Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is mooi balen. Kan ik dan wel een routepunt onderweg verwijderen? Hij stuurt mij nu steeds terug.Ja: niet.
Dat is nu eenmaal een eigenschap van de ingebouwde TomTom engine.
Dat ligt er aan hoe je routes importeert volgens mij. Als je routes importeert die bestaan uit een track dan heb je geen tussenpunten en dan gaat dat allemaal vanzelf goed. Ook het "herberekenen" is dan heel beperkt, want je wordt steeds terug naar de track gestuurd.Dat is mooi balen. Kan ik dan wel een routepunt onderweg verwijderen? Hij stuurt mij nu steeds terug.
In BaseCamp de routes omzetten naar tracks, daarmee lukt het wel.Dank voor jullie reacties! Ik begrijp dus dat ik al mijn oude routes die ik in Basecamp had gemaakt dan wel kan laden, maar niet meer rijden.
Een track en enkele via-punten... dat is dus eigenlijk een route.Als je zelf een route maakt met maar een paar punten en die in de navigator zet, gaat hij zelf dus een route uitrekenen tussen die punten. Ga je van die route af, stuurt hij je naar die route terug, via het dichtstbijzijnde punt en dat doet het ding door te herberekenen. De originele route ben je dus kwijt.
Gebruik je tracks als basis, dan heb je duizenden van die puntjes en stuurt de navigator je terug naar de route, vrijwel op een willekeurig punt. Ook niet altijd ideaal, vooral als je zelf een betere route kent, maar toch.
Wat ik echt nog mis is een manier om naar de BMW app een route te sturen die bestaat uit een combinatie van een track en enkele via-punten, dus een track met koffie-stops. Dat kan Garmin overigens ook niet, dus dat ligt niet aan Tomtom.
Tracks rijden gaat erg goed.Ik begrijp dus dat ik al mijn oude routes die ik in Basecamp had gemaakt dan wel kan laden, maar niet meer rijden.
Nee, een track met enkele via punten is niet gewoon een route. Een route is een lijstje via-punten, waar de navigatie zelf de weg zoekt tussen die punten. Een track is een precieze tekening waar de navigatie zo dicht mogelijk bij moet blijven.Een track en enkele via-punten... dat is dus eigenlijk een route.
De BMW app heb ik verlaten en rijdt nu weer met een Garmin, de routes zoals bedoeld met de info zoals bedoeld.
En dat gaat prima.
Waarom? Je kunt toch op dat moment gewoon even uitzoomen met het wieltje aan het stuur en vervolgens zie je de hele omgeving?Tracks rijden gaat erg goed.
Rij je verkeerd of bij een wegomlegging heb je een probleem als je niet precies weet waar je naar toe moet om je weg te vervolgen.
Kom je in de buurt van de track gaat hij gewoon netjes verder.
Voor een overzicht waar ik ben en waar ik naar toe moet rij ik ook met een zumo XT
Routes rijden kan gewoon als er minder dan 50 route punten zijn, bij meer dan 50 punten maak hij er een track van.
Mis je 1 route punt en kom je bij de volgende route punt gaat hij goed verder met de route zoals gepland.
Mijn grootste probleem met BMW motorrad Connected is dat je geen overzicht heb waar je bevind en waar je naar toe moet.
Dat klopt als je een BMW heb met een 10,25” TFT display, dan krijg je een wegen kaart.Waarom? Je kunt toch op dat moment gewoon even uitzoomen met het wieltje aan het stuur en vervolgens zie je de hele omgeving?
Klopt.Nee, een track met enkele via punten is niet gewoon een route. Een route is een lijstje via-punten, waar de navigatie zelf de weg zoekt tussen die punten. Een track is een precieze tekening waar de navigatie zo dicht mogelijk bij moet blijven.
Wat je eigenlijk wilt is iets dat geen enkele navigatie ondersteunt: Een track bestaande uit een aantal segmenten. Je rijdt ieder segment als track (dus je blijft zo dicht mogelijk bij datgene wat er getekend is) en tussen de segmenten zit een stop, een via punt dus.
De enige manier om dit te doen bij grotere toertochten is door ieder segment als losse track op te nemen, dus dag 1A van start naar koffie, 1B van koffie naar lunch, 1C van lunch naar koffie, etc. Dat is best wat gedoe.
Ah, vandaar de verwarring. Dit topic ging over de ConnectedRide Navigator (dus het navigatieapparaat zelf). Die functioneert hetzelfde als de telefoon in de ConnectedRide Cradle. Ik begrijp dat jij de telefoon niet in zicht hebt, ja dan wordt het een ander verhaal.Dat klopt als je een BMW heb met een 10,25” TFT display, dan krijg je een wegen kaart.
Als je een 6,5” TFT display heb zoals mijn F900XR dan krijg je alleen bolletjes pijltje route informatie
Bij Garmin werkt dat zo inderdaad (en dan gaat hij alsnog herberekenen als hij denkt dat de weg afgesloten is). Op een BMW of TomTom niet.Klopt.
Maar daarom rijd ik met route en track. Wijk je af van de route of is die omgelegd door bv. een verkeersomleiding, rijd ik via de track verder totdat ik weer op de route ben en volg die dan voor de rest. Maar ik krijg dan wel mijn aanwijzingen en pauze- en stoppunten te zien en te horen.
Her-berekenen staat uit.
Zoals al gezegd is, is rijden op een track en/of deze is omgezet naar route, dan ben je de tussenpunten kwijt.
Maar iedereen heeft zo zijn eigen werkwijze.
Op de tegenwoordige TT's kun je wel gewoon doorrijden naar een volgende punt van de route. In het begin leidt die je terug, maar zodra hij een nieuw oriëntatiepunt heeft herberekent hij de route opnieuw. Als je uitzoomt op je kaart kun je dus om de afgesloten weg heen rijden. Even later krijg je een aangepaste route. Het alternatief is dat je in TT aangeeft dat een deel van je traject vermeden dient te worden.Bij Garmin werkt dat zo inderdaad (en dan gaat hij alsnog herberekenen als hij denkt dat de weg afgesloten is). Op een BMW of TomTom niet.
Ik heb ooit heel even de combinatie Navigator VI en telefoon met Garmin app voor actuele verkeers informatie geprobeerd, maar daar was ik al weer snel klaar mee. Maar ik kan me voorstellen dat je dan een gedwongen herberekening krijgt voorgeschoteld bij een wegafsluiting of "rode" file.Je vergeet: "en mits er geen 'verkeersinformatie' is die zegt dat de weg afgesloten is." In dat geval zal Garmin ook echt gaan herberekenen, dat is niet uit te schakelen