Het Grote BMW Navigator VI topic deel 1

Ik heb mijn NAV6 hier op het forum in de verkoophoek geplaatst:
Ik heb namelijk een Garmin XT icm met 3D Adapter.
 
Ik heb mijn NAV6 hier op het forum in de verkoophoek geplaatst:
Ik heb namelijk een Garmin XT icm met 3D Adapter.
Die heb ik.dus ook na inleveren van 2e nav6
 
Heb jij een sd kaart geplaatst? Bij mij zit er een sd kaart in en is de grootte van het kaartmateriaal geen issue bij installatie wordt automatisch een additioneel bestand met de rest op de sd kaart geplaatst of wordt de volledige kaart op de sd kaart geïnstalleerd.
 
Staan er nog andere kaarten op je Navigator?
Hier werd 2024.10 probleemloos op mijn Navigator VI gezet.
In eerste instantie wou hij de kaart op mijn SD kaart zetten of ik moest een andere keuze maken.
Aangezien ik de standaard kaart niet op op SD wil hebben heb ik West Europa gekozen en op het interne geheugen geplaatst, was een kleine 10Gb.
 
Met andere toestellen heb ik altijd lopen stoeien als ik eenmaal een kleinere regio dan de totale kaart heb gekozen. Ook al heb je dan een SD kaart geplaatst met voldoende capaciteit, je hebt dan niet meer de keuze om alles te installeren.
 
In eerste instantie wou hij de kaart op mijn SD kaart zetten of ik moest een andere keuze maken.
Aangezien ik de standaard kaart niet op op SD wil hebben heb ik West Europa gekozen en op het interne geheugen geplaatst, was een kleine 10Gb.
Maar, heb je nog andere kaarten op je Navigator staan?
Alleen de standaard kaart Europa (noord en zuid) moet makkelijk passen, hier van mijn Navigator VI:

1683911269687.png


Als er iets te kiezen valt is het normaal gesproken noord of zuid (niet west of oost).
1683911295078.png
 
Maar, heb je nog andere kaarten op je Navigator staan?
Alleen de standaard kaart Europa (noord en zuid) moet makkelijk passen, hier van mijn Navigator VI:

Bekijk bijlage 1878461

Als er iets te kiezen valt is het normaal gesproken noord of zuid (niet west of oost).Bekijk bijlage 1878462
Ik heb dezelfde kaarten in het interne geheugen staan.

1683915621839.png


Ik heb het idee, dat er initieel iets fout ging, maar daarna weer goed gegaan, geen idee wat.
Ik vond het alleen vreemd.
 
Op één of andere manier staat er wel bijna 1 GB meer data op jouw navigator vergeleken met die van mij.
Misschien een keer oude routes, sporen en bestemmingen wissen?
Ik heb tijdens vakanties bij mijn navigator wel eens gezien dat sporen gaan na een aantal dagen als bestanden 1.gpx, 2.gpx enz. naar de GPX\Archive map gaan en deze niet meer in de Navigator zichtbaar zijn, wel in BaseCamp. Je kunt ze alleen verwijderen met de Windows Verkenner.
 
Laatst bewerkt:
Het installeren van de nieuwe kaarten duurt wel onwijs lang bij mij. Staat nu al bijna een uur te pruttelen...
 
Er wordt een aardige hoeveelheid data van de Garmin servers afgehaald, dat zal bij Garmin wel stevig afgeknepen gebeuren en afhankelijk van hoeveel anderen tegelijkertijd data aan het ophalen zijn.
Bij mij duurt installatie op de Navigator en de PC bijelkaar meestal een dik halfuur, soms wat langer.
 
Laatst bewerkt:
Op één of andere manier staat er wel bijna 1 GB meer data op jouw navigator vergeleken met die van mij.
Misschien een keer oude routes, sporen en bestemmingen wissen?
Ik heb tijdens vakanties bij mijn navigator wel eens gezien dat sporen gaan na een aantal dagen als bestanden 1.gpx, 2.gpx enz. naar de GPX\Archive map gaan en deze niet meer in de Navigator zichtbaar zijn, wel in BaseCamp. Je kunt ze alleen verwijderen met de Windows Verkenner.
Die routes e.d. nemen echt geen 1GB in beslag. Ik zou eerder denken aan oude jcv-bestanden e.d.
Bij het installeren van de kaarten worden er ook andere bestanden geïnstalleerd voor bijv. kruispuntoverzichtsplaatjes. Soms worden de oude niet gewist bij een kaartupdate.
 
Hoezo heeft die navigatie geen toegevoegde waarde dan?
Omdat ik het scroll-wiel maar beperkt kan gebruiken op de K1600. Toen ik de NAV6 kocht reed ik nog GSA en daar werkte het perfect op.
Vind het bij de K1600 maar omslachtig. Plus dat de navi in het dashboard zit en daardoor niet handig met bedienen is.
Heb de XT nu veel verder naar me toe en vrij bedienbaar. Omdat 'ie dichterbij zit is de afleesbaarheid dus ook beter.
 
Laatst bewerkt:
BINNENKORT LEVERBAAR, INTRODUCTIE CONSUMENTENPRIJS € 689,-

Groot, helder display, perfect afgestemd op BMW Motorrad TFT-schermen.

De nieuwe BMW Motorrad ConnectedRide Navigator beschikt over een uitzonderlijk helder 5,5-inch touchdisplay met een optimale leesbaarheid, zelfs in direct zonlicht. Het systeem is naadloos afgestemd op de motordisplays en de complete BMW Motorrad beleving. Het bijpassende grafische ontwerp en de gebruikersinteractie zijn naadloos geïntegreerd in het bedieningsconcept van het TFT-scherm en de BMW Motorrad ConnectedRide Navigator. Ook qua lichtintensiteit en anti-reflectiecoating zijn de displays op elkaar afgestemd. De Navigator laadt op via het BMW boordnetwerk. Snel opladen via een meegeleverde USB-C-kabel met maximaal 2,4 A laadstroom is ook mogelijk.

Met behulp van de persoonlijke BMW ID worden alle routes, opnames en routeplanning gesynchroniseerd tussen de navigatiemodule en de BMW Motorrad app. Ze zijn dus ook altijd en overal beschikbaar in de BMW Motorrad app. Zowel de kaarten als de functies van de nieuwe ConnectedRide Navigator zijn altijd up-to-date, doordat het apparaat met internet kan worden verbonden en op elk moment kan worden bijgewerkt. Dankzij de intuïtieve bediening van de BMW Motorrad ConnectedRide Navigator via de multicontroller en de naadloze Smartphone Integratie zet het nieuwe navigatiesysteem nieuwe maatstaven in dit productsegment.
 
Garmin levert in de Verenigde Staten omruil Naviagator VI toestellen met een capacitief touchscreen.
De eerste ervaingen druppelen binnen en kunt U zich voorstellen:
  • Het ouderwetse scherm kun je met willekeurige handschoenen aan of een schroevedraaier of balpen bedienen.
  • Het capacitieve scherm kun je alleen met blote vingers of met aanraakgevoelige handschoenen bedienen.
Het middel lijkt erger dan de kwaal, alhoewel mijn noodzaak om het scherm tijdens het rijden te bedienen minimaal was, ook al wegens de tamelijk beroerde aanraakervaring. Voor het nauwkeurig aanraakwerk was het al beter te stoppen, handschoenen uit te doen en dan met de blote vinger de navigator te dirigeren.
De garantie voorwaarden en consumenten bescherming over de plas is wat scherper (met eindeloze omruil van navigators met spookgedrag) dan dichter bij het BMW Motorrad hoofdkwartier. Hoe BMW of Garmin in Europa met klachten over spookvingers om gaat is ondertussen duidelijk: U heeft pech gehad.

[EDIT] De Navigator VI met "Cap Touch" scherm kan blijkens de ervaringen van gebruikers met alle soorten handschoenen of blote vingers bediend worden.
 
Laatst bewerkt:
spookvingers: ik heb meen ik 4x een vervanger gekregen (dat is 1 per jaar...)
Veel Lof voor dealer Houtrust, die ook standpunt had "dan moeten ze maar degelijker spul maken"

1e keer was het nog het "process volgen" waarbij garage scherm nauwkeurig schoonpoetste, een reset deed, batterij los+vast etc..
daaropvolgende keren kon ik m gewoon inleveren en kreeg andere mee.

Weet iemand trouwen "Waarom" ze stuk gaan??
ik vermoedde dat het bij mij vaak kwam door te warm of te snelle temperatuurverschillen.

Meest Ergerlijke waren de spookvingers als ze op reis optraden op dagen dat je een afspraak moest halen, ergens in romania ofzo.. dan heb je dat ding echt nodig om op bestemming te komen en moet je terugvallen op telefoon-pakken-zoeken-kijken-stukrijden-herhaal...
en je moet soms nog weken voordat je bij eigen-dealer bent, want een willekeurige garage in Cluj of Belgrado kan (en wil) helaas niet...
grrr.

ik ben trouwens ook niet echt blij met de TFT+Telefoon-app oplossing die ik nu heb.
ok... lekker grote kaart op scherm, ... Als, grote ALS die kaart tenminste op het scherm wil verschijnen...
tis te veel gehannes met connecties.
en onderweg andere bestemming intypen... dat gerommel met telefoon uit hokje, en bij regen gewoon hopeloos...
kan ik nog lang verhaal over klagen, maar.. later.

(is vast wel apart topic voor...)
 
Weet iemand trouwen "Waarom" ze stuk gaan??
ik vermoedde dat het bij mij vaak kwam door te warm of te snelle temperatuurverschillen.
Volgens FixGPS komt er vocht (en vuil) in de tussenlaag van het touchsreen. Velen hebben al daar het touchscreen laten vervangen en sealen. Ik ook, al bijna 1 1/2 jaar geleden. Toestel is vrij van spookvingers en werkt zoals zou moeten. Heb ook nog niet gehoord dat daar gerepareerde toestellen weer problemen hadden.
 
Volgens FixGPS komt er vocht (en vuil) in de tussenlaag van het touchsreen. Velen hebben al daar het touchscreen laten vervangen en sealen. Ik ook, al bijna 1 1/2 jaar geleden. Toestel is vrij van spookvingers en werkt zoals zou moeten. Heb ook nog niet gehoord dat daar gerepareerde toestellen weer problemen hadden.
ok..
plausibel.
dat zou ook verklaren waarom de mijne aan de lopende band stuk gingen: intensief gebruik, en veel buitenstaan.
en vermoedlijk nog steed iets met temp-schommelingen: vervorming veroorzaakt cracks tussen componenent.
Als ik dan van die sealing had geweten had ik er tape o.i.d. opgeplakt.
 
Moraal van mijn verhaal was ook meer om aan te geven dat Garmin in de VS onder langdurige consumenten garantie nu blijkbaar de Navigator VI omruilt tegen een exemplaar met echt nieuw touchscreen. Niks betalen voor reparatie of je gedwongen voelen om afscheid te nemen van je duur gekochte doosje.
Ik ben benieuwd of Europa volgt met een terugroep actie en vervanging van het touchscreen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan