Het grote 25kW informatie topic

ik ben lekker van de 25 kw regel af })
Heb maar meteen een motor met letterlijk 4 keer zoveel vermogen genomen... *D
 
Weet iemand als je een motor met een tweede typegoedkeuring (bijvoorbeeld een Fazer600) uit Duitsland haalt of dat hij dan nog officieel 25kw in nederland kan worden.
 
20 jaar en een maandje gaat ik onbegrensd *D

Ik dacht: vanaf 95 kan je motoren afvoeren (iig een stuk meer) Kawa ZX-6R vanaf 98.

Dealers weten het zelf vaak niet, in Duitsland is er veel meer mogelijk.
Ik heb bij 5 dealers info gevraagd en allemaal zeiden ze iets anders :z R6 & R1 was niet mogelijk om af te voeren... Zeiden er drie :? Echt hopeloos werd ik ervan.

Ik heb nu een ZX-6R uit 99, die is afgevoerd. Ik hoefde nix bij de verzekering te laten zien, univé :} Dus geen certificaat (wat bij de plaatjes zit) Geen vermogens uitdraai 8-) Dat doe ik zo`n rollerbank niet aan '(

Snelheid:

de mijne, 180 voor de wind, normaal 170. 160 met z`n tweeën :Z
125cc aprillia 170, iemand van me school.
zxr 400 van me maat gaat 180 en dan heeft i nog gas over :(

Fazer is zeker af te voeren

Ps: Alles is af te voeren :9 Alleen geeft yahama bijv. geen garantie op een R1 als i dan stuk gaat, hij zal ook zeker beroerd lopen, die van mij komt al amper niet boven de 8000 toeren uit :+

Volgens mij was dit het wel zo`n beetje... :X
 
Dat is erg moelijk te zeggen, ik ben net iets sneller als een suzuki swift 1.3 gti ;( Die doet er 8 sec. over ik denk zo`n 7... :Z

Ik heb nog niet samen met die zxr-400 gereden, maar denk dat i wel iets sneller is, die draait tenminste wel 14.000 toeren '(
 
Ik had een leuke FZR 400rr '95 op het oog!
Deze motor stond op vol vermogen, maar ik heb maar een 25KW rijbewijs! ;(
Volgens Yamaha-Nederland kun je deze motoren niet bij de RDW als 25 kw'tter laten keuren. DIT KLOPT!
Nou had ik al eerder op deze mooie site gelezen dat je dit soort motoren bij sommige verzekerings maatschappijen met behulp van een vermogens uitdraai(25kw) wel kan verzekeren met een klein rijbewijs!
Dit leek mij wel iets dus ik ff rondgebeld.
Unigarant doet dit niet (gehoord dat ze dit wel deden :? )

Roos assurantien gebeld ( www.roosassurantien.nl ), deze verwezen mij door naar de Nationale Nederlanden.

Let op!!!

Nationale Nederlanden kan en wil motoren die je hier in Nederland niet bij de RDW kan laten keuren op 25KW, wel verzekeren als je een vermogens uitdraai hebt waarop vermeld staat dat jou motor 25Kw is!

Je kan zo'n terugvoersetje uit b.v. Duitsland monteren.

Echter doen ze dit alleen voor mensen DIE AL VRZEKERD WAREN/ZIJN BIJ HUN VERZEKERINGS MAATSCHAPPIJ!! en waar ze dus een verleden van hadden.

kennen ze je niet, verzekeren ze je niet! :(
 
Weet iemand als je een motor met een tweede typegoedkeuring (bijvoorbeeld een Fazer600) uit Duitsland haalt of dat hij dan nog officieel 25kw in nederland kan worden.

Je zegt het zelf al, hier heeft ie een 2e typegoedkeuring, dus importeren dat ding als vol vermogen en dan hier laten knijpen...
 
Mensen ik heb een vraag.

Als ik een motor uit Duitsland haal die in Nederland een tweede typegoedkeuring heeft, moet ik hem dan eerst bij een dealer 25kw laten maken en dan naar de keuring of andersom?

Of kan ik ook zelf een kitje in Duitsland kopen en die erin zetten en dan naar het RDW gaan en dat hun hem dan op 25kw zetten?

Of laat ik het kitje er door een dealer uit Duitsland inbouwen? En hoe regelen hun/ik het dan met het RDW?

Bedankt.
 
dikke vette kick sorry maar tis wel handige topic

mensen hoe lang duurt het meestal met dat omzetten naar 25KW. betreft een gs500 bj 92, maar kenteken 93. ik heb zo een gevoel dat het heeeeeel lang duurt bij rdw. en nog een vraagie, een gs500 uit 89, doen ze dat ook naar 25KW omzetten of is dat te oud oid. dank u
 
het rdw zal je motor niet omzetten hoor naar 25 kw, dat moet je zelf doen via een dealer, met een orgineel goed gekeurd kitje, en dan hoef je helemaal niet meer naar RDW.

Het RDW keurt alleen maar motoren uit het buitenland d8 ik. OF waar hele grote aanpassingen aan zijn gedaan.

overigens zou je bij je dealer moeten zijn voor info of een gs500 uit 92 of 89 om te zetten is naar 25 kw, ik zou je dat niet kunnen vertellen, maar ik betwijfel het....
 
Laatst bewerkt:
Vraagje ik rijd dus met een uitdraai is en ik ben wel verzekerd en heb tegen de verzekering des tij toen gezegt dat hij geknepen was voor een klein rijbewijs.
Zij hebben me toen verzekerd.

Maar is dit nou legaal of niet.

Zo nee waarom dan niet.
 
Vraagje ik rijd dus met een uitdraai is en ik ben wel verzekerd en heb tegen de verzekering des tij toen gezegt dat hij geknepen was voor een klein rijbewijs.
Zij hebben me toen verzekerd.

Maar is dit nou legaal of niet.

Zo nee waarom dan niet.


wel ik heb gegoord van iemand (hier op het forum: junkie XR (dacht ik)) dat ze dat idd doen maar het niet legaal is aangezien de begrensing makkelijk te verwijderen is; dan zou de verzekering niet tussenkomen in geval van een ongeval


mijn vraag: ik zit hier met een XL600 met 33kw, kan ik dan deze begrenzen en met een uitdraai verzekringskantoor binnenwandelen (illegali) of is er een legale manier?
 
Hier even mijn 25kw historie...

Toen ik 18 werd heb ik een GS 500e uit 1993 gekocht. Deze heb ik terug laten tunen bij Heiden tuning in Woudenberg (GLD)
Met de vermogensuitdraai ben ik naar de verzekeraar gegaan. (Buro Financieel Advies in Ede) Hier heb zwart op wit gekregen dat ik wel verzekerd was als 25 kw-motor (d.m.v. schroeven in de caburateur)
Volgens hen doet de politie niet moeilijk over de verzekering als je aangehouden word. (geen ervaring mee O-) ) Wel moet je alle papieren meenemen.

Dit lijkt me dus de beste en de goedkoopste oplossing. Het terugtunen was niet zo duur (ik geloof nog geen F100,-) en het was binnen een half uur klaar terwijl ik erop wachtte. De verzekering was voor een 18-jarige ook een heel normale prijs. (Eurootje of 100 ??)

Veel succes!

p.s. op de vermogensuitdraai staat dat 25kw = 30-achterwiel PK (dus niet eens 34)
 
als je op je 18e je A-beperkt haalt mag je precies 2 jaar later op een >25kw motor rijden. Dat staat ook zo op mijn rijbewijs;

vb:
vanaf tot
A-beperkt : 28-02-2003 28-02-2013
A : 28-02-2005 28-02-2013

ik heb mijn rijbewijs gehaalt toen ik 18 was en je mag dus wel op je 20e vanaf die bepaalde datum op een >25kw motor gaan rijden.

ik moet nu nog een jaar officieel 0-) 25kw rijden... :x
 
Ik had een leuke FZR 400rr '95 op het oog!
Deze motor stond op vol vermogen, maar ik heb maar een 25KW rijbewijs! ;(
Volgens Yamaha-Nederland kun je deze motoren niet bij de RDW als 25 kw'tter laten keuren. DIT KLOPT!
Nou had ik al eerder op deze mooie site gelezen dat je dit soort motoren bij sommige verzekerings maatschappijen met behulp van een vermogens uitdraai(25kw) wel kan verzekeren met een klein rijbewijs!
Dit leek mij wel iets dus ik ff rondgebeld.
Unigarant doet dit niet (gehoord dat ze dit wel deden :? )

Roos assurantien gebeld ( www.roosassurantien.nl ), deze verwezen mij door naar de Nationale Nederlanden.

