel merken dat hij in het begin wat zachter is. Misschien moet ik nog even wennen, maar ik denk dat ik hem achter nog wat stijver wil.
Vandaag even op de bonnefooi naar assen gereden en gevraagd of er nog een plekje vrij was in de ster klasse, had mazzel! Nog 1 plekje vrij! Ik heb vandaag dus voor het eerst op Assen kunnen rijden! Mooie beleving. Dit was iets wat ik dit seizoen wilde doen en dit smaakt naar meer!
Tijd was 2.15. Er is nog wel veel meer uit te halen, maar dan moet ik nog even een paar rondjes meer rijden.

Groeten Arnold

Netjes :Y
 
Goedemorgen,

Als het mag heb ik een korte vraag ;)

Gisteren heb ik andere remschijven gemonteerd op mijn cbr1000rr uit 2005. Mijn vorige waren krom getrokken omdat mijn remzuigers bleven 'plakken'. Deze zijn schoongemaakt, de schijven zijn gemonteerd en ik heb nieuwe remblokken geplaatst.

De schijven heb ik 2e hands gekocht via dit forum en zijn mooi recht, gisteren avond even getest :9

Nu komt mijn vraag:
Toen ik aan de schijven voelde op de motor merkte ik dat hier heeel iets speling in zat. Niet van links naar rechts, maar in rotatie om het zo maar te zeggen. Hiermee bedoel ik dat ik de schijf heel licht kan 'draaien' in de rondte.... Het midden van de shijf zit goed vast, hier draaien de schijven dus niet, ik heb juist het idee dat het alleen het 'remgedeelte' van de schijf zelf is. Je hoort hem verschuiven, met het oog is het bijna niet waar te nemen.

Beide schijven hebben trouwens ongeveer dezelfde 'speling'.

Is dit normaal of moet ik me zorgen maken?

Alvast bedankt!!

GuidoVW :}

Dat zijn nou semi-zwevende schijven :Y Daar moet een beetje speling opzitten zodat de schijven kunnen bewegen = beter centreren tussen de remblokken en dus beter remmen.
Bij volledig zwevende schijven weet je helemaal niet wat je ziet/voelt als je die in je handen hebt.

Schade valt zo te zien wel mee. Zaterdag ga ik ermee bij Snel Motoren (MF'er Zot) langs om eens te zien wat de kosten voor herstel gaan worden...

[afbeelding]

ZIet er nasty uit, vooral het frame waar ws. het stuureind in heeft gedrukt. Dan ga je vaak richting TL :/ '(


Dienen stalen remleidingen normaal niet voor het "vermoeide remmen" syndroom tegen te gaan :?

Veel harder remmen doet dat dacht ik niet, maar het blijft even hard remmen ook al loopt de temperatuur van je remvloeistof op...

Voor harder te remmen heb je dan meer aan een brembo rempomp imo...

Stalen remleidingen zwellen niet eerst op bij het remmen en je dan dus directer remmen omdat stalen remleidingen veel minder opzwellen.
Vergeleken bij oudere rubberen remleidingen kan je wel degelijk meer remdruk opbouwen en dus harder knijpen en dus remmen.
 
Goedemorgen,

Als het mag heb ik een korte vraag ;)

Gisteren heb ik andere remschijven gemonteerd op mijn cbr1000rr uit 2005. Mijn vorige waren krom getrokken omdat mijn remzuigers bleven 'plakken'. Deze zijn schoongemaakt, de schijven zijn gemonteerd en ik heb nieuwe remblokken geplaatst.

De schijven heb ik 2e hands gekocht via dit forum en zijn mooi recht, gisteren avond even getest :9

Nu komt mijn vraag:
Toen ik aan de schijven voelde op de motor merkte ik dat hier heeel iets speling in zat. Niet van links naar rechts, maar in rotatie om het zo maar te zeggen. Hiermee bedoel ik dat ik de schijf heel licht kan 'draaien' in de rondte.... Het midden van de shijf zit goed vast, hier draaien de schijven dus niet, ik heb juist het idee dat het alleen het 'remgedeelte' van de schijf zelf is. Je hoort hem verschuiven, met het oog is het bijna niet waar te nemen.

Beide schijven hebben trouwens ongeveer dezelfde 'speling'.

Is dit normaal of moet ik me zorgen maken?

Alvast bedankt!!

GuidoVW :}

Je hoefje geen zorgen te maken. Heb ik ook, bij officiële Honda dealer langs geweest en kennelijk is dat normaal en niet erg.
 
Dienen stalen remleidingen normaal niet voor het "vermoeide remmen" syndroom tegen te gaan :?

Veel harder remmen doet dat dacht ik niet, maar het blijft even hard remmen ook al loopt de temperatuur van je remvloeistof op...

Voor harder te remmen heb je dan meer aan een brembo rempomp imo...


Dat schrijf ik toch ook?? Hij remt NIET harder maar hoef ook niet zo hard te knijpen om de gewenste vertraging te krijgen. Denk dat de oude remleidingen flink sponzig zijn geweest. Wat Den schrijft, het is een stuk directer. :Y. Ik zal mijn remmen op straat niet zo snel over de kook hebben.
 
Dat schrijf ik toch ook?? Hij remt NIET harder maar hoef ook niet zo hard te knijpen om de gewenste vertraging te krijgen. Denk dat de oude remleidingen flink sponzig zijn geweest. Wat Den schrijft, het is een stuk directer. :Y. Ik zal mijn remmen op straat niet zo snel over de kook hebben.

OK :$


Kokende remmen op straat *O*

:+ :X

Maar euh, remmen is angst ;) *D
 
ZIet er nasty uit, vooral het frame waar ws. het stuureind in heeft gedrukt. Dan ga je vaak richting TL :/ '(

Als het geen verzekeringskwestie is dan gewoon carboncovers over het frame en een China kuipenset. Voor minder dan 1000 euro rij je terug proper (voor zover de schade die op de foto te zien is natuurlijk)
 
En hoe ver ben je met hobbyen, de q.s. inmiddels in gebruik?

@Max: veel plezier met je nieuwe aanwinst! :]


Heyyyy,
Ja sorry, beetje druk op het moment..
Maar wat is dat mooi rijden zeg!!!!!
Dat je sneller kan schakelen nu is een feit maar het gevoel (en geluid) hierbij is nog vele malen leuker!! Dit had ik eerder moeten doen.

Het inbouwen was wel even wat werk, en dan bedoel ik eigenlijk om de kabelboom op de bobines aan te sluiten, er moet nl nogal wat aan de kant gehaald worden om er een beetje fatsoenlijk bij te kunnen. Maar als je weet welke schroefjes je los moet draaien dan kan het best snel gaan. Het monteren zelf ging super makkelijk. Is echt een kwestie van "klik" werk. Mooi systeem. Kabelboompje even netjes wegwerken en sensor aansluiten. Ook piece of een koekje...

Daarna sleutel omdraaien en met je telefoon contact maken. Makkelijker kan het niet volgens mij.

Afgelopen weekend dus een stukje mee gereden.. Geweldig! Tussendoor de waardes wat anders gezet en weer geprobeerd. Denk dat ik em nu redelijk heb staan. Pakt mooi op en schakelt zonder horten en stoten. Alleen bij hoge toerentallen heb ik weleens een misser. Probleem is dat je dat niet continue kan blijven proberen want dan zit je over het algemeen 'iets' boven de max. toegestane snelheid. :X

Ik denk dat ik die off-set waarde iets moet aanpassen. Bij het eerstvolgende mooie weer gaan we weer eens wat proberen. :Y

Heerlijk!

Grtz

Continue een big smile in de helm! :)
 
OK :$


Kokende remmen op straat *O*

:+ :X

Maar euh, remmen is angst ;) *D

Hihi. Ik krijg de vloeistof niet zo heet dat ik geen rem vermogen meer heb hoor. Zo een held ben ik niet, zeker niet in ons platte landje met amper bochten. :N Laatste keer op Assen had ik wel dat het minder begon te remmen. Maar of dat door kokende remvloeistof kwam (denk het niet) of een sponsige remleiding? Ik vermoed de leidingen...
 
Hihi. Ik krijg de vloeistof niet zo heet dat ik geen rem vermogen meer heb hoor. Zo een held ben ik niet, zeker niet in ons platte landje met amper bochten. :N Laatste keer op Assen had ik wel dat het minder begon te remmen. Maar of dat door kokende remvloeistof kwam (denk het niet) of een sponsige remleiding? Ik vermoed de leidingen...

Vaak is het niet de remvloeistof die kookt, maar het water wat er na veloop van tijd ingetrokken is, dat vormt immers al gas bij 100 graden...

Een niet staalomvlochten leiding kan inderdaad wat sponzig aanvoelen, maar remt nog wel.
 
