Ik behandel mijn Navigator VI scherm niet met meer liefde dan destijds de Navigator IV.Begrijp ik dat ik mnet name erg zyinig moet zijn op.het scherm en er zo veel als mogelijk van.af moet blijven ?
Zit ik.er toch aan, dan vooral goed schoon houden ???
Met de 590 zumo heb ik.alleen last van een.accu die snel leeg lijkt te zijn, ondanks het trucje van mr gps...
Ik zet dat ding plm 2x per maand even a asn de lader.
Ik.voorzie dat ik nogal eens op de lijn kom bij Ten Cats. Zijn gps kennis overstijgt die van mij aanzienlijk ....
Dat is snel na 2020.10 in juni of zoiets, beter dan de navigatie van mijn 4-wieler die ergens in 2017 is blijven steken.En 2020.20 Europe is beschikbaar, installeren maar!
Wat ik dan weer iets geks vindt.... gister aan de slag met Basecamp. Ik dacht: eerst maar ff alleen de computer updaten met de verse kaart, doe ik daarna 1 vd 2 Navigators omdat die update wat langer duurt.
Download Garmin Express die nieuwe kaart. Enfin, klusserdeklus in Basecamp (van een Kurviger.de gegenereerde gpx een route bouwen, doet BC soms wat gek, bijv op 1 stukje ontbrak volgens BC een stuk asfalt, volgens Google Maps had Kurviger.de wel een punt en kon daar gewoon gereden worden, maar goed).
Gaat Garmin Express nog eens die kaart downloaden voor de Navigator. Terwijl die dat een anderhalf uur daarvoor ook al had gedaan voor de computer tbv Basecamp... kennelijk ander soort manier van kaart?
Zojuist nog maar eens stukje getoerd en zowaar: met de Navigator op de (R1200RT-LC) motor gemonteerd en een route actief, dan is de keuze lijst in het kaartweergave dashboard het meest uitgebreid, als volgt:Dit zijn de gegevens dat je in het dashboard van de kaartweergave met het rijtje velden onderin kunt kiezen:
...
Installatie tijd hangt een beetje af van hoe druk de Garmin server is en daarmee hoe snel de kaart bestanden jouw kant op komen.Wat ik dan weer iets geks vindt.... gister aan de slag met Basecamp. Ik dacht: eerst maar ff alleen de computer updaten met de verse kaart, doe ik daarna 1 vd 2 Navigators omdat die update wat langer duurt.
Download Garmin Express die nieuwe kaart. Enfin, klusserdeklus in Basecamp (van een Kurviger.de gegenereerde gpx een route bouwen, doet BC soms wat gek, bijv op 1 stukje ontbrak volgens BC een stuk asfalt, volgens Google Maps had Kurviger.de wel een punt en kon daar gewoon gereden worden, maar goed).
Gaat Garmin Express nog eens die kaart downloaden voor de Navigator. Terwijl die dat een anderhalf uur daarvoor ook al had gedaan voor de computer tbv Basecamp... kennelijk ander soort manier van kaart?
Standaard wordt de kaart op de navigator geïnstalleerd. Als je gaat naar "kaartopties" kun je de kaart (meteen) of later installeren op de PC
Het opnieuw installeren van de kaart op de PC bij een 2 de Navigator heeft dat niet iets te met de kaartlicentie die volgens mij aan het toestel hangt?
Ik neem aan de je ook 2 Navigators in Express hebt, met ieder hun eigen serienummer?
En dat heeft een behoorlijke hoeveelheid GB opgeleverdAls alles naar behoren werkt kun je de bestanden van oude versies zonder meer verwijderen.
Jazekers, het heeft me ruime tijd geleden veel tijd gekost de oorzaak van het wel heel vervelend vollopen van de 128 GB SSD opslag van mijn laptop op te sporen.En dat heeft een behoorlijke hoeveelheid GB opgeleverd
Er zijn op Internet voldoende ervaringen van mensen met het zelfde probleem te vinden, google maar op "navigator vi ghost touch".De VI vandaag bij Houtrust gebracht. Lijkt moeilijk geval omdat hij al een keer vervangen werd binnen de garantieperiode. Nu 2 jaar en 6 maanden oud. Ze gaan hun best doen voor me bij BMW Nederland. Het probleem lijkt wel heel vaak voor te komen.
Ik vind het nog steeds onvoorstelbaar dat zo’n duur apparaat zulke fouten heeft en dat ze dan niet met een verbeterde versie op de markt komen.
Wat mij betreft : schoenmaker blijf bij je leest.Ik sprak vandaag een van de dealers: zijn eigen VI had het ook! De vraag is wat BMW gaat doen, komt er straks een VII of gaan ze integreren met het TFT scherm en wordt dat dan retrograad compatibel voor mensen met een bestaand TFT scherm? Of wat ik ook wel eens gehoord heb en ook zelf dacht, gaan ze over op TT (immers het TFT en de connected app werken al met TT. En ook is Garmin gestopt met de ontwikkeling van Basecamp? Dus daar komt ook geen volgende versie van.
Van de integratie van de BMW navigators voor de R1200RT-LC en R1250RT is eigenlijk alleen de fysieke inbouw redelijk voor elkaar, waarbij tot ieders verbazing de vergrendeling vergeten is.CarPlay en Android auto zijn prima voor in de auto. A->B. En je hebt er internet voor nodig. Goed bruikbaar hier, maar in grote delen van de wereld is er geen dekking. Dus er moeten ook downloadbare kaarten zijn. Ik gebruikte in Canada en de USA de MRA app. Kan je de kaarten van downloaden en werkt dan goed, alleen een route op starten gaat alleen met een internet verbinding. Ook matig dus uiteindelijk. Ja op de GS(A) heb je nog de keuze om een andere navi te gebruiken, al mis je dan de integratie met de motor en de zoom.
We herhalen onszelf, maar daarin zit de krachtEens met Sphyrnidus, niet alleen is het in- en uitzoomen erg handig, zeker sinds Garmin hiervoor de "verdwijnende knoppen" heeft uitgevonden. Maar ook om even met 1 druk op de knop de info velden op te roepen die ik dusdanig heb veranderd dat, als je er slechts 4 op het scherm laat zien, heel snel en voor mij dus ook heel duidelijk met die grote cijfers, info boven water tovert zoals actieradius, snelheid, verbruik en hoogte.
En dan niet eens op een GS(A) maar op een RS. Ik verwacht trouwens dat de "R" dit ook heeft, en alleen de grotere (bad-)kuipversies, zoals de K1600 en R1200RT dit ontberen.