Let op!!!

Nationale Nederlanden kan en wil motoren die je hier in Nederland niet bij de RDW kan laten keuren op 25KW, wel verzekeren als je een vermogens uitdraai hebt waarop vermeld staat dat jou motor 25Kw is!

Je kan zo'n terugvoersetje uit b.v. Duitsland monteren.

Echter doen ze dit alleen voor mensen DIE AL VRZEKERD WAREN/ZIJN BIJ HUN VERZEKERINGS MAATSCHAPPIJ!! en waar ze dus een verleden van hadden.

kennen ze je niet, verzekeren ze je niet! :(


bel eens naar orion direct Die staan bij brommers er om bekend alles te doen en te kunnen. Verder is deze maatschapij vrij goed koop voor brommers, ik weet niet hoe dit met motoren zit.
 
Vraagje ik rijd dus met een uitdraai is en ik ben wel verzekerd en heb tegen de verzekering des tij toen gezegt dat hij geknepen was voor een klein rijbewijs.
Zij hebben me toen verzekerd.

Maar is dit nou legaal of niet.

Zo nee waarom dan niet.

Ik ben gelukkig van die hele 25kw zooi af, maar ik zou het niet zo doen. Er moet op je kentekenbewijs staat dat ie 25 kw (Het betreft hier een lichte motorfiets. Dat staat er dan) Er is een kans dat de verzekering zijn pootjes terug trekt als ze merken dat je motor wel 25 kw is, maar niet als dusdanig op kenteken staat. Aprilia RS 125. Staat standaard als licht op kenteken :P
 
Legaal is een vermogensuitdraai niet! Ik heb zelf echter (helaas) wel de ervaring dat schade uitbetaald wordt igv een ongeluk als je via een vermogensuitdraai verzekerd bent.

Ik ben btw via een tussenpersoon verzekerd bij Unigarant.

Als je echter 'legaal' verzekerd wilt zijn, altijd proberen om de begrenzing op je kenteken vermeld te krijgen!
 
ik heb geen zin om het hele topic door te spitten, maar voor de mensen die het nog niet weten dit is ook een leuke site voor 25kw

http://25kw.tk

ik kom er zelf ook wel eens, dus misschien zie ik jullie daar ook nog weleens.
 
Dit topic sticky maken is misschien wel een idee aangezien er ook al zeer weinig animo is voor een 25kw forum bij de 'big guys'.
Hoewel een 25 kw forum, gewoon ergens lekker ver onderaan zodat niemand zich er aan stoort, toch mooier zou zijn! Anders blijven dezelfde vragen maar weer terugkomen want dit topic verdwijnt natuurlijk ook weer snel vooral hier in algeme praat.

En dat 25kw forum is er al sinds oktober 2003.
 
Ik heb al diverse keren de regels gepost (waar iedere keer toch weer aan getwijfeld werd door verschillende forummers), maar voor de enige echte regels kijk je in de laatste moto 73.
 
(wat als je op je 18e je A-beperkt haalt? Mag je dan met 20 op zwaar????????)
Op zondag 04 januari 2004 12:11 schreef bart > rossi rules het volgende:
als je op je 18e je A-beperkt haalt mag je precies 2 jaar later op een >25kw motor rijden. Dat staat ook zo op mijn rijbewijs;

vb:
vanaf tot
A-beperkt : 28-02-2003 28-02-2013
A : 28-02-2005 28-02-2013

ik heb mijn rijbewijs gehaalt toen ik 18 was en je mag dus wel op je 20e vanaf die bepaalde datum op een >25kw motor gaan rijden.

ik moet nu nog een jaar officieel 0-) 25kw rijden... :x
RBW.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nee, dan mag je pas vanaf je 21e op een zware motor rijden. Daar hoef je volgens mij dan ook niet opnieuw examen voor te doen.

JA, dat mag wel! Twee jaar licht na behalen rijbewijs, niet leeftijd afhankelijk. Je mag alleen pas vanaf 21 kiezen of je licht of zwaar af gaat rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan