Het grote BMW K1600 topic deel 2

Denk dat er genoeg video's op YT staan hoe je de panelen eraf dient te halen. Maar doe het inderdaad wel met goed gereedschap (gemiddeld tot goed is prima).
En er rijden meer K's rondt hoor zonder radio ;-)
Ik heb dan wel weer de ruitenwisser in het pakket zitten.
 

1593508246544.png
 
Gelukt!

Ging 300 ml in, ook gelijk maar olie bijgevuld (300 ml op 3000 km) Kan ik met een gerust hart volgende week met miss January de Alpen in

Peter
 
Beste K1600GT(L)-liefhebbers,
Sinds de invoering van de EURO5-norm schijnt de splinternieuwe K1600GT die je nu bij de dealer koopt niet meer het prachtige vermogen van 160 pk op de krukas te hebben zoals dat ooit wel aanwezig was, bij de introductie van dit prachtige model, jaren geleden. Ik vraag dit aan jullie omdat jullie misschien weten wat hierover de waarheid is. Tot 1 augustus a.s. kan je in Nederland o.a. de nieuwe BMW K1600GT uit voorraad met vijf jaar garantie aanschaffen en dat ga ik misschien doen. Wie van jullie kan me iets vertellen over de gevolgen van de EURO-5 norm voor het vermogen van de K1600GT? In Duitsland hoorde ik K1600 rijders vertellen dat je het beste de bouwjaren voor 2017 kan kopen, want in de jaren erna mis je serieus vermogen, dankzij de EURO5-maatregel. Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie reacties.
 
Beste K1600GT(L)-liefhebbers,
Sinds de invoering van de EURO5-norm schijnt de splinternieuwe K1600GT die je nu bij de dealer koopt niet meer het prachtige vermogen van 160 pk op de krukas te hebben zoals dat ooit wel aanwezig was, bij de introductie van dit prachtige model, jaren geleden. Ik vraag dit aan jullie omdat jullie misschien weten wat hierover de waarheid is. Tot 1 augustus a.s. kan je in Nederland o.a. de nieuwe BMW K1600GT uit voorraad met vijf jaar garantie aanschaffen en dat ga ik misschien doen. Wie van jullie kan me iets vertellen over de gevolgen van de EURO-5 norm voor het vermogen van de K1600GT? In Duitsland hoorde ik K1600 rijders vertellen dat je het beste de bouwjaren voor 2017 kan kopen, want in de jaren erna mis je serieus vermogen, dankzij de EURO5-maatregel. Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie reacties.

Heb geen ervaring met nieuwe auto's noch motoren, dus kan het je niet vertellen. Maar wat zegt jouw dealer daarvan?
En zomaar een luchtballonetje, denk jij dat je het verschil van 155-160 pk gaat merken?
 
Hoeveel pk / torc ga je missen dan ?
Ik rijd mijn K al helemaal niet tot het randje van zijn kunnen. Zelf niet tot het randje van mijn eigen kunnen..

En kennelijk ben ik zondag voor de f1-race gespot op de lekdijk (ja - ik rij sinds twee weekjes ook met de zadeltassen):

109807750_1190557624658156_9145829066270575109_o.jpg


Nog een keer maar dan terug.

109855580_1190557697991482_1637614915297549761_o.jpg


Teven een ander heuglijk moment - deze stand had eigenlijk al met december bereikt moeten zijn maar door mijn verhuizen dat covid gedoe kwam het van rijden niet zo. Volgens mijn eigen "berekening" had ik op de 60000 af moeten steven eigenlijk maarja - scheelt weer een keertje onderhoud en banden.

1595404038967.png
 
Laatst bewerkt:
Beste K1600GT(L)-liefhebbers,
Sinds de invoering van de EURO5-norm schijnt de splinternieuwe K1600GT die je nu bij de dealer koopt niet meer het prachtige vermogen van 160 pk op de krukas te hebben zoals dat ooit wel aanwezig was, bij de introductie van dit prachtige model, jaren geleden. Ik vraag dit aan jullie omdat jullie misschien weten wat hierover de waarheid is. Tot 1 augustus a.s. kan je in Nederland o.a. de nieuwe BMW K1600GT uit voorraad met vijf jaar garantie aanschaffen en dat ga ik misschien doen. Wie van jullie kan me iets vertellen over de gevolgen van de EURO-5 norm voor het vermogen van de K1600GT? In Duitsland hoorde ik K1600 rijders vertellen dat je het beste de bouwjaren voor 2017 kan kopen, want in de jaren erna mis je serieus vermogen, dankzij de EURO5-maatregel. Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie reacties.

Als er al een verschil is - wat je pas weet als je beide exemplaren op de bank zet - ga je het niet merken of missen... Heb zelf een modeljaar 2018, en heb niet het idee dat ik iets aan vermogen tekort kom :].

Volgens mij is er wél een verschil met de GTL, deze zijn begrensd op (volgens mij) 220 km/u. Laat nou de maximum snelheid 100~130 zijn in dit land, geen probleem dus...
 
Als er al een verschil is - wat je pas weet als je beide exemplaren op de bank zet - ga je het niet merken of missen... Heb zelf een modeljaar 2018, en heb niet het idee dat ik iets aan vermogen tekort kom :].

Volgens mij is er wél een verschil met de GTL, deze zijn begrensd op (volgens mij) 220 km/u. Laat nou de maximum snelheid 100~130 zijn in dit land, geen probleem dus...

Zelfs al zou je harder kunnen dan 220 - zou je dan doen?8)7
Als ik hard wil koop ik wel een busa of zzr1400 ofzo...
 
Zelfs al zou je harder kunnen dan 220 - zou je dan doen?8)7
Als ik hard wil koop ik wel een busa of zzr1400 ofzo...

Waarom zou je hard willen op een oncomfortabele motor ;-) Terwijl je nu een motor hebt die lang hard, en waar je het heel lang op volhoudt kunt rijden....
 
Beste K1600GT(L)-liefhebbers,
Sinds de invoering van de EURO5-norm schijnt de splinternieuwe K1600GT die je nu bij de dealer koopt niet meer het prachtige vermogen van 160 pk op de krukas te hebben zoals dat ooit wel aanwezig was, bij de introductie van dit prachtige model, jaren geleden. Ik vraag dit aan jullie omdat jullie misschien weten wat hierover de waarheid is. Tot 1 augustus a.s. kan je in Nederland o.a. de nieuwe BMW K1600GT uit voorraad met vijf jaar garantie aanschaffen en dat ga ik misschien doen. Wie van jullie kan me iets vertellen over de gevolgen van de EURO-5 norm voor het vermogen van de K1600GT? In Duitsland hoorde ik K1600 rijders vertellen dat je het beste de bouwjaren voor 2017 kan kopen, want in de jaren erna mis je serieus vermogen, dankzij de EURO5-maatregel. Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie reacties.
Ga je niets van merken imho. Ik heb een 2011 en een 2017 exemplaar gehad. Een K16GT weegt om en nabij 350 kg rijklaar en heeft het frontaal oppervlak van een flatgebouw, dus een verschil van 5 pk is dan verwaarloosbaar. Daarbij komt nog dat de topsnelheid elektronisch is begrenst (250 voor de GT, 220 voor de GTL, en ik geloof 150 of 170 voor de Bagger). Trouwens kan ik me niet herinneren ooit ergens gelezen te hebben dat de oude K1600 bij vermogensmetingen op testbanken daadwerkelijk die 160 pk leverde, bleef er altijd iets onder.
 
Beste K1600GT(L)-liefhebbers,
Sinds de invoering van de EURO5-norm schijnt de splinternieuwe K1600GT die je nu bij de dealer koopt niet meer het prachtige vermogen van 160 pk op de krukas te hebben zoals dat ooit wel aanwezig was, bij de introductie van dit prachtige model, jaren geleden. Ik vraag dit aan jullie omdat jullie misschien weten wat hierover de waarheid is. Tot 1 augustus a.s. kan je in Nederland o.a. de nieuwe BMW K1600GT uit voorraad met vijf jaar garantie aanschaffen en dat ga ik misschien doen. Wie van jullie kan me iets vertellen over de gevolgen van de EURO-5 norm voor het vermogen van de K1600GT? In Duitsland hoorde ik K1600 rijders vertellen dat je het beste de bouwjaren voor 2017 kan kopen, want in de jaren erna mis je serieus vermogen, dankzij de EURO5-maatregel. Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie reacties.

Zou BMW de boel willen bedonderen in hun advertenties en specs en net als VW ( met de sjoemelsoftware) een probleem willen krijgen door niet eerlijk te vermelden als het aantal pk's door die euro5 norm was afgenomen. Ik denk het niet. Dat zou een grote imagoschade opleveren dus het lijkt me sterk dat ze 160 vermelden en dat dat dan niet meer zou kloppen.
 
Zou BMW de boel willen bedonderen in hun advertenties en specs en net als VW ( met de sjoemelsoftware) een probleem willen krijgen door niet eerlijk te vermelden als het aantal pk's door die euro5 norm was afgenomen. Ik denk het niet. Dat zou een grote imagoschade opleveren dus het lijkt me sterk dat ze 160 vermelden en dat dat dan niet meer zou kloppen.

doet me denken aan dit filmpje op YT

 
Nieuwe kleuren van BMW

 
Net terug van vakantie. Gisteren ritje naar werk gemaakt en terug via een flinke omweg en met die hitte stond de temperatuur op 3 streepjes onder de max - op de snelweg. Waterniveau is goed en ventilatoren werken ook. Mijn vermoeden is dan de radiator-lamellen supervies zijn. Ik kan wel de Kärcher er op zetten maar dat maakt vaak meer kapot dan je lief is. Er er een sopje/goede om het vuil eerst los te weken, dat ik naderhand gewoon de onschuldige tuinslang er op kan zetten. Sowieso gedoe want ik heb voor geen water-aansluiting. Tuinslang moet door het hele huis 😂🤔
 
Terug
Bovenaan Onderaan