Het grote BMW K1600 topic deel 2

Beste BMW rijders, ik BMW Navigator 5 gekocht. Nu is de opening van het instrumenten panel iets te klein waardoor de randen van het scherm niet te zijn. Ik heb inmiddels vervangende instrumenten cover met een grotere opening gekocht.
Mijn vraag is hoe vervang je deze? Heb inmiddels al wat los gehaald maar kan nog niet bij de montagepunten van de cover. Heeft iemand tips of plaatjes van demonteren/monteren van de cover?

Bij voorbaat dank!
 
Beste BMW rijders, ik BMW Navigator 5 gekocht. Nu is de opening van het instrumenten panel iets te klein waardoor de randen van het scherm niet te zijn. Ik heb inmiddels vervangende instrumenten cover met een grotere opening gekocht.
Mijn vraag is hoe vervang je deze? Heb inmiddels al wat los gehaald maar kan nog niet bij de montagepunten van de cover. Heeft iemand tips of plaatjes van demonteren/monteren van de cover?

Bij voorbaat dank!

De speaker panelen moeten los. Ze hoeven er niet af. Als je de (2x2) torx van het speakerpaneel losmaakt kun je ze iets iets naar buiten draaien. Er zit nl nog een bevestigingspunt aan de onderzijde. Maar die hoeft niet los.
Dan vind je daarachter nog 2 torx schroeven die het cover vasthouden. Verder zit het geklikt.

Toevallig vorig weekend nog los gehad om een Zumo XT in te bouwen in plaats van mijn NAVVI die was overleden. (de bekende spookvingers.)
Maar daar heeft de Nav V geen last van :)
Zie ook
 
Laatst bewerkt:
De speaker panelen moeten los. Ze hoeven er niet af. Als je de (2x2) torx van het speakerpaneel losmaakt kun je ze iets iets naar buiten draaien. Er zit nl nog een bevestigingspunt aan de onderzijde. Maar die hoeft niet los.
Dan vind je daarachter nog 2 torx schroeven die het cover vasthouden. Verder zit het geklikt.

Toevallig vorig weekend nog los gehad om een Zumo XT in te bouwen in plaats van mijn NAVVI die was overleden. (de bekende spookvingers.)
Maar daar heeft de Nav V geen last van :)
Zie ook
Bedankt voor de uitleg/tip!
 
Beste K1600 rijders,
Heeft iemand ervaring met het chiptunen van de motor?
En hier bedoel ik niet mee of het nodig is of niet.

Alvast dank!
 
Ik heb mijn K1600gt getuned via de handsheld en software van Brentuning. Voordeel hiervan is dat ik de software er ook weer af kan halen, dus switchen tussen standaard en getuned. Dit is een must als je tijdens een beurt een softwareupdate krijgt waardoor je tuningssoftware overschreven kan worden. De tuning zelf bevalt zeer goed betere en lineaire gasrespons en duidelijk meer vermogen. Sommige snelle jongens kijken wel eens vreemd om, vanwege een K1600gt die blijft volgen😎
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn K1600gt getuned via de handsheld en software van Brentuning. Voordeel hiervan is dat ik de software er ook weer af kan halen, dus switchen tussen standaard en getuned. Dit is een must als je tijdens een beurt een softwareupdate krijgt waardoor je tuningssoftware overschreven kan worden. De tuning zelf bevalt zeer goed betere en lineaire gasrespons en duidelijk meer vermogen. Sommige snelle jongens kijken wel eens vreemd om, vanwege een K1600gt die blijft volgen😎
Bedankt Ecoboost182 voor je reactie. Wil je mij uitleggen hoe dit in zijn werk gaat en wat zijn de kosten?
 