Oke. Ja was wel aan het eind van het seizoen, wissel de vloeistoffen jaarlijks. Op het rechte stuk aanremmend op de haar ging het niet helemaal tof. Kneep steeds harder in de handel maar ging niet harder remmen. Was best wel spannend met een snel dichter bijkomende r1 kont. :P
 
Mijn ervaring met de auto, was dat de blokken het meeste verschil maken. Had al een remcilinder-brace en staalomvlochten leidingen geplaatst, maar dat maakte het remgevoel alleen maar directer, een ander setje blokken maakt pas echt verschil in remkracht.

Op de motor heb ik eigenlijk altijd al staalomvlochten en race blokken gehad...

Wat misschien wel kan is dat er te veel 'slepend' geremd is en dat de blokken wat verglaasd zijn. Dat komt de remkracht ook niet echt ten goede...
 
Ja blokken waren vers. Ik had originele geplaatst maar dat was al een stap terug met wat er op gemonteerd zat. Rij er dit seizoen nog mee en dan komt er wat anders op.
 
Heyyyy,
Ja sorry, beetje druk op het moment..
Maar wat is dat mooi rijden zeg!!!!!
Dat je sneller kan schakelen nu is een feit maar het gevoel (en geluid) hierbij is nog vele malen leuker!! Dit had ik eerder moeten doen.

Het inbouwen was wel even wat werk, en dan bedoel ik eigenlijk om de kabelboom op de bobines aan te sluiten, er moet nl nogal wat aan de kant gehaald worden om er een beetje fatsoenlijk bij te kunnen. Maar als je weet welke schroefjes je los moet draaien dan kan het best snel gaan. Het monteren zelf ging super makkelijk. Is echt een kwestie van "klik" werk. Mooi systeem. Kabelboompje even netjes wegwerken en sensor aansluiten. Ook piece of een koekje...

Daarna sleutel omdraaien en met je telefoon contact maken. Makkelijker kan het niet volgens mij.

Afgelopen weekend dus een stukje mee gereden.. Geweldig! Tussendoor de waardes wat anders gezet en weer geprobeerd. Denk dat ik em nu redelijk heb staan. Pakt mooi op en schakelt zonder horten en stoten. Alleen bij hoge toerentallen heb ik weleens een misser. Probleem is dat je dat niet continue kan blijven proberen want dan zit je over het algemeen 'iets' boven de max. toegestane snelheid. :X

Ik denk dat ik die off-set waarde iets moet aanpassen. Bij het eerstvolgende mooie weer gaan we weer eens wat proberen. :Y

Heerlijk!

Grtz

Continue een big smile in de helm! :)
Het is inderdaad even wat werk maar verder een heel simpel systeem om aan te sluiten.
Goed om te lezen dat je er geen spijt van hebt, succes met het zoeken naar de juiste afstelling.

Ron.

Nog mensen van hier die komende zaterdag en of zondag naar Assen gaan voor het WSBK?
 
Het is inderdaad even wat werk maar verder een heel simpel systeem om aan te sluiten.
Goed om te lezen dat je er geen spijt van hebt, succes met het zoeken naar de juiste afstelling.

Ron.

Nog mensen van hier die komende zaterdag en of zondag naar Assen gaan voor het WSBK?

Ik werd mee gevraagd. Door iemand die het hele seizoen vip kaarten heeft voor bijna alle evenementen, moet ik werken! :(
 
Heeft iemand een idee waar ik in Nederland, of een ander westers land, een Repsol Nicky Hayden kuipset kan bestellen, voor mijn CBR uit 2005? Ik kom alleen de standaard Repsol sets tegen helaas.

Deze set probeer ik dus te vinden:
full


Alvast bedankt!!!
 
@chris76 thanks, maar ik ben eigenlijk gewoon gehecht aan mijn Nicky Hayden uitvoering. Die ben ik nog nergens tegengekomen helaas. Het is echt zoeken naar een speld in een hooiberg!
 
@chris76 thanks, maar ik ben eigenlijk gewoon gehecht aan mijn Nicky Hayden uitvoering. Die ben ik nog nergens tegengekomen helaas. Het is echt zoeken naar een speld in een hooiberg!

Mss een stomme vraag maar wat is er anders (buiten de 69 nummers) aan die Hayden uitvoering tov gewone Repsol's :?

Gewone Repsol bestellen, 69's erop kleven (desnoods blanke lak er over) geen optie :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan