Het grote BMW K1600 topic deel 2

Ik heb een K1600GTL voorzien van navigatievoorbereiding en een BMW Navigator VI. IK heb al alle BT combinaties geprobeerd maar zit met het volgende probleem.

Ik pair de Nav VI met mijn helm en de Navigator VI werkt super, snel en met heldere turn-by-tuen meldingen. Ook als ik eerste de K1600GTL pair met mijn helm, daarna de Navigator VI pair met mijn helm heb ik prima geluid van de BMW audio en prima BT turn-by-turn commando's.

Maar dan pair ik de Navigator VI met mijn IPhone X. Pairing werkt, media werkt, Smart link werkt maar ik merk dat de snelheid uit de Nav VI is. Berekenen van een route duurt 5 tot 10 minuten, de Bluetooth turn-bu-turn meldingen zijn vervormd en de opbouw van het scherm is zo traag dat ik regelmatig in grijs landschap (op beeld) aan het rijden ben.

Schakel ik BT met de IPhone uit maakt de Nav VI weer snel. Schakel ik die weer in is alles weer traag. Maakt niet uit of ik automatisch muziek afspelen utizet, of ik alleen de telefoon functie aan laat staan en Smartlink en media uitzet.

Natuurlijk heb ik de Nav VI al een reset gegeven, factory reset, kaarten opnieuw geladen, enkele kaarten uitgeschakel (Onroute kaart is ook geladen). Allemaal geen verschil. Als de tweede BT verbinding actief wordt is de Nav VI traag als dikke @#$%^.

Ook als ik dit test zonder de motor is dat zo. Dus de K1600GTL heeft er geen invloed op. Ook pairen van de IPhone met Navigator VI als passieve tool (pairen initiatief komt van IPhone) is geen oplossing.

Ik heb diverse andere Garmins en daarmee nooit een probleem gehad. Iemand een idee?
kun je wel muziek streamen met je iphone in deze pairing setup?
 
Hoi mede Bikers, lees een beetje door de topics heen van de BMW K1600GT en wat mij opvalt dat er redelijk wat terug gegaan zijn van de K1600 naar de RS of andere bike.

- waar zit dit hem in?
Het hangt er vanaf waar je 'm voor gebruikt. Rij je veel in de dolomieten dan kan ik me voorstellen dat je misschien liever een GS hebt. Ik heb verschillende GS'en, RT's en K's gehad en ik moet zeggen dat de K1600 het prettigst (meest comfortabel) rijdt. Gewicht wen je snel aan. Wel duurder onderhoud denk ik, al hoor ik bij de RT's of zelfs de scooters ook hoge bedragen bij een beurt dus wat dat verschil is kan ik zo niet zeggen. Banden gaan wat sneller door het hogere gewicht en de power die een K1600 heeft. Misschien een iets hoger verbruik ook. Maar qua comfort is dit toch wel de fijnste motor die ik ooit gehad heb.
 
Grootste vergissing in mijn motorleven was de aanschaf van nagelnieuwe R1200RT nadat ik in Frankrijk m’n 1600 in een rode Nissan Micra had geparkeerd. Binnen 3 mnd ding weer ingeleverd en weer een GT aangeschaft. Boxers: prachtige dingen maar het blijft techniek van voor WO ll, rammelen, schudden, kortom niets voor mij.
Jammer dat de GT geen opvolging krijgt vanwege Euro 5 want die adaptieve cruise control en een tft-scherm zijn wel zeer fraai (maar absoluut niet voldoende om zelfs maar de overstap naar een gummikuh te overwegen)

Peter😎
 
Grootste vergissing in mijn motorleven was de aanschaf van nagelnieuwe R1200RT nadat ik in Frankrijk m’n 1600 in een rode Nissan Micra had geparkeerd. Binnen 3 mnd ding weer ingeleverd en weer een GT aangeschaft. Boxers: prachtige dingen maar het blijft techniek van voor WO ll, rammelen, schudden, kortom niets voor mij.
Jammer dat de GT geen opvolging krijgt vanwege Euro 5 want die adaptieve cruise control en een tft-scherm zijn wel zeer fraai (maar absoluut niet voldoende om zelfs maar de overstap naar een gummikuh te overwegen)

Peter😎
Volgens mij komt de opvolger in sept-okt dit jaar.
 
Grootste vergissing in mijn motorleven was de aanschaf van nagelnieuwe R1200RT nadat ik in Frankrijk m’n 1600 in een rode Nissan Micra had geparkeerd. Binnen 3 mnd ding weer ingeleverd en weer een GT aangeschaft. Boxers: prachtige dingen maar het blijft techniek van voor WO ll, rammelen, schudden, kortom niets voor mij.
Jammer dat de GT geen opvolging krijgt vanwege Euro 5 want die adaptieve cruise control en een tft-scherm zijn wel zeer fraai (maar absoluut niet voldoende om zelfs maar de overstap naar een gummikuh te overwegen)

Peter😎

Da's precies de reden dat ik na pak 'em beet 10 jaar de boxers vaarwel heb gezegd. Echt leuke motoren wel hoor, voor een blokje om maar niet voor lange ritten.. Ik heb de dunlops trouwens 13000km er onder gehad.. achterband nog wel oke- soort van. voorband weg echt op
 
Woensdag a.s. komen er de nieuwe Bridgestone BT 32 onder. Benieuwd hoe dat zal bevallen

p
Met GT uitvoering?
- ben benieuwd, rij al jaren niet anders dan Bridgestone op de Pan, rij eerst de banden af op de K1600 en kijk wat dan beter rijdt, hier zitten geen Bridgestone op, dus ben erg benieuwd.

@mrhp hou ons ff op de hoogte hoe het bevalt! :]
 
Volgens mij komt de opvolger in sept-okt dit jaar.
Dat is nog steeds niet bevestigd, kunnen enkel gissen...

Mijn vorige motoRT had een verbruik van 1:17/18, en die grote 6 doet 1:19/20 (b-wegen en sportief rijgedrag). Op de snelweg boven de 100 en 130 doet ie het nog beschaafd met 1:16.

En laten "wij" maar lekker lachen om die RT en GS(A) aanhangers. Wij hebben ze tenminste op een rijtje _O- O-)
 
Dat is nog steeds niet bevestigd, kunnen enkel gissen...

Mijn vorige motoRT had een verbruik van 1:17/18, en die grote 6 doet 1:19/20 (b-wegen en sportief rijgedrag). Op de snelweg boven de 100 en 130 doet ie het nog beschaafd met 1:16.

En laten "wij" maar lekker lachen om die RT en GS(A) aanhangers. Wij hebben ze tenminste op een rijtje _O- O-)
Was dat een R1200RT of een voorganger (1150, 1100)? Had hiervoor een R1200RT en daarvoor een R1100RT, beide iets (niet veel) zuiniger dan de K1600GT.

... maar nou vermoed ik een beetje dat het mede aan m’n rechter hand ligt, het is nou eenmaal veel leuker om vol gas te gaan op de 16 ;)
 
Dat is nog steeds niet bevestigd, kunnen enkel gissen...

Mijn vorige motoRT had een verbruik van 1:17/18, en die grote 6 doet 1:19/20 (b-wegen en sportief rijgedrag). Op de snelweg boven de 100 en 130 doet ie het nog beschaafd met 1:16.

En laten "wij" maar lekker lachen om die RT en GS(A) aanhangers. Wij hebben ze tenminste op een rijtje _O- O-)

Viel mij ook op dat de k1600 niet super dorstig is..
 
Was dat een R1200RT of een voorganger (1150, 1100)? Had hiervoor een R1200RT en daarvoor een R1100RT, beide iets (niet veel) zuiniger dan de K1600GT.

... maar nou vermoed ik een beetje dat het mede aan m’n rechter hand ligt, het is nou eenmaal veel leuker om vol gas te gaan op de 16 ;)
Zie onderschrift! Een 1150 (zoals wij nu eigenlijk op een 1650 rijden.... nog niet uit waarom ze dat niet vermelden _O-
 
Niet om hits te genereren 😇 maar zou iemand eens een bezoekje kunnen brengen aan mij site - Ik ontvang zo belachelijk veel Oost-Europese spammers en Aziatische hack-pogingen dat ik een country block aangezet.. Ik kan er zelf nog wel bij en ook via mijn telefoon zou iets meer zekerheid willen. Een of twee reactie dat het nog beschikbaar is, is al voldoende. Als je via een vpn naar buiten gaat heb je pech denk ik.
 
Niet om hits te genereren 😇 maar zou iemand eens een bezoekje kunnen brengen aan mij site - Ik ontvang zo belachelijk veel Oost-Europese spammers en Aziatische hack-pogingen dat ik een country block aangezet.. Ik kan er zelf nog wel bij en ook via mijn telefoon zou iets meer zekerheid willen. Een of twee reactie dat het nog beschikbaar is, is al voldoende. Als je via een vpn naar buiten gaat heb je pech denk ik.
Vorige week nog op gekeken!
 
Werkt prima vanuit NL, ook via VPN vanuit Duitsland, maar vanuit Oekraine wordt je wel geblokkeerd.

Ja, Duitsland blokkeren gaat me te ver.. de "buren" kijken misschien ook naar routes etc. Beetje heel de EU heeft nog toegang.. Misschien te strak maar dat zien we wel. Uit de VS komt vaak ook veel troep.
 
Nieuw uit doos en Duitsland: Bridgestone BT32 (voor en achter) voor slechts E 364,-
Ben benieuwd hoe lang deze meegaan.
Peter IMG-4591.jpg
 
Nieuw uit doos en Duitsland: Bridgestone BT32 (voor en achter) voor slechts E 364,-
Ben benieuwd hoe lang deze meegaan.
Peter Bekijk bijlage 1608562
En nu met:
Simply Ride bandenpech garantie

Goed om te weten, natuurlijk wordt ook de nieuwe T32 door de deelnemende Biker’s Club dealers geleverd met de unieke gratis 24 maanden Simply Ride bandenpechgarantie.
 
Nieuw uit doos en Duitsland: Bridgestone BT32 (voor en achter) voor slechts E 364,-
Ben benieuwd hoe lang deze meegaan.
Peter Bekijk bijlage 1608562
Ik rij al jaren met Brigdstone op de Pan ST1300 en ST1100, goede wegligging op droog en nat.

@mrhp, ben erg benieuwd hoe ze zullen zijn op de K1600, heb je de GT uitvoering van de BS?
zaterdag haal ik mijn K1600GT uit Eindhoven op, weet niet welke banden er op zitten nu
 
Niet om hits te genereren 😇 maar zou iemand eens een bezoekje kunnen brengen aan mij site - Ik ontvang zo belachelijk veel Oost-Europese spammers en Aziatische hack-pogingen dat ik een country block aangezet.. Ik kan er zelf nog wel bij en ook via mijn telefoon zou iets meer zekerheid willen. Een of twee reactie dat het nog beschikbaar is, is al voldoende. Als je via een vpn naar buiten gaat heb je pech denk ik.
Vanuit Italië kom ik er niet op.
 
Ik rij al jaren met Brigdstone op de Pan ST1300 en ST1100, goede wegligging op droog en nat.

@mrhp, ben erg benieuwd hoe ze zullen zijn op de K1600, heb je de GT uitvoering van de BS?
zaterdag haal ik mijn K1600GT uit Eindhoven op, weet niet welke banden er op zitten nu
Zijn idd de GT-variant. (doe het niet voor minder.......)

En idd de rechter hand bepaalt de levensduur.

Peter
 
Terug
Bovenaan Onderaan