Het grote BMW K1600 topic deel 2

Nee hoor ;-)

Ik heb vandaag bij een aantal de tracks erbij gezet.. Ze staan altijd onder het kaartje.
Als er geen paperclipje onder het kaartje staat heb ik dat nog niet gedaan... Zal de komende dagen eens wat achterstallig beheer wegwerken :D
Super!!! Bedankt!!!
 
Zaterdag naar Drachten, daar zit iemand die me wil helpen de Healtech quickshifter op te bouwen.
Volgens de monteur van Quispel, die er helaas geen tijd meer voor had bij de grote beurt, moeten de tank en het luchtfilterhuis er van af om bij de injectorgalerij te komen. Dan is het in principe plug&play.
Is dat een beetje te doen ? Ik bedoel tank en luchtfilterhuis demonteren. Ik hou niet zo van verrassingen :+
 
Als ik je mag adviseren, zou ik het laten doen. Gaat een boel uren inzitten of je moet het leuk vinden om te doen en dan is het ook nog leerzaam. Ik heb het in ieder geval laten doen in combinatie met een grote beurt. Succes ieder geval.
 
Zaterdag naar Drachten, daar zit iemand die me wil helpen de Healtech quickshifter op te bouwen.
Volgens de monteur van Quispel, die er helaas geen tijd meer voor had bij de grote beurt, moeten de tank en het luchtfilterhuis er van af om bij de injectorgalerij te komen. Dan is het in principe plug&play.
Is dat een beetje te doen ? Ik bedoel tank en luchtfilterhuis demonteren. Ik hou niet zo van verrassingen :+
ik heb die op mijn k1200gt - 2007 , gaat voor geen meter !! wilt gewoonweg niet schakelen ... dus , koppelingshendel gebruiken :)
 
Als ik je mag adviseren, zou ik het laten doen. Gaat een boel uren inzitten of je moet het leuk vinden om te doen en dan is het ook nog leerzaam. Ik heb het in ieder geval laten doen in combinatie met een grote beurt. Succes ieder geval.
Ja, ik wilde het ook bij de 60K beurt laten doen, maar helaas had de monteur te weinig tijd. Het was al vrijdagavond 18.15 toen hij de beurt net klaar had. Dat was het belangrijkste. Ik heb geen zin om nog eens 30k kilometer te wachten.
Daarbij, ik heb het hele weekend tijd :+
En wat je zegt, leerzaam is het wel.
 
Ja, ik wilde het ook bij de 60K beurt laten doen, maar helaas had de monteur te weinig tijd. Het was al vrijdagavond 18.15 toen hij de beurt net klaar had. Dat was het belangrijkste. Ik heb geen zin om nog eens 30k kilometer te wachten.
Daarbij, ik heb het hele weekend tijd :+
En wat je zegt, leerzaam is het wel.
Ik moet eerlijk zeggen, het werkt maar ik maak er weinig gebruik van
 
Ik moet eerlijk zeggen, het werkt maar ik maak er weinig gebruik van
Voor mij was de quickshifter (op- en terugschakelen) een belangrijke reden om mijn 2013 GT in te ruilen voor een 2018 GT. Ik had een QS op mijn RS boxer en miste die toch wel heel erg op de eerste GT!

Ik gebruik de QS vrijwel altijd, vooral ook bij rustig toeren, de combinatie met het grote koppel van de K maakt het heerlijk ontspannen rijden.
 
Nu weet ik hoe je een K1600GT kaal maakt. Best veel werk maar met het juiste gereedschap en in een goede werkplaats prima te doen.

Nog niet tevreden met het resultaat, schiet soms uit de versnelling met overschakelen of pakt een verkeerde versnelling. Kwestie van sensor afstellen, of ik ben gewoon te lomp :+ Zit qua afstelling in de goede richting, de bijbehorende app werkt wel goed.
 
Goedenavond, Ik heb een vraag over de spiegels van de 1600GT
Vandaag een proefrit gemaakt, van snelweg (met file) tot lekkere binnendoor wegen.
De motor bevalt prima (een uurtje rijden zegt niet alles, maar de indruk is erg positief)
Kunnen de spiegels eenvoudig worden ingeklapt, de motor staat in de garage maar deze wordt ook gedeeld met de wasmachine en droger....
 
Goedenavond, Ik heb een vraag over de spiegels van de 1600GT
Vandaag een proefrit gemaakt, van snelweg (met file) tot lekkere binnendoor wegen.
De motor bevalt prima (een uurtje rijden zegt niet alles, maar de indruk is erg positief)
Kunnen de spiegels eenvoudig worden ingeklapt, de motor staat in de garage maar deze wordt ook gedeeld met de wasmachine en droger....
Ze zijn omhoog te klappen (althans bij die van mij, bj 2017) en dat maakt de motor iets smaller aan de voorkant
 
Terug
Bovenaan Onderaan