Via de website van Brentuning Moto heb ik de handsheld en tevens een Sprint luchtfilter besteld op een dondermiddag.
De maandag erop kreeg ik de handsheld binnen, wat mij gezien het feit dat Brentuning in de VS zit, enorm verbaasde.
De software van de handsheld zet je op je computer en daarna moet je het programma laten kijken of er een update is. Daarna verbind je de handsheld met bijgeleverde USB kabel aan de computer en daarna word ook de handsheld geupdated. De handsheld sluit je aan op de OBD aansluiting op je motor en volgt de aanwijzigingen op de handsheld die de computer van je motor uitleest. Als dit gebeurd is ga je terug naar je computer met de handsheld en sluit deze opnieuw aan en daarna worden de gegevens overgezet in een bestand die je per mail naar Brentuning moet sturen gezamelijk met een vragenlijst waarbij je moet aangeven op welke brandstof RON , andere uitlaat of luchtfilter je op je motor hebt geplaatst. Naar aanleiding van je vragenlijst en opgestuurde bestand krijg je al heel snel ( in mijn geval 10 minuten) een aangepast bestand via de mail terug die je in je handsheld kan plaatsen. Hiermee ga je weer naar de OBD-poort van de motor en volgt de aanwijzigingen op de handsheld. Belangrijk is wel dat je accu goed opgeladen is of aan een druppelader hangt. Het proces van tunen of terug naar standaard duurt ongeveer 10 minuten waarbij je ook allerlei foutmeldingen in het display ziet staan die aan het einde één voor één weer uit het scherm verdwijnen.
Voordelen van de tunen buiten meer vermogen en koppel is de sterk verbeterde gashandle respons die nu gewoon lineair is en perfect te doseren is. Tevens slaat de fan sneller in om het probleem van de K1600 met warmlopen te ondervangen. Zelfs stapvoets steil de Stelviopas op in de zomer geen warmteproblemen.
Goedkoop is het niet want ik was in november 2020 $860,75 kwijt, wat wel inclusief verzendkosten en een Sprintfilter van $105,- is.
Omgerekend was dit bij toenmalige dollar-/eurokoers € 718,-. Hier kwam nog een klein beetje handlingkosten van de transporteur bij maar dat was zoiets als € 45,- (Douanekosten). Al met al een hoop geld maar ik zou het zo weer opnieuw doen.

Grtz Rob
 
Via de website van Brentuning Moto heb ik de handsheld en tevens een Sprint luchtfilter besteld op een dondermiddag.
De maandag erop kreeg ik de handsheld binnen, wat mij gezien het feit dat Brentuning in de VS zit, enorm verbaasde.
De software van de handsheld zet je op je computer en daarna moet je het programma laten kijken of er een update is. Daarna verbind je de handsheld met bijgeleverde USB kabel aan de computer en daarna word ook de handsheld geupdated. De handsheld sluit je aan op de OBD aansluiting op je motor en volgt de aanwijzigingen op de handsheld die de computer van je motor uitleest. Als dit gebeurd is ga je terug naar je computer met de handsheld en sluit deze opnieuw aan en daarna worden de gegevens overgezet in een bestand die je per mail naar Brentuning moet sturen gezamelijk met een vragenlijst waarbij je moet aangeven op welke brandstof RON , andere uitlaat of luchtfilter je op je motor hebt geplaatst. Naar aanleiding van je vragenlijst en opgestuurde bestand krijg je al heel snel ( in mijn geval 10 minuten) een aangepast bestand via de mail terug die je in je handsheld kan plaatsen. Hiermee ga je weer naar de OBD-poort van de motor en volgt de aanwijzigingen op de handsheld. Belangrijk is wel dat je accu goed opgeladen is of aan een druppelader hangt. Het proces van tunen of terug naar standaard duurt ongeveer 10 minuten waarbij je ook allerlei foutmeldingen in het display ziet staan die aan het einde één voor één weer uit het scherm verdwijnen.
Voordelen van de tunen buiten meer vermogen en koppel is de sterk verbeterde gashandle respons die nu gewoon lineair is en perfect te doseren is. Tevens slaat de fan sneller in om het probleem van de K1600 met warmlopen te ondervangen. Zelfs stapvoets steil de Stelviopas op in de zomer geen warmteproblemen.
Goedkoop is het niet want ik was in november 2020 $860,75 kwijt, wat wel inclusief verzendkosten en een Sprintfilter van $105,- is.
Omgerekend was dit bij toenmalige dollar-/eurokoers € 718,-. Hier kwam nog een klein beetje handlingkosten van de transporteur bij maar dat was zoiets als € 45,- (Douanekosten). Al met al een hoop geld maar ik zou het zo weer opnieuw doen.

Grtz Rob
Niet dat ik het nodig heb, maar kan een ander ook gebruik maken van jouw handsheld? Dus dat je meerdere motoren kan voorzien van aangepaste software?
 
Via de website van Brentuning Moto heb ik de handsheld en tevens een Sprint luchtfilter besteld op een dondermiddag.
De maandag erop kreeg ik de handsheld binnen, wat mij gezien het feit dat Brentuning in de VS zit, enorm verbaasde.
De software van de handsheld zet je op je computer en daarna moet je het programma laten kijken of er een update is. Daarna verbind je de handsheld met bijgeleverde USB kabel aan de computer en daarna word ook de handsheld geupdated. De handsheld sluit je aan op de OBD aansluiting op je motor en volgt de aanwijzigingen op de handsheld die de computer van je motor uitleest. Als dit gebeurd is ga je terug naar je computer met de handsheld en sluit deze opnieuw aan en daarna worden de gegevens overgezet in een bestand die je per mail naar Brentuning moet sturen gezamelijk met een vragenlijst waarbij je moet aangeven op welke brandstof RON , andere uitlaat of luchtfilter je op je motor hebt geplaatst. Naar aanleiding van je vragenlijst en opgestuurde bestand krijg je al heel snel ( in mijn geval 10 minuten) een aangepast bestand via de mail terug die je in je handsheld kan plaatsen. Hiermee ga je weer naar de OBD-poort van de motor en volgt de aanwijzigingen op de handsheld. Belangrijk is wel dat je accu goed opgeladen is of aan een druppelader hangt. Het proces van tunen of terug naar standaard duurt ongeveer 10 minuten waarbij je ook allerlei foutmeldingen in het display ziet staan die aan het einde één voor één weer uit het scherm verdwijnen.
Voordelen van de tunen buiten meer vermogen en koppel is de sterk verbeterde gashandle respons die nu gewoon lineair is en perfect te doseren is. Tevens slaat de fan sneller in om het probleem van de K1600 met warmlopen te ondervangen. Zelfs stapvoets steil de Stelviopas op in de zomer geen warmteproblemen.
Goedkoop is het niet want ik was in november 2020 $860,75 kwijt, wat wel inclusief verzendkosten en een Sprintfilter van $105,- is.
Omgerekend was dit bij toenmalige dollar-/eurokoers € 718,-. Hier kwam nog een klein beetje handlingkosten van de transporteur bij maar dat was zoiets als € 45,- (Douanekosten). Al met al een hoop geld maar ik zou het zo weer opnieuw doen.

Grtz Rob
Hoi Rob, dank voor je informatieve en uitgebreide reactie. Ga op onderzoek uit.
 
Niet dat ik het nodig heb, maar kan een ander ook gebruik maken van jouw handsheld? Dus dat je meerdere motoren kan voorzien van aangepaste software?
Dit is niet mogelijk. Wel is het mogelijk als je een nieuwe motor aanschaft dat je de handsheld kan laten resetten om tegen een gereduceerd tarief er nieuwe tuningssoftware op kan laten zetten.
 
Hoy mannen, ik lees hier al een tijdje mee, heb me nu toch maar eens aangemeld.
Ik heb een K1600 van 2020, en heb een vraagje i.v.m. de vering. Ongeacht van de verschillen in rij-modi, krijg ik mijn vering niet behoorlijk afgesteld, lees: ze blijft veel te hard. zijn hier trucen voor of zie ik iets over het hoofd?
Graag hulp, thnx.
 
Bijna constant op ROAD en Solo met bagage.
Het is een opmerkelijk verschil met mijn GSA die je op zacht, normaal en hard kunt zetten.
 
Heb je ook echt baggage bij je dan ? Want een lege koffer mag je gewoon beschouwen als solo
 
hallo allen, ik ben al een poosje opzoek naar een een lekker comfortabele motor en nu zag ik hier in buurt een K1600GT staan bij een handelaar, hij komt uit 2011 en heeft 110***km op de teller staan.
Ik ben een complete leek als het om BMS's gaat en ik hoop dat de ervaringsdeskundigen hier misschien wat tips of dont's hebben waar ik op moet letten bij dit bouwjaar,
 
Bijna constant op ROAD en Solo met bagage.
Het is een opmerkelijk verschil met mijn GSA die je op zacht, normaal en hard kunt zetten.
...dat kan niet meer met de 1250, die heeft slechts 2 demping standen: Road & dynamic
Veervoorspanning wordt automatisch aan de belading aangepast, al kan je nog wel (stilstaand) kiezen tussen "low - auto - hi".
 
Hoy mannen, ik lees hier al een tijdje mee, heb me nu toch maar eens aangemeld.
Ik heb een K1600 van 2020, en heb een vraagje i.v.m. de vering. Ongeacht van de verschillen in rij-modi, krijg ik mijn vering niet behoorlijk afgesteld, lees: ze blijft veel te hard. zijn hier trucen voor of zie ik iets over het hoofd?
Graag hulp, thnx.
Kan dat ook niet te maken hebben dat je de veerwegen van een GSA gewend bent?
 
Kom ik vandaag bij de motor heef een of ander #*€@%!&*@ schakelaar van de voorruit gejat!
Heb even gekeken, dat hele unit kost ongeveer €500! en op de sloop +- €200
Weet iemand of dat knopje ergens los te bestellen is?





58BAB9A1-CBC9-4846-BF71-0ADAB3A8B60B.jpeg
 
Nee, is normaal niet los te bestellen helaas

Edit: beste kans maak je denk ik even Dealer of specialist bellen en vragen of die nog een kapotte combischakelaar hebben waar je die vanaf kan jatten
 
Ben ik op zoek naar kleurcode voor witte bmw k1600 gt bouwjaar 2012 om aantal krassen herstellen met lakstift
 
Terug
Bovenaan Onderaan