Het grote BMW K1600 topic deel 2

Wijtje

MF'er
10 mrt 2016
25
3
54
Amsterdam
Waarom stiekem? Stel je anders even voor.
Haha, stiekem omdat ik een probleem met mijn startmotor had een zocht op mensen met hetzelfde probleem. Ik heb mijn GTL nu 4 maanden en was aan het snuffelen op 1600 forums. Zelf ben ik al een tijdje lid van het MF en vond jullie 1600 groep wel leuk, vooral hoe jullie met elkaar om gingen en een gezellig tourtje wilde maken. Ik wilde dat zeker een keer aan deelnemen, maar had het nu vooral nog erg druk met andere zaken. Vandaar stiekem 😉

Maar ik ben Michael Wijtman, woon in Amsterdam en werk bij PostNL in Den Hoorn, bij Den Haag. Ik ben ook een BMW liefhebber een heb er al aardig wat gehad, vooral de auto's en van de motoren de 1150 rockster, r1100rt, r1200rt en nu dan de 1600 GTL.

Ecoboost182

MF'er
2 mei 2016
170
15
Vlaardingen
Haha, stiekem omdat ik een probleem met mijn startmotor had een zocht op mensen met hetzelfde probleem. Ik heb mijn GTL nu 4 maanden en was aan het snuffelen op 1600 forums. Zelf ben ik al een tijdje lid van het MF en vond jullie 1600 groep wel leuk, vooral hoe jullie met elkaar om gingen en een gezellig tourtje wilde maken. Ik wilde dat zeker een keer aan deelnemen, maar had het nu vooral nog erg druk met andere zaken. Vandaar stiekem 😉

Maar ik ben Michael Wijtman, woon in Amsterdam en werk bij PostNL in Den Hoorn, bij Den Haag. Ik ben ook een BMW liefhebber een heb er al aardig wat gehad, vooral de auto's en van de motoren de 1150 rockster, r1100rt, r1200rt en nu dan de 1600 GTL.
Hoi Michael, en welkom hier.
Van welk bouwjaar is jouw GTL?

Ik heb voorheen met mijn oude K1600gt (eind 2013) ook startproblemen gehad vooral na een lekkere rit, even koffie drinken op een terrasje, en proberen te starten en alleen klik geluid.
Hiervoor heeft BMW een stille oplossing die tot eind oktober 2018 bij dit specifieke probleem geconstateerd door de dealer, gratis werd geplaatst.
Dit behelst een andere startmotor, startrelais en bekabeling.

Ik weet niet vanaf welk bouwjaar dit reeds standaard op de motor zit.

Wijtje

MF'er
10 mrt 2016
25
3
54
Amsterdam
Hoi Michael, en welkom hier.
Van welk bouwjaar is jouw GTL?

Ik heb voorheen met mijn oude K1600gt (eind 2013) ook startproblemen gehad vooral na een lekkere rit, even koffie drinken op een terrasje, en proberen te starten en alleen klik geluid.
Hiervoor heeft BMW een stille oplossing die tot eind oktober 2018 bij dit specifieke probleem geconstateerd door de dealer, gratis werd geplaatst.
Dit behelst een andere startmotor, startrelais en bekabeling.

Ik weet niet vanaf welk bouwjaar dit reeds standaard op de motor zit.
Had ik inderdaad gelezen van jouw bericht, en vooral dat het tot eind oktober onder coulance werd gemaakt.
Mijn GTL is van Jan 2016 en ik heb toch iets andere start problemen. Bij mij draait de startmotor wel gewoon, alleen pakt hij de tanden van de start krans niet. En hij doet dat bij zowel koude als warme motor, maakt niets uit.
Wat ik nu de afgelopen week uitgevonden heb is, voordat ik hem uit zet, even mijn start knop aan tik en hoor dat hij wel de start krans pakt, ik erna geen problemen heb met starten.

Viaantje

MF veteraan
6 jan 2015
1.239
29
Vianen
Zelfs na de vakantie blijft het rustig hier?
Kan met het forum niet meer vinden of is men druk bezig met rijden?

Wat gaan we doen met een ritje?Zo langzaam aan begint het al wat frisser te worden en natter dus ver van te voren plannen zal lastiger gaan (om het droog te hebben tijdens een rit).

Volgende week? Anders pas 13 oktober of 19/20 oktober....

shades

MF veteraan
10 aug 2003
1.083
93
Utrecht e/o
boxer.gs
Ik moet bekennen dat ik weinig aan motorrijden toekom. Ik had eigenlijk vanmorgen moeten wegrijden voor een trip naar Frankrijk maar dat ik uitgesteld met een week vanwege het slechte weer. Buiten dat heb ik te veel verplichtingen om dit jaar nog iets te doen. Als ik al tijd over had dan ging ik gewoon rijden want met zoveel mensen afspreken lijkt gewoon niet te werken. Enige wat werkt ik gewoon een dag afspreken en wie komt die komt... (maar mijn seizoen is eigenlijk voorbij :| )