het grote allesomvattende bmw boxer topic II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mocht het de accu zijn, ik heb hier ook wat gezlen over een king kong (of zoiets) accu als vervanging..
ik wacht intussen op tegenbericht wanneer ik bij marco de vries terecht kan, de startmotor is makkelijker mee te nemen op motor/fiets dan de accu..
Kung Long, bij Reichelt.nl, voor ongeveer 35 euro.
 
Kijk, het kind kan de was doen voordat kalveren de put gedempt hebben met slapende honden..
 
Zal ongetwijfeld zo zijn, net als nieuwe startmotoren voor € 40.-, zullen ook verhalen over zijn.
 
Dat zijn toch een paar goede reacties over de Kung Long accu.
Eigen ervaring is het duidelijkste.
 
En als je die thuisbezorgd krijgt, moet je 'm dan nog vullen en aan de lader zetten?
 
En als je die thuisbezorgd krijgt, moet je 'm dan nog vullen en aan de lader zetten?
Normale accu's die je zelf moet vullen hebben droog opgeslagen het eeuwige leven. Zelf vullen tot de bovenmarkering en een half uur laten staan. Niveau controleren, evt. wat navullen en ca. 4 uur aan een lader laten hangen. Dan is hij bedrijfsklaar.

Deze accu's zijn voorgeformatteerd, dwz. dat de platen al vanaf de fabriek door verschillende loodsamenstellingen te gebruiken een elektrische lading hebben als er zwavelzuur begegoten wordt. Alleen verdwijnt deze lading grotendeels als hij na het vullen niet aan de lader gehangen wordt.

Wat ook gedaan wordt is de accu vullen, de motor starten en 100 km snelweg rijden, dit als alternatief voor het stilstaand laden.
 
En als je die thuisbezorgd krijgt, moet je 'm dan nog vullen en aan de lader zetten?
Nee, het is een geseald ding. Je kunt er niet eens water in doen. Het is een moderne Gel/vlies accu.
Je kunt hem ook liggend, of op zijn kop monteren.
 
Accu terminologie in vogelvlucht:

Loodaccu met losse dopjes:
Als ze nieuw/droog zijn vullen met zuur.
Bij onderhoud bijvullen met gedistilleerd water.
Levensduur in de praktijk vaak niet langer als 2 a 3 jaar.

Loodaccu gesloten systeem:
Kun je niks aan doen, is goed of gaat kapot.

Gelaccu:
Hoge startstroom, kan in elke positie gemonteerd worden, als die kapot gaat, gaat die ook ineens kapot en kun je niks meer.(spreek uit ervaring).
Onderhoud: geen, alleen aan de druppellader, geldt voor elke accu trouwens.

Odyssee accu:
Bleifrei, geen zuur, kan in elke onmogelijke positie gemonteerd worden, duur in aanschaf, lange levensduur, onderhoudsvrij dus, hoge koudstart capaciteit.

Kwaliteit's accu:
Noem merken als KingKong, HangJan, FloepieJoepie:
Waarschijnlijk weggegooid geld, goedkoop is meestal duurkoop, heb verder zelf geen ervaring met deze accu's, maar de merknamen en landen van productie doen me in elk geval huiveren.
 
Kwaliteit's accu:
Noem merken als KingKong, HangJan, FloepieJoepie:
Waarschijnlijk weggegooid geld, goedkoop is meestal duurkoop, heb verder zelf geen ervaring met deze accu's, maar de merknamen en landen van productie doen me in elk geval huiveren.

Net twee ervaringen kunnen lezen en zonder eigen ervaring het toch weggegooid geld noemen... Ja daar heb ik wel een mening over.

Er komt inmiddels zo enorm veel uit 'floepiejoepie' landen dat het grootste gedeelte van al je huishoudelijke apparatuur, auto's, kleding, etc. daar is gemaakt. Vast allemaal weggegooid geld.

Anyway die Kung Long accu heeft bij mij nu in de r80 in een niet verwarmde schuur stil gestaan voor vijf maanden en zonder een momemnt aan de druppellader starte de motor zonder moeite. Floepiejoepie accu voor 35,- die start, kan me niet voorstellen dat je nog wat meer wil?
 
Laatst bewerkt:
Zal dan wel een persoonlijke aversie van mijn kant zijn voor produkten uit deze landen, heb er al last van sinds mijn geboorte, is toch wel lang blijven hangen.
Mijn oordeel zal dus ook wel hetzelfde blijven, dit ondanks mijn "niet ervaring"met dit spul.
Gelukkig zijn er mensen die er wel tevreden over zijn, laten we dit dan maar zo houden.
 
Maar Rudi,
zo'n chinese startmotor is vast veel lichter dan een originele, dus een aanwinst voor jouw contraptie :Y
 
Zal dan wel een persoonlijke aversie van mijn kant zijn voor produkten uit deze landen, heb er al last van sinds mijn geboorte, is toch wel lang blijven hangen.
Mijn oordeel zal dus ook wel hetzelfde blijven, dit ondanks mijn "niet ervaring"met dit spul.
Gelukkig zijn er mensen die er wel tevreden over zijn, laten we dit dan maar zo houden.
We zullen speciaal voor jou een sticker met Odyssee er op plakken en er 100 euro meer voor vragen *O*
 
Yeuh, ik ben ook weer bijgelezen. En ik moet toegeven dat ik ook een redelijk ongefundeerde terughoudendheid heb met tjatjoy imitatie...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan