shades
MF veteraan
oke - even checken - kan je misschien een pb sturen met op welk subnet je zit? ik hoef niet je daadwerkelijk ip-adres te wetenVanuit Italië kom ik er niet op.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
oke - even checken - kan je misschien een pb sturen met op welk subnet je zit? ik hoef niet je daadwerkelijk ip-adres te wetenVanuit Italië kom ik er niet op.
Motorex pleurde ik altijd in my gs/gsa omdat de castrol gewoon ruk was.. Voor de K gebruik ik wat de dealer er in gooit - is gewoon shellEven een vraag, welke motorolie gebruiken jullie in de fiets?
De Castrol of gewoon wat voor handen is (wel met dezelfde W)
Motorolie Motorolie-inhoud 4,5 l, met oliefiltervervanging door BMW Motorrad aanbevolen producten en algemeen toegestane viscositeitsklassen Castrol Power 1 Racing SAE 5W-40, API SL / JASO MA2 ≥-20 °C
SAE 5W-40, API SJ / JASO MA2 ≥-20 °C
SAE 10W-50, API SJ / JASO MA2 ≥-20 °C
Nou ben ik liefhebber van Motorex.... iemand daar ervaring mee?
Hoi Hoi allen, ff een vraag over brandstof!
- wat tanken jullie?
- gewoon Euro?
Bij mij komt er Shell V-power in omdat daar geen bio-ethanol bijgemengd is en indien dat niet voorhanden is minimaal octaan 98. Euro 95 met 10% bio-ethanol is gewoon troep, geeft een hoger verbruik en kan diverse problemen geven. Google maar eens op problemen met Euro 95 met 10% bio-ethanol.Hoi Hoi allen, ff een vraag over brandstof!
- wat tanken jullie?
- gewoon Euro?
Heb het aan o.a. aan BMW gevraagd, met betrekking eventuele schade door E10. BMW zegt dat het geen probleem is (evenals Audi).Bij mij komt er Shell V-power in omdat daar geen bio-ethanol bijgemengd is en indien dat niet voorhanden is minimaal octaan 98. Euro 95 met 10% bio-ethanol is gewoon troep, geeft een hoger verbruik en kan diverse problemen geven. Google maar eens op problemen met Euro 95 met 10% bio-ethanol.
Onderweg naar een (verre) bestemming meestal gewoon Euro 95 (e10), en ter plaatse op vakantie zo veel mogelijk 98 (e5). Op 98 rijdt het voor mijn gevoel fijner in de bergen, maar dat kan gewoon inbeelding zijn.Hoi Hoi allen, ff een vraag over brandstof!
- wat tanken jullie?
- gewoon Euro?
De tank van een 1600 roest zeker nietAls je het hele jaar door rijdt geeft het weinig problemen, maar de meeste motorrijders zetten de motor in de winter op stal. Grootste probleem is de corrosieve werking van ethanol en veroudering door de plantaardige toevoegingen. Ethanol heeft de vervelende eigenschap om vocht aan te trekken wat roest en corrosie geeft in je tank en de injectoren. Tevens kan je ook bezinksel krijgen bij de winter stilstand. Het verbruik tussen 95 en 98 scheelt mij 1,5 liter per 100 km gemeten over dezelfde afstand bij windstil weer en op cruisecontrol.
Klopt word lastig met een kunststof tank.De tank van een 1600 roest zeker niet
Voordeel van "TUPPERWARE" motorenDe tank van een 1600 roest zeker niet
Nou, ik zit altijd in de cruise-modes. Ik heb eigenlijk nooit haast. Verder haal ik de 1:22 vrij eenvoudig met die Aral 102 en bp 98. Ik reset bij ieder tank beurt de 1ste verbruiks-meter en die staat dat heel vaak zo op 4,7 - 4,8 (4.8 = 1:21). Ik ben ook niet van het lomp optrekken. Gewoon lekker chill wegrijden. Ik moet ook wel zeggen dat ik er ook een beetje een sport van maak hoor. Ik kan ook niet zeggen dat ik sloom ben maar houdt mijzelf eigenlijk wel altijd aan de max-snelheid (al wordt 60 meestal 70km/u en 80 soms 90km/u. Wat ook helpt is gewoon goed om je heen kijken. Al je stoplichten op groen ziet dan kan je of een dot gas geven en hopen dat je het haalt maar "je haalt het groene licht meestal toch niet". Ik laat dan, afhankelijk wat voor een lul er achter me zit, gewoon de snelheid tot max of iets er onder zakken en de kans ik groot dat het op rood springt.. "Onder het mom van geen haast hebben". Op de snelweg is het helemaal lachen hoor - een keer naar Trier gereden over de snelweg - alles 110km/u, in Nederland 100km/u en toen stond het verbruik op 4,5 (= 1:22). Echter als je dat stuk met 130km/u zou doen dan word het spontaan anders wat dan gaat ik zuipen.. Helemaal als je een beetje wind hebt wordt het al snel 5.5 (1:18, nog schappelijk)98 @shades? Hoorde dat dit juist niet mocht omdat het 95 (Euro 4/5) was....
Rijdt jij 1:22 Hoe doet gij dat? Ben al blij dat ik de 1:20 haal
Heb het aan o.a. aan BMW gevraagd, met betrekking eventuele schade door E10. BMW zegt dat het geen probleem is (evenals Audi).
Heb het zwart op wit gekregen, maar vermoed dat carburateurs het zwaarder hebben nadat er 3-5 maanden niet mee gereden is en alles onder de gom zit...
En super zou beter zijn, mijn auto rijdt ook lekkerder en toonbaar zuiniger op 98 als met die 95.
Met mijn motor nog geen 98 geprobeerd, auto scheelt wel minimaal 20-30%.
Denk dat we dan wel zo'n beetje dezelfde rijstijl hebben, en inderdaad dat cc aan bij 110 op een lange rit scheelt inderdaad erg veel.Nou, ik zit altijd in de cruise-modes. Ik heb eigenlijk nooit haast. Verder haal ik de 1:22 vrij eenvoudig met die Aral 102 en bp 98. Ik reset bij ieder tank beurt de 1ste verbruiks-meter en die staat dat heel vaak zo op 4,7 - 4,8 (4.8 = 1:21). Ik ben ook niet van het lomp optrekken. Gewoon lekker chill wegrijden. Ik moet ook wel zeggen dat ik er ook een beetje een sport van maak hoor. Ik kan ook niet zeggen dat ik sloom ben maar houdt mijzelf eigenlijk wel altijd aan de max-snelheid (al wordt 60 meestal 70km/u en 80 soms 90km/u. Wat ook helpt is gewoon goed om je heen kijken. Al je stoplichten op groen ziet dan kan je of een dot gas geven en hopen dat je het haalt maar "je haalt het groene licht meestal toch niet". Ik laat dan, afhankelijk wat voor een lul er achter me zit, gewoon de snelheid tot max of iets er onder zakken en de kans ik groot dat het op rood springt.. "Onder het mom van geen haast hebben". Op de snelweg is het helemaal lachen hoor - een keer naar Trier gereden over de snelweg - alles 110km/u, in Nederland 100km/u en toen stond het verbruik op 4,5 (= 1:22). Echter als je dat stuk met 130km/u zou doen dan word het spontaan anders wat dan gaat ik zuipen.. Helemaal als je een beetje wind hebt wordt het al snel 5.5 (1:18, nog schappelijk)
Zit gewoon allemaal in rechthandje (zowel gas, als remgedrag)..
En E5, 95 of hoe dit zooi ook heten mag tegenwoordig is allemaal prima.. De leidingen zijn er tegen bestand.. Maar goed.. Ik tank het liever niet met 10% bio-zooi want ik las onlangs ergens dat het misschien wel beter maak zijn voor het milieu maar dat de dampen weer kankerverwekkend zijn.. Ja hier dus... Gewoon E5, 98 of 102 er in mikken...
In mijn auto (4 cylinder boxer - toch weer die boxer he) gooi ik het liefst ook 98 maar ik weet nog niet zo goed of het verschil maak aangezien mijn vrouw er ook in rijdt en dat heeft toch een rijgedrag... Moet wel zeggen dat die klote benzine wel weer steeds duurder wordt :-( Maarre gewoon een paar ritten 98 proberen en noteren wat het doet.
Volgens de chef werkplaats van Auto Ikaro in Bozen/Bolzano is Motul of Bardahl olie het beste, en dan 10W40. Die 5W40 is vrij dun en bij flink gasgeven is er iets olieverbruik.Even een vraag, welke motorolie gebruiken jullie in de fiets?
De Castrol of gewoon wat voor handen is (wel met dezelfde W)
Motorolie Motorolie-inhoud 4,5 l, met oliefiltervervanging door BMW Motorrad aanbevolen producten en algemeen toegestane viscositeitsklassen Castrol Power 1 Racing SAE 5W-40, API SL / JASO MA2 ≥-20 °C
SAE 5W-40, API SJ / JASO MA2 ≥-20 °C
SAE 10W-50, API SJ / JASO MA2 ≥-20 °C
Nou ben ik liefhebber van Motorex.... iemand daar ervaring mee?
Ik heb eerst een paar sets Pirelli Angel GT II gehad, en nu ligt er Mitas Touring Force onder. Gewoon, om te kijken of het wat is. Iets goedkoper maar zeker niet slecht. Na 6000 km zijn ze een heel eind op, maar dat was bij de Pirelli's ook zo. Ik rij niet bepaald als een oud vrouwtje.Hoe lang ze meegaan heeft zoveel met rijgedrag te maken - ik ben eerder benieuwd hoe ze zijn op droog en nat ;-)
@Viaantje, denk dat FORTE 1 & 2 hier in mee kunnen helpen om dit weer te teckelen.Heb het aan o.a. aan BMW gevraagd, met betrekking eventuele schade door E10. BMW zegt dat het geen probleem is (evenals Audi).
Heb het zwart op wit gekregen, maar vermoed dat carburateurs het zwaarder hebben nadat er 3-5 maanden niet mee gereden is en alles onder de gom zit...
En super zou beter zijn, mijn auto rijdt ook lekkerder en toonbaar zuiniger op 98 als met die 95.
Met mijn motor nog geen 98 geprobeerd, auto scheelt wel minimaal 20-30%.
Ik heb eerst een paar sets Pirelli Angel GT II gehad, en nu ligt er Mitas Touring Force onder. Gewoon, om te kijken of het wat is. Iets goedkoper maar zeker niet slecht. Na 6000 km zijn ze een heel eind op, maar dat was bij de Pirelli's ook zo. Ik rij niet bepaald als een oud vrouwtje.
Dit probleem tekkel je niet door Forte hoor! Is een probleem van ethanol, maar als je bedoeld het vergommen met lange tijd stilstaan dan zou je beter je motor weg moeten zetten met 98 (tot aan spreekwoordelijke rand), bij het tanken Forte erin doen en "mengen" en dan conserveren.@Viaantje, denk dat FORTE 1 & 2 hier in mee kunnen helpen om dit weer te teckelen.
Heb hem al gezien ;-)Hey
Doe eens wat foto's van je nieuwe K - gisteren opgehaald toch? Snel, vertel...
Hey
Doe eens wat foto's van je nieuwe K - gisteren opgehaald toch? Snel, vertel...
@shades foto's komen later .... hahahaha .. eerst rijden, rijden ... zal tijdens stopjes foto's proberen te maken.Hey
Doe eens wat foto's van je nieuwe K - gisteren opgehaald toch? Snel, vertel...
mooie machine :-)Shades, foto's komen later .... hahahaha .. eerst rijden, rijden ... zal tijdens stopjes foto's proberen te maken.
Bekijk bijlage 1610369