Het grote BMW K1600 topic deel 2

Ik zou voordat je besluit om de tuning aan te schaffen eerst even contact opnemen met Brentuning aangezien jij op LPG rijdt, en ik weet niet of dit een probleem kan zijn.
 
Bandenvraag:

Bijna 10 jaar Metzeler roadtec 08 gereden. Gemiddeld zowel voor als achter zo'n 10k. Laatste keer een Metzler roadtec 01 voor gemonteerd en wat blijkt:
na 7.000 km gewoon op (<1,6 mm)
Vergelijkbare ervaring?

Begin volgend jaar komt er een nieuwe Bridgestone (BT32) die ook geschikt zou zijn, lijkt mij een serieuze optie. Op mijn pekelfiets (k75rt) zitten bridgestones en die gaan allebei meer dan 15.000 km mee. OK, compleet andere motor, maar toch.

Peter
Ik heb ook al 4 sets Roadtec Z8 banden versleten. Ik rij er ook rond de 10k mee. De K1600 blijft een bandenvreter, zeker als we (met vrouw) op vakantie gaan met de bagagewagen achter de motor.
 
Onze motorfiets is wel een stevige en uit de kluiten gewassen motor, en daarbij ook nog eens comfortabel, snel en krachtig (koppel).
Dat vinden de banden niet altijd fijn.

Rijdt momenteel nog met de standaard MPR4, maar die gaan er denk ik in het voorjaar af (met de kortingsactie van de bandenboer/producent).
Krijg steeds meer moeite om hem plat te leggen (en voordat ie echt plat ligt wil ik dat voorkomen), vorige week wil ik een lekkere bocht nemen en begon ie te schudden met het achterwiel en kon hem gelukkig weer rechtop krijgen (met gemak) maar ondanks dat ik niet bijzonder veel snelwegen rijdt wordt zo'n band toch wel plat (in NL). Weet niet of die ril weg te schuren valt, of dat je hem "moet" pushen zodat ie weer rond word?

Maar mijn voorkeur gaat uit naar de Dunlop RoadSmart III, onder de RT goede ervaringen mee (enkel dat inrijden).
Daarnaast is het lijstje voor onze motor;


Michelin 5 gt € 468
Metzeler z8 € 320/ roadtec01 € 405
Pirelli anget GT € 390
Conti road attack € 470
Dunlop road smart 3 € 410
Bridgestone T32 (vanaf jan. 2021
Twee jaar geleden een set Metzeler Z8 voor € 295 met montage. Was wel in Tsjechië. Het loont de moeite om voor vakantie te anticiperen op bandenwissel in buitenland. Ook in Duitsland (2017) was de achterband een stuk goedkoper.
 
Goeiedag

Vraagje over deze adapter, past deze op alle modellen? Er staat me iets van bij dat de nieuwere modellen een grotere uitsparing hebben
voor de orginele gps Klopt dat?
Geen idee, ik heb/had de nav 4 erin zitten en de nav 6 is maar iets groter.
Het past iig op de standaard aansluiting en alleen de plaat die het gat afdicht zou in geval van nav6 uitsparing misschien te klein kunnen zijn.
Pas als ik hem binnen heb zou ik dit voor je op kunnen meten, of je stelt de vraag bij de leverancier op facebook, waar ze zeer snel reageren.

Link naar de facebook pagina
 
Ik heb even een email gestuurd en gevraagd of hij ook op de K1600B past uit 2019 en kreeg dit antwoord terug.
Salve si è compatibile (Hallo, je bent compatibel)
Ik ga hem ook bestellen.
 
Ik heb Pirelli's besteld vandaag - Alleen de Dunlops zijn bij mij favoriete dealer op voorraad. Pirelli's liggen wel bij leverancies dus van de week even ritje maken naar IJsselstein. Ben zeer benieuwd.
 
Gisteren miss january voor de 50k beurt bij de dealer geweest. Voor €390 staat ze er weer prontjes bij. Olie/ filter, remvloeistoffen en blokjes achter. Setje banden zou €450 zijn bij de dealer, dus dat doen we even bij mijn lokale bandenboer. (Bridgestone bt 32).
Wel erg prettig dat ze gehaald en gebracht werd.
Zondag a.s. wel frisjes maar prima weer om de ‘verboden’ dijkjes te doen.

Peter
 
Als je nog een goedkope k1600 met euro4 norm wilt dan wachten tot eind dit jaar volgens dit bericht
 
Voor de bezitters van Garmin XT op de motor.
Ik kwam dit tegen en ik heb zo'n adapter besteld.

Komt de navigatie eindelijk op de plaats waar hij het best tot zijn recht komt.
Montage filmpje

Mooi toestel maar die montage zo is echt k1600 onwaardig - zelfs geen eens intergratie met magicwheel. Als mijn nav6 de brui er aan geeft hoop ik dat bmw al en bmw-versie heeft en anders komt ie mooi op het stuur - daar zit nu een tomtom maar die tomtom kan ook in de lift - vraag wel aan Eco hoe dat ook al weer moet
 
Als je nog een goedkope k1600 met euro4 norm wilt dan wachten tot eind dit jaar volgens dit bericht
Ik heb gelezen dat er ergens rond september een euro 5 model van de K1600 uitkomt. Ik weet echter niet meer waar ik dit gelezen heb (en of het waar is weten we dan ook pas tegen die tijd denk ik :))
 
Mooi toestel maar die montage zo is echt k1600 onwaardig - zelfs geen eens intergratie met magicwheel. Als mijn nav6 de brui er aan geeft hoop ik dat bmw al en bmw-versie heeft en anders komt ie mooi op het stuur - daar zit nu een tomtom maar die tomtom kan ook in de lift - vraag wel aan Eco hoe dat ook al weer moet
De XT op het stuur, heb ik ook gehad, maar daar blokkeerde hij gedeeltelijk het zicht op mijn dashboard.
Daar waar hij nu zit, zit hij echt prettig en voldoet voor mij prima.
En de intergratie van het magicwheel (zo bijzonder vindt ik dat ook weer niet), die mis ik totaal niet.
 
Mooi toestel maar die montage zo is echt k1600 onwaardig - zelfs geen eens intergratie met magicwheel. Als mijn nav6 de brui er aan geeft hoop ik dat bmw al en bmw-versie heeft en anders komt ie mooi op het stuur - daar zit nu een tomtom maar die tomtom kan ook in de lift - vraag wel aan Eco hoe dat ook al weer moet
Hoezo BMW onwaardig. Een Tomtom op je stuur is dat wel BMW waardig!!!
 
Mooi toestel maar die montage zo is echt k1600 onwaardig - zelfs geen eens intergratie met magicwheel. Als mijn nav6 de brui er aan geeft hoop ik dat bmw al en bmw-versie heeft en anders komt ie mooi op het stuur - daar zit nu een tomtom maar die tomtom kan ook in de lift - vraag wel aan Eco hoe dat ook al weer moet

Link staat ergens in het bericht naar hoe ik de tomtom heb gemonteerd.
Gemonteerd op het balhoofd dus, waarmee hij het zicht beneemt op je dashboard (net als de XT bij mij deed).
 
Gemonteerd op het balhoofd dus, waarmee hij het zicht beneemt op je dashboard (net als de XT bij mij deed).

Ik had daar geen last van zoals je zien. Waarschijnlijk geen ik wat langer. Ik heb vorig jaar mij buddy ook nog eens een keer in de hoogste stand gezet waardoor de verticale stand van de tomtom nu ook geen probleem veroorzaakt. Ik gok dat die XT wat groter is dan de tomtom dus zou niet niet weten.
Ik vond de oplossing uit dat filmpje gewoon geen mooie oplossing.. Helemaal uit het dashboard stekend...
 
Terug
Bovenaan Onderaan