Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 81

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt wat je zegt, meestal als de band aan vervanging toe is alleen bij de S21 die nu half op is is het al behoorlijk, erger dan ik gewoon ben met andere achterbanden.
In het andere topic de tip gekregen om wat meer uitgaande demping te geven.
Na wat googlen in het engels vond ik iets soortgelijks op een forum, diegene had ook dat de s21 sneller ging cuppen dan hij gewend was en kunnen verminderen door de uitgaande demping aan te passen.

volgende keer gooi ik er een slick op, nooit meer last van cuppen :+

:P Is een mooie oplossing! 8-)

Als ze op de helft zijn is het wel snel ja. Ik heb op het circuit met de m7rr met te lage bandenspanning gereden. Ik denk dat ik de achterband toen een beetje verrot heb gereden. Maar idd vering maakt vaak veel verschil. Mijn voorband was door verkeerde voorvork service beetje te snel opgevroten. Ik rij tegenwoordig graag even naar een veringboer voor advies. tis gratis en heb dan ook weer even een lekker ritje. :)
 
Ik heb problemen met mijn CBR1000RR uit 2004.
Wanneer de motor warm is slaat deze tijdens stationair draaien vaak af en wanneer ik in een laag toerental rijd stottert de motor. Ook bij het stoppen voor bijv. een stoplicht slaat de motor af wanneer de koppeling wordt ingeknepen.

Nu zoek ik een motorzaak in de buurt van Hilversum/Baarn die ervaring hebben met CBR1000RR motoren.

Wie weet een goede zaak in mijn omgeving?
 
Ik heb problemen met mijn CBR1000RR uit 2004.
Wanneer de motor warm is slaat deze tijdens stationair draaien vaak af en wanneer ik in een laag toerental rijd stottert de motor. Ook bij het stoppen voor bijv. een stoplicht slaat de motor af wanneer de koppeling wordt ingeknepen.

Nu zoek ik een motorzaak in de buurt van Hilversum/Baarn die ervaring hebben met CBR1000RR motoren.

Wie weet een goede zaak in mijn omgeving?

Je probleem klinkt als een probleem met je tps-sensor. Ik had een vergelijkbaar probleem met mijn R6, daar heb ik toen ook deze sensor voor besteld maar nooit meer gemonteerd. Even de storing uit laten lezen is mijn advies.
Snel motoren in Zeist is dan ook niet heel ver weg voor je. Ro (Gebruiker = Zot) zit hier ook op het forum.
 
Ik heb problemen met mijn CBR1000RR uit 2004.
Wanneer de motor warm is slaat deze tijdens stationair draaien vaak af en wanneer ik in een laag toerental rijd stottert de motor. Ook bij het stoppen voor bijv. een stoplicht slaat de motor af wanneer de koppeling wordt ingeknepen.

Nu zoek ik een motorzaak in de buurt van Hilversum/Baarn die ervaring hebben met CBR1000RR motoren.

Wie weet een goede zaak in mijn omgeving?

Weet geen zaak, maar klinkt wel iets als ik ook gehad heb bij mn cbr600f. Bleek uiteindelijk de dynamo te zijn, met als gevolg dat bekabeling, spanningsregelaar, accu en de dynamo zelf vervangen moest worden. Kunnen ze vrij makkelijk meten, zal t zeker even mee laten nemen. Stationair dinges staat ook goed? (weet trouwens niet eens of dat (nog) instelbaar is bij de 2004 blade?).
 
Ik heb problemen met mijn CBR1000RR uit 2004.
Wanneer de motor warm is slaat deze tijdens stationair draaien vaak af en wanneer ik in een laag toerental rijd stottert de motor. Ook bij het stoppen voor bijv. een stoplicht slaat de motor af wanneer de koppeling wordt ingeknepen.

Nu zoek ik een motorzaak in de buurt van Hilversum/Baarn die ervaring hebben met CBR1000RR motoren.

Wie weet een goede zaak in mijn omgeving?

FF opgezocht in de service handleiding ; motor starten als die op de zijstandaard staat en stationair laten lopen. Als er een probleem is zal het rode lampje van de olie/temp gaan knipperen.
Het aantal malen dat ie knippert geeft het probleem aan. 8 x knipperen is de TPS.

En ben het eens met Jasper, redelijke kans dat het de TPS is.
Wat je aangeeft klinkt alsof die veel te rijk staat nu, zal waarschijnlijk ook flink meer zuipen.
Zijn wel symptomen die veroorzaakt kunnen worden door problemen met de TPS.

Maar goed, dat is geen antwoord op je vraag;

RG tuning in Almere ( kevinblade op het forum ) zou zeker kunnen, zijn zoon racet tegenwoordig op een sc57 blade :)
 
Weet geen zaak, maar klinkt wel iets als ik ook gehad heb bij mn cbr600f. Bleek uiteindelijk de dynamo te zijn, met als gevolg dat bekabeling, spanningsregelaar, accu en de dynamo zelf vervangen moest worden. Kunnen ze vrij makkelijk meten, zal t zeker even mee laten nemen. Stationair dinges staat ook goed? (weet trouwens niet eens of dat (nog) instelbaar is bij de 2004 blade?).

Dan heb je echt pech gehad, meestal was het alleen de regelaar die defect raakte.
20 jaar met zo'n ding gereden en 1 keer de regelaar defect gehad, accu laadde niet meer bij.
Dan krijg je als de accuspanning daalt dezelfde symptomen, kon gelukkig nog thuis komen :)

Ach de cbr600f, fijne motor, soms mis ik hem nog ;)

stationair dinges is dat draaiknopje dat op je koelslang geklemd zit, bij de 600 zat ie mooier weggewerkt :Y
 
Ik heb problemen met mijn CBR1000RR uit 2004.
Wanneer de motor warm is slaat deze tijdens stationair draaien vaak af en wanneer ik in een laag toerental rijd stottert de motor. Ook bij het stoppen voor bijv. een stoplicht slaat de motor af wanneer de koppeling wordt ingeknepen.

Nu zoek ik een motorzaak in de buurt van Hilversum/Baarn die ervaring hebben met CBR1000RR motoren.

Wie weet een goede zaak in mijn omgeving?

Mijn fireblade in Hilversum gekocht bij

Home - Van de Kuinder motorfietsen

Leek me een kundige zaak denk dat ze jou ook wel kunnen helpen.
 
Ik heb problemen met mijn CBR1000RR uit 2004.
Wanneer de motor warm is slaat deze tijdens stationair draaien vaak af en wanneer ik in een laag toerental rijd stottert de motor. Ook bij het stoppen voor bijv. een stoplicht slaat de motor af wanneer de koppeling wordt ingeknepen.

Nu zoek ik een motorzaak in de buurt van Hilversum/Baarn die ervaring hebben met CBR1000RR motoren.

Wie weet een goede zaak in mijn omgeving?



Bedankt voor de vlotte reacties :)

Ik ga de genoemde motorzaken benaderen en kijken of ze mijn motor voor 19 aug. weer goed kunnen laten rijden. Dan staat er namelijk een tochtje naar Francorchamps in de planning.
 
de bliksems waren nog even op me aan het schieten :X
full
 
:t :t :t

Hier heerlijk rondom de Rursee gesjeesd en natuurlijk met de nodige stoppie's voor de inwendige mens :9 :] 8-)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mooi voor de regen thuis en weer een 450km op het klokkie erbij :]

De tering!! Die schnitzel!! Verder ziet het er ook goed uit man! 😀

Valt me nu pas op, maar de foto bij dat stenen muurtje met dat uitzicht over t dorpje en dat bankje.. langs die weg heb ik mn eerste motortrip ever gemaakt, september 2010. Henriete-platz ofzo, zijn een paar bochten met zo'n stukkie en mooie view! Was het begin van een weekend Eifel.

Als MF iets mobiel vriendelijker en foto's delen vanaf de onedrive wat eenvoudiger was zou werken had ik makkelijk een foto erbij kunnen zetten :)
 
Laatst bewerkt:
Als je op Google maps Rursee invult dan zie de mooie weggetjes wel liggen :P

Het weekend vermeid ik deze omgeving meestal, veel wegen afgesloten en ontzettend druk met zondagsrijders B|

Ga dan liever Zuidelijker of via de Ardennen naar Noord Luxemburg (Bourscheid e.o.)
 
Laatst bewerkt:
Goeden avond dames en heren,

Zeg ik sta op 't punt om nieuwe banden aan te schaffen. Ik rij nog altijd op een SC59 uit 2011 met ABS. Heb tot 2 keer Diablo super corsa's gehad met afmeting 200/55 op de achterwiel. Mijn ABS heeft 't tot nu toe niet erg fijn gevonden, maar ik heb daarmee leren leven. Nu omdat mijn vriendin mee wil rijden (achterop/passagier) heb ik iets nodig die meer kilometers levert. Nu sta ik op een T splitsing, ik kan namelijk nog geen keus maken tussen Pirreli Rosso 3 of Michelin PP3. Dat gezegd hebbende wat ik al eerder aangaf ik ben aan 200/55 afmeting gewend en vrees dat de fabriek afmeting van 190/50 erg vierkant aanvoelt. Heeft iemand een objectief mening, theorie en of uit het praktijk opgedaan ervaring van welk band en afmeting?

Alvast heel erg bedankt!
 
Laatst bewerkt:
wat een lekker weertje drek nog maar eens even een ritje maken *O*
full


eens kijken als de blade van de week nog uit mag
 
Laatst bewerkt:
Goeden avond dames en heren,

Zeg ik sta op 't punt om nieuwe banden aan te schaffen. Ik rij nog altijd op een SC59 uit 2011 met ABS. Heb tot 2 keer Diablo super corsa's gehad met afmeting 200/55 op de achterwiel. Mijn ABS heeft 't tot nu toe niet erg fijn gevonden, maar ik heb daarmee leren leven. Nu omdat mijn vriendin mee wil rijden (achterop/passagier) heb ik iets nodig die meer kilometers levert. Nu sta ik op een T splitsing, ik kan namelijk nog geen keus maken tussen Pirreli Rosso 3 of Michelin PP3. Dat gezegd hebbende wat ik al eerder aangaf ik ben aan 200/55 afmeting gewend en vrees dat de fabriek afmeting van 190/50 erg vierkant aanvoelt. Heeft iemand een objectief mening, theorie en of uit het praktijk opgedaan ervaring van welk band en afmeting?

Alvast heel erg bedankt!

Los van het aanzienlijk minder aanwezig zijn van polizei.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan