Het grote BANDIT topic deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik rijd met een textiel combi, geen gore-tex want dat is mij te prijzig.
pak is heerlijk waterdicht en in de winter een voering erin. ik rij ook wel eens naaar mijn werk en dan is het prima om je gewone kleding eronder te dragen, wat je dus niet zo goed kan met een lederen pak.
gewoon ff lekker een middagje ergens gaan passen dus.
tip; in Breda zit een faillisement verkoop in motor-kleding waar ze veel hebben voor een redelijke prijs (als je wat kan vinden in je maat dan...) succes!


ik woon in wouw dus breda is lekker dichtbij. Waar zit deze zaak precies??

groetjes Bart
 
en wat advieseren jullie met een pak vol leer of dat goretex of iets in die richting. ben ook van plan af en toe met mooi weer in de winter te gaan rijden.
Ligt een beetje aan jezelf.

Leer beschermd het beste.
+Zit strak om je lichaam, schuurt lekker over het asfalt.
+Protectoren blijven bij mij beter op zijn plaats.
+Degelijke rits om jas aan broek te ritsen.
+Minder "last" van de wind.
+Super voor in de zomer.
-Weinig zakken en opbergvakken.

Textiel ook goed.
+Kan normale kledij onder.
+Waterdicht. tevens zit mijn broek over mijn laarzen.
+veel zakken en opbergvakken.
+Kan je het hele jaar door mee rijden.
-Protectoren hebben meer speling.
-Warm in de zomer.
-Meetsal in zwart te verkrijgen. (valt minder op)

Als je weinig geld wilt uitgeven en het hele jaar door wil rijden lijkt mij textiel de goede keuze.

Ik denk dat de meeste mensen die leer hebben ook in het bezit van textiel zijn.

Oordeel zelf.
 
voor iedereen die twijfelt tussen pilot road 2 of BT-021 bandjes......ik heb zelf nu achter een BT-021 met al zo'n kleine 600 km gereden. Hele fijne band!! :9 FF warm rijden en dan plakt ie heerlijk en gaf mij weer meer zelfvertrouwen in de bochten.
ik heb een B6 '99 waar eigenlijk een 150 op hoort maar ik koos voor een 160/60 voor de look en ik heb het idee dat het kwa sturen geen drol uit maakt..een Bandit gooi je gewoon de bocht in..... :]

haha tnx ik was zo'n twijfelaar, maar als inderdaad de michelins niet goed leverbaar zijn enzo allemaal, en de bt's ook gewoon hele goede banden zijn, gaat mijn voorkeur daar wel naar uit. (en is een beetje raar om voor een bt en achter een michelin te hebben :P )

en die 160 past er gewoon goed in toch? ook maar doen dan is wel wat mooier, kniedowns durf ik toch niet dus kwa wegligging maakt t mij toch niets uit hahaha :X
 
vind leer zelf mooier en zit ook wel fijn (heb er laatst een aangehad) je kan er natuurlijk ook gewonen kleding overheen doen als het koud is of is diet niet echt een goed idee :-)

ga trouwens als ik terug van me vakantie (na 25aug) proefrijden op de motor hij wordt niet eerder verkocht voor hij me beslissing weet.
 
Als je vooral een recreatierijder bent en zo nu en dan functioneel (woon-werk), dan gewoon voor leer gaan. Als je de motor koopt als primair vervoer en daarnaast hobby, dan beginnen met textiel en leer kopen wanneer je weer wat geld bij elkaar gesprokkeld hebt. Leer rijdt zoveel lekkerder en ziet er nog beter uit ook ;)

Daarnaast is het natuurlijk ook nog veiliger O-)

voor iedereen die twijfelt tussen pilot road 2 of BT-021 bandjes......ik heb zelf nu achter een BT-021 met al zo'n kleine 600 km gereden. Hele fijne band!! :9 FF warm rijden en dan plakt ie heerlijk en gaf mij weer meer zelfvertrouwen in de bochten.
ik heb een B6 '99 waar eigenlijk een 150 op hoort maar ik koos voor een 160/60 voor de look en ik heb het idee dat het kwa sturen geen drol uit maakt..een Bandit gooi je gewoon de bocht in..... :]


Heb zelf BT-020 bandjes en die geven me totaal geen vertrouwen, tenzij ik echt goed warm heb gereden (en dan nog niet 100%). Op de één of andere manier vind ik Michelin (Pilot Powers) zo veel beter aanvoelen... maar dat kan ook tussen m'n oren zitten natuurlijk.

Heb echter al meerdere keren bij matig weer zowel de voor- als achterband weg voelen glijden, bij de Michelins nog nooit tenzij ik echt gek doe zonder op te warmen. Deze banden zaten onder de motor bij m'n koop dus ik rij voorlopig nog even op Bridgestones B|
 
Ik ben het volledig met Hicham eens :Y (en dat zou dan voor het eerst zijn haha ;) )

De BT banden van Bridgestone (zowel de BT021 als de BT014) zijn op zich goede banden als je een (sport)tour rijstijl hebt. Ik rij nu sinds lange tijd weer eens een keertje op BT014's, die ik nog had liggen op zolder. Hiervoor een hele tijd op Pirelli Supercorsa's gereden.

En dat verschil merk je dus echt onwijs goed. De BT's doen er veeeeeel langer over om goed warm te worden. En als ze dan eenmaal warm zijn geven ze nog geen 100% goed-grip-gevoel. Ik moet er dan wel bij zeggen dat ik iedere bocht als een uitdaging zie en dus mijn knie aan de grond probeer te rijden. Ik heb nu al 3 x gehad dat het voorwiel begon te glijden in een bocht.......en dat is geen prettig gevoel :N

Na deze set ga ik dus weer heel snel over op de echte sport(race)banden van Bridgestone, Michelin of Pirelli.

Maar nogmaals, voor normaal rijgedrag zijn de BT's prima banden!
 
Tja, dit zegt genoeg over de banden:

Punktewertung.192013.jpg


Ik zweer zelf bij de Roadtec Z6 en als ik zo zie, is en blijft dat de enige band voor mij voorlopig en is de Pilot Road 2 echt geen alternatief voor mij, laat staan de BT-021 :)
 
Voor wat betreft de kleding, aanrader is om even naar duitsland te gaan (Aken of Düsseldorf). Daar eens gaan kijken bij Hein Geriche / Polo / Louis. Kleding, onderdelen en ondehoudsspullen zijn heeeel veeeel goedkoper dan in Nederland. Zeker Aken ligt dichtbij.

Ikzelf heb een leren jas en een textiel broek, het is erg prettig om gewone kleren aan te kunnen doen onder je motorpak. Voor de winter is het gewoon een extra trui en winterhandschoenen aan, ging prima dit jaar......

Suc6
 
Wat betreft kleding:

271

Difi textiel jas
+zit lekker
+ziet er nog redelijk tof uit
+uitneembare voering
+aerotex (tot nu toe waterdicht en ademend)
+lekker veel handige zakken
+zit een rits in om op je broek aan te sluiten

Difi textiel broek
+zit prima
+uitneembare wintervoering
+uitneembare regenvoering (ja dus twee apart uitneembare voeringen)
+kan makkelijk over broek
+zit ook lekker als je geen broek aan hebt
+met rits aan te sluiten op de jas

Tot nu toe ervaren zowel mijn vrouw als ik difi als een goed merk tegen een redelijke prijs. Als je een beetje zoekt kun van difi of spool (ook een goedkoper merk) voor een goede prijs een leuke combinatie broek en pak kopen.

BMW schoenen
+goretex
+zit heerlijk
+loopt ook lekker als je geen andere schoenen bij je hebt

leren handschoenen (merk vergeten)
+zitten tof

nb! als je handschoenen koopt zorg dan dat ze niet te strak zitten als je je handen tot een vuist maakt. Niet zo vervelend als het na een tijd rijden pijn gaat doen.

Shoei multitec helm
+was de enig helm die lekker zat
- volgens m'n vrouw was het alleen maar omdat ik de duurste helm wilde

Zoek een beetje rond wat je wil hebben en pas gewoon een hoop verschillende dingen. Als je een volledige combinatie aan hebt ga op een motor zitten! Als de winkel geen motor heeft staan dan niet kopen! De kleding zit over het algemeen heel anders als je er in rondloopt dan dat je op de motor zit.

Ik ben nu trouwens wel aan het kijken naar een leren pak of aparte leren jas en broek. Waarom:
+cool factor (ach ja m'n vrouw vindt zo'n leren pak wel leuk staan :) )
+kan dan wel kneesliders aan de broek doen (huidige broek geen velcro aanhechting)
+cool factor
+zit lekker
+had ik de cool factor al genoemd?
 
Laatst bewerkt:
en wat advieseren jullie met een pak vol leer of dat goretex of iets in die richting. ben ook van plan af en toe met mooi weer in de winter te gaan rijden.
Ik heb zo'n beetje alle variaties die je maar kan bedenken. :+
Dat heb ik wel in de loop van de jaren opgebouwd, want die hele bups in een keer kopen is wel een beetje te gek.

Ik heb een leren broek en jas voor de gewone zomerdagen, plus een regenoverall voor als het onverhoeds nat wordt.
Op de frissere dagen hou ik de leren broek aan maar wordt de leren jas ingeruild voor een Goretex jas van Rukka en neem ik een losse regenbroek mee.
Als het dan echt te gek wordt kan ik alsnog de leren broek en losse regenbroek inruilen voor een Goretex broek, waaronder je inderdaad je normale kleren kunt aanhouden.
Dan heb ik nog gewone leren handschoenen en een stel semi-waterdichte handschoenen. Nieuwe winterhandschoenen moet ik nog weer kopen.
De laarzen zijn zo langzamerhand wel aan vervanging toe.

In jouw geval zou ik gaan voor een textielen jas, een leren broek en een losse regenbroek (en natuurlijk waterdichte laarzen en misschien twee paar verschillende handschoenen). Dan ben je redelijk voorzien voor de meeste omstandigheden.


Edit (blijkbaar wat postjes gemist):

En wat betreft de banden: een ieder moet de banden kiezen die passen bij zijn gebruik en rijstijl. Ik rij als een oma, probeer regenrijden te vermijden en als ik dan toch in een plensbui terecht kom rij ik als een oma met rollator. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo'n beetje alle variaties die je maar kan bedenken. :+
Dat heb ik wel in de loop van de jaren opgebouwd, want die hele bups in een keer kopen is wel een beetje te gek.

Ik heb een leren broek en jas voor de gewone zomerdagen, plus een regenoverall voor als het onverhoeds nat wordt.
Op de frissere dagen hou ik de leren broek aan maar wordt de leren jas ingeruild voor een Goretex jas van Rukka en neem ik een losse regenbroek mee.
Als het dan echt te gek wordt kan ik alsnog de leren broek en losse regenbroek inruilen voor een Goretex broek, waaronder je inderdaad je normale kleren kunt aanhouden.
Dan heb ik nog gewone leren handschoenen en een stel semi-waterdichte handschoenen. Nieuwe winterhandschoenen moet ik nog weer kopen.
De laarzen zijn zo langzamerhand wel aan vervanging toe.

In jouw geval zou ik gaan voor een textielen jas, een leren broek en een losse regenbroek (en natuurlijk waterdichte laarzen en misschien twee paar verschillende handschoenen). Dan ben je redelijk voorzien voor de meeste omstandigheden.


Edit (blijkbaar wat postjes gemist):

En wat betreft de banden: een ieder moet de banden kiezen die passen bij zijn gebruik en rijstijl. Ik rij als een oma, probeer regenrijden te vermijden en als ik dan toch in een plensbui terecht kom rij ik als een oma met rollator. :+

En ik heeft zojuist toch maar de Pilot Road 2 besteld :Y : aan de telefoon te horen waren ze leverbaar >>> nu maar hopen dat er niet op teruggekomen wordt. :N
 
Nog één dag verwijderd van mijn bandit 650s, nu hopen dat er niks tussenkomt en dat het morgen mooi weer is! want moet een aardig eindje tuffen om hem op te halen.

Komt goed!!
 
Laatst bewerkt:
hier de gegevens van de motor. Is de prijs die gevraagd wordt goed of is die te hoog?

GSF600 Suzuki Bandit-S.
Bouwjaar: april 1996
Kleur: blauw
Km-stand: 35.000
Mijn prijs is: 2500 Euro
 
hey bart, die zaak zit boven een bedden/lampen winkel aan het einde van de veemarktstraat(vanaf de markt) op de hoek bij de stoplichten. je moet dan via de lampen/beddenzaak naar boven. dus als je een beetje bekend bent dan weet je vast wel waar ik bedoel..
 
iemand ooit hetzelfde probleem gehad:

na 80km staat mijn benzinemeter dik in het rood (tank zit echter nog over de helft vol).
wat ik al nagemeten heb: 1. metertje zelf (connector overbrugt en dan moet ie naar vol gaan)
2. met ohm-meter en wphb tankniveaumeter nagemeten en dit was ook binnen de toleranties.

Wat kan het dan nog zijn?
 
iemand ooit hetzelfde probleem gehad:

na 80km staat mijn benzinemeter dik in het rood (tank zit echter nog over de helft vol).
wat ik al nagemeten heb: 1. metertje zelf (connector overbrugt en dan moet ie naar vol gaan)
2. met ohm-meter en wphb tankniveaumeter nagemeten en dit was ook binnen de toleranties.

Wat kan het dan nog zijn?

Heb je de sensor los gehad? Of de tank eraf gehad?

Dan kan dat het probleem zijn.....na een paar keer gestart te hebben, gaat de meter wel weer werken!
 
tank eraf gehad maar toen had ie het al, heb de connector los gemaakt om alles na te meten via wphb en alles klopte gewoon. Is niet heel erg maar wel vervelend
 
Zo!

Net even de brommert neergelegd.........in Kleve. Zat even niet op te letten, remt (notabene een Polizei-wagen) plotseling......ik ook remmen (maar te bruusk en waarschijnlijk te hard).............beng........schuiven......

Heb zelf wat zere plekken (heup en pols). Motor lekker beschadigd aan linker zijde. Voornamelijk schuifschade (= lakschade), stuur is ook krom.

Crash-pads hebben zeker geholpen, blok is niks beschadigd.

Dus.........
 
Laatst bewerkt:
Zo!

Net even de brommert neergelegd.........in Kleve. Zat even niet op te letten, remt (notabene een Polizei-wagen) plotseling......ik ook remmen (maar te bruusk en waarschijnlijk te hard).............beng........schuiven......brommer ook nog tegen de dienstwagen aangeschoven.

Heb zelf wat zere plekken (heup en pols). Motor lekker beschadigd aan linker zijde. Voornamelijk schuifschade (= lakschade), stuur is ook krom.

Crash-pads hebben zeker geholpen.

Dus.........

Neeej. ;(

Wordt het nu eindelijk lekker weer, krijg je dit. -O-


Beterschap, voor jou en je Bandiet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan