Het grote BMW K1600 topic deel 2

Vandaag leenmotor mee. Simaco Apeldoorn wil me lekker maken.
 

Bijlagen

  • IMG-20220725-WA0000.jpeg
    IMG-20220725-WA0000.jpeg
    274,2 KB · Weergaven: 64
inmiddels 15000km gereden met de k1600gtl bj mei 2022 maar ben nog geen vriend met hem de app van bmw is zoo traag dat je er niet mee kunt navigeren hij valt steeds uit inmiddels updates gehad geen resultaat als het aan bmw licht moet je een tom tom los bij kopen wat een afgang en euro 5 doet ook afbreuk aan de motor als je hem start gaat hij gelijk 1700 toeren draaien mij advies is als je een model 2018 tot 20210 hebt niet inruilen krijg je spijt van net als ik
 
inmiddels 15000km gereden met de k1600gtl bj mei 2022 maar ben nog geen vriend met hem de app van bmw is zoo traag dat je er niet mee kunt navigeren hij valt steeds uit inmiddels updates gehad geen resultaat als het aan bmw licht moet je een tom tom los bij kopen wat een afgang en euro 5 doet ook afbreuk aan de motor als je hem start gaat hij gelijk 1700 toeren draaien mij advies is als je een model 2018 tot 20210 hebt niet inruilen krijg je spijt van net als ik
Wat vreemd, voorgaande modellen zijn wel goed en gaat het om alle 2022 modellen. Je hebt toch garantie. Succes en hopelijk wordt het snel voor je opgelost.
 
inmiddels 15000km gereden met de k1600gtl bj mei 2022 maar ben nog geen vriend met hem de app van bmw is zoo traag dat je er niet mee kunt navigeren hij valt steeds uit inmiddels updates gehad geen resultaat als het aan bmw licht moet je een tom tom los bij kopen wat een afgang en euro 5 doet ook afbreuk aan de motor als je hem start gaat hij gelijk 1700 toeren draaien mij advies is als je een model 2018 tot 20210 hebt niet inruilen krijg je spijt van net als ik
Ik weet niet of de softwareversienummering gelijk is aan de 1250RT maar ik heb sinds kort versie 13.xxxxxx en daarbij lijkt het verbinden beter en sneller te gaan. De communicatie tussen mijn telefoon en de motor is aardig verbeterd.

Waarom heeft de K eigenlijk geen adaptieve cruise control, weet jij dat? Ik kreeg als reden dat er geen ruimte voor was maar dat lijkt me bullshit :) Ik had een K van het voorlaatste model en heb nu voor de R1250 RT gekozen en vind de ACC ideaal. Jij rijdt erg veel kilometers en dan is dat toch wel ideaal en zeker op zo'n topmodel hoort dat er toch op te zitten lijkt me.
 
Goedemorgen,

Mijn Adaptive Xenon lamp leunt niet meer mee in de bochten, schijnt de stelmotor te zijn. Uiteraard is dit niet los te krijgen bij BMW en een nieuwe lamp is €1900 ex montage. Is dit op een andere manier te repareren? De lamp doet het nog wel.

Dank alvast!

Kees
 
ik heb de nieuwste update in de navigatie mijn kaart komt soms in beeld maar het driehoekje blijft grijs en zit dus vast al je geluk hebt word hij blauw na een half uur maar dan is hij nog vaak de weg kwijt al met al een grote puinhoop bedankt bmw
 
hallo allen, ik ben al een poosje opzoek naar een een lekker comfortabele motor en nu zag ik hier in buurt een K1600GT staan bij een handelaar, hij komt uit 2011 en heeft 110***km op de teller staan.
Ik ben een complete leek als het om BMS's gaat en ik hoop dat de ervaringsdeskundigen hier misschien wat tips of dont's hebben waar ik op moet letten bij dit bouwjaar,
En ? Al voorzien ?

Mijn K1600GT gaat ook plaats maken voor een nieuwer model.
Dus.... als iemand interesse heeft of iemand kent die een volle K1600GT zoekt....
Bouwjaar 2014
71.000 Km
Banden v+a 3000 km oud.
RadGuard
Nav VI
3 koffers
 
En ? Al voorzien ?

Mijn K1600GT gaat ook plaats maken voor een nieuwer model.
Dus.... als iemand interesse heeft of iemand kent die een volle K1600GT zoekt....
Bouwjaar 2014
71.000 Km
Banden v+a 3000 km oud.
RadGuard
Nav VI
3 koffers
Heb je een foto van je nieuwere model?
 
Goedemorgen,

Mijn Adaptive Xenon lamp leunt niet meer mee in de bochten, schijnt de stelmotor te zijn. Uiteraard is dit niet los te krijgen bij BMW en een nieuwe lamp is €1900 ex montage. Is dit op een andere manier te repareren? De lamp doet het nog wel.

Dank alvast!

Kees
Wellicht via een sloper? Exemplaar waar de lamp wel van stuk is, maar de motor niet. Sowieso kun je een complete unit van de sloop een stuk goedkoper krijgen, zet je evt. nog het eea over wat bij je eigen unit “beter” is:

 
Er zit bij de K16 GT gewoon een boel speling in de aandrijflijn, merkbaar en hoorbaar bij lastwissels. Ik heb een 2011 en 2017 exemplaar gehad, en die verschilden op dit punt nagenoeg niet, zij het dat de 2017 een prettiger te bedienen koppeling had en natuurlijk de “schakelassistent”, waardoor het bij die motor niet opviel (behalve toen 2 bobines de geest gaven als gevolg van regenwater dat zich had opgehoopt in de bougieschachten, bij gebrek aan een afwateringskanaal dat de Japanners al in de jaren 60 van de vorige eeuw hadden bedacht…). Sowieso, als je regelmatig rijdt, wen je er natuurlijk vanzelf aan, en hoeft het niet in de weg te zitten.

Hoedanook, als de motor goed is afgesteld, en je continue tractie houdt (trekkende motor) dan valt het bijna niet op. De 6 FJRen die ik had, alsook de huidige RT, zijn de enige cardan-motoren die ik ken waarbij er (gevoelsmatig) geen nadrukkelijke speling in de aandrijving zit.
Ik heb een 2011 machine en die heeft (natuurlijk) ook dat geklapper in de Cardan, maar alleen als de motor onder de 2.500 toeren draait.
Hou ik hem erboven, kan ik zonder geklapper last wisselen. Hebben jullie dat ook?
Vind het een heel vreemd verschijnsel, je zou zeggen speling is speling en niet afhankelijk van motortoerental.
Zit niets anders op dan hem boven de 2.500 RPM te houden dus...... Wat vervelend:]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 2011 machine en die heeft (natuurlijk) ook dat geklapper in de Cardan, maar alleen als de motor onder de 2.500 toeren draait.
Hou ik hem erboven, kan ik zonder geklapper last wisselen. Hebben jullie dat ook?
Vind het een heel vreemd verschijnsel, je zou zeggen speling is speling en niet afhankelijk van motortoerental.
Zit niets anders op dan hem boven de 2.500 RPM te houden dus...... Wat vervelend:]
Nee, herken ik niet, en ik ben er nogal van overtuigd dat die speling in de aandrijving er altijd is. Maar bij lage toeren wordt het verschijnsel uitvergroot, waardoor je het duidelijker merkt en hoort.

Dat heeft imho enerzijds te maken met een combinatie van snelheid en momentum - massatraagheid in dit geval - die beide bij minder dan 2500 t/min logischerwijs geringer zijn dan bij meer toeren, waardoor lastwissels sowieso voelbaarder zijn. En daarnaast met de variabele lengte van de inlaatkanalen, wat maakt dat er bij lage toeren erg veel vertraging zit in de gasreactie van de K16: pas vanaf 5000 t/min (of daaromtrent) is er een enigszins onmiddellijke relatie tussen gasgeven en het reageren van de motor daarop, en vanaf circa 7000 t/min was er de scherpte die ik eigenlijk doorheen het hele toerenbereik had willen hebben.

Daar wen je trouwens snel aan, die vertraagde gasreactie (gewoon eerder gasgeven, haha, of idd hoog in de toeren blijven), maar mij is het altijd op blijven vallen omdat ik naast de K16 ook regelmatig met een ietwat hitsige KTM reed (en nog), die nogal tamelijk direct reageert op de minste geringste aansporing die je geeft (als-ie het doet tenminste _O-).
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de k1600 opgehaald - die had de 60000 beurt hard nodig en de voorband van de pirelli's was best wel aan vervanging toe zeg maar.. rib uit m'n lijf maar alles is wel merkbaar soepeler zeg. Temperatuur was niet echt prettig, maar met m'n thermo ondergoed best wel uit te houden. Ik had een oude R1200RT mee (en dat is gelijk een bevestiging dat ik nog steeds geen spijt heb de gsa te hebben omgeruild voor die 1600) - maar wat een geld zeg.. 60000 beurt + nieuwe voorband..

Voor wat betreft die toeren - wat doet je bewegen dat ding door te trekken naar de 7000 toeren ?
 
wie wil rijden als een directeur zal betalen als een directeur :+

Correct - Ik had er ook al rekening mee gehouden hoor. Het kwam echt niet al een verrassing, maar een kleine 1000 euro is nog steeds niet grappig - ook niet voor een directeur :-) De 70000 is in verhouding dan weer peanuts.
 
Correct - Ik had er ook al rekening mee gehouden hoor. Het kwam echt niet al een verrassing, maar een kleine 1000 euro is nog steeds niet grappig - ook niet voor een directeur :-) De 70000 is in verhouding dan weer peanuts.
Wees gerust, ik had eind juli 30000 km beurt incl voorband en een nieuwe bobine op de 4e cilinder.
Kassa. Ik had met de pirelli maar 7500km gereden trouwens. Het rijdt weer heerlijk zo.
 
Correct - Ik had er ook al rekening mee gehouden hoor. Het kwam echt niet al een verrassing, maar een kleine 1000 euro is nog steeds niet grappig - ook niet voor een directeur :-) De 70000 is in verhouding dan weer peanuts.

60 is gewoon naar, tis een 30beurt + 20beurt, al denk ik niet dat het luchftiltertje nou zo veel geld is.
 
wat betreft die toeren - wat doet je bewegen dat ding door te trekken naar de 7000 toeren ?
Omdat het kan, en omdat het ding daar imho eigenlijk een beetje voor gemaakt is.

Ik hou van een directe gasreactie, omdat bij het sportief aaneen rijgen van bochten met een zware (massa) motor, je juist dmv het gebruiken van de aandrijving (en dus gashendel) de motor heel precies kunt prikken waar je deze hebben wilt, mits het ding een beetje direct reageert op de commando’s die je geeft. En dat laatste doet de K16 dus beter naarmate de zespitter meer toeren draait. Daarnaast scheelt het aanzienlijk in slijtage van remmen (en dus ook banden), omdat je vanaf hoge toeren nu eenmaal veel effectiever snelheid kunt regelen met je gashendel, dan dat dat mogelijk is als je met 2 of 3 duizend t/min rijdt. Dat maakt dat je de remmen praktisch niet hoeft aan te spreken, hetgeen op zichzelf ook de stabiliteit en grip tijdens het aaneen rijgen van bochten ten goede komt.
 
Omdat het kan, en omdat het ding daar imho eigenlijk een beetje voor gemaakt is.

Ik hou van een directe gasreactie, omdat bij het sportief aaneen rijgen van bochten met een zware (massa) motor, je juist dmv het gebruiken van de aandrijving (en dus gashendel) de motor heel precies kunt prikken waar je deze hebben wilt, mits het ding een beetje direct reageert op de commando’s die je geeft. En dat laatste doet de K16 dus beter naarmate de zespitter meer toeren draait. Daarnaast scheelt het aanzienlijk in slijtage van remmen (en dus ook banden), omdat je vanaf hoge toeren nu eenmaal veel effectiever snelheid kunt regelen met je gashendel, dan dat dat mogelijk is als je met 2 of 3 duizend t/min rijdt. Dat maakt dat je de remmen praktisch niet hoeft aan te spreken, hetgeen op zichzelf ook de stabiliteit en grip tijdens het aaneen rijgen van bochten ten goede komt.
Daarnaast scheelt het aanzienlijk in slijtage van remmen (en dus ook banden), omdat je vanaf hoge toeren nu eenmaal veel effectiever snelheid kunt regelen met je gashendel
Hoe dan? Als je meer toeren hebt (meer snelheid vaak, of te lage versnelling) of snap ik het nu niet?


Nee, herken ik niet, en ik ben er nogal van overtuigd dat die speling in de aandrijving er altijd is. Maar bij lage toeren wordt het verschijnsel uitvergroot, waardoor je het duidelijker merkt en hoort.
Toeren maakt mijn inziens niet uit, als de motor maar "trekt"..
 
Hallo Sechsfahrers, ben Freddie. Heb een K1600 uit 2012 met 255.000 km. Heeft iemand van jullie al ervaring met de Michelin Road 6 GT?
 
Even een X-post.

als ex-F800 rijder,
en nu 1250RT-er,
heb ik een dagje op een K1600GT mogen rijden..

Verslag..

Samenvattend: Indrukwekkend.
heb hele rit van Dhg naar Luxemburg (laatste 2u wat binnendoor, mooi weer!) aan die zoemende 6-cyl gedacht...
Maar ik weet ook: bij 140+ zit ik op mn RT-tje nog lekker uit de wind...
 
Even een X-post.

als ex-F800 rijder,
en nu 1250RT-er,
heb ik een dagje op een K1600GT mogen rijden..

Verslag..

Samenvattend: Indrukwekkend.
heb hele rit van Dhg naar Luxemburg (laatste 2u wat binnendoor, mooi weer!) aan die zoemende 6-cyl gedacht...
Maar ik weet ook: bij 140+ zit ik op mn RT-tje nog lekker uit de wind...
Bla bla bla wanneer ruil je de RT in? :+
 
Bij de K1600 niet dan?
meer wind op de. helm, en ik rijd graag met de helm open.
en wind op de handen, dat gaat spelen als de temperatuur lager is.
verder had ik het idee dat ook de zijkant meer wind ving: meer gelpluk aan de onderbenen.

Bij lange afstanden gaat dat meetellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan