Ragp
Die hard MF'er
- 19 sep 2009
- 399
- 0
Ik ben bezig een R80/7 uit '78 voor iemand weer wat op orde te brengen. Daarbij was 1 van de klusjes een klepstoelschroef vervangen (schroefdraad voor borgmoer was kapot) en daarvoor moest de tuimerlaar er helemaal uit. Om die tuimelaar eraf te halen moeten dus 2 van de 6 moeren van de kop los.
Mijn vraag is of het nodig is om de 4 overige moeren van de kop ook los te draaien omdat alles dan weer volledig kruislings aangedraaid kan worden, of dat het prima is om alleen de twee losgedraaide weer vast te zetten?
Moet zeggen dat er ook best veel (klep)geluid uit de kop komt. Maar er zat behoorlijk wat zijwaardse speling in de tuimelaar en dat schijn je bij het vastdraaien weer een beetje te kunnen tegengaan?
Mijn vraag is of het nodig is om de 4 overige moeren van de kop ook los te draaien omdat alles dan weer volledig kruislings aangedraaid kan worden, of dat het prima is om alleen de twee losgedraaide weer vast te zetten?
Moet zeggen dat er ook best veel (klep)geluid uit de kop komt. Maar er zat behoorlijk wat zijwaardse speling in de tuimelaar en dat schijn je bij het vastdraaien weer een beetje te kunnen tegengaan?
Laatst bewerkt: