Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
ga eens met het onderdeelnummer naar je suzuki-dealer, wie weet zijn ze nog op stok en kost het minder dan bij cmsnl ;) verzendkosten moet je alleszins niet betalen :)
 
Kost bi de dealer 38,35 incl. btw en vergeet niet de o ring tussen de kop en pipe erbij te bestellen, meestal is dat de boosdoener.
Owja het is gewoon nog leverbaar :-)
 
Kost bi de dealer 38,35 incl. btw en vergeet niet de o ring tussen de kop en pipe erbij te bestellen, meestal is dat de boosdoener.
Owja het is gewoon nog leverbaar :-)
Welke dealer? Mijn motorzaak is eigenlijk van het verkeerde merk dus die heeft ze niet :P

en kop en pipe? Tussen blok en uitlaatbochten bedoel je?

hartstikke bedankt weer allemaal, als ik dit topic niet had was de motor allang op de sloop beland *O*
 
Als het maar een passende o ring is, maar de meeste zijn net iets te dik dan de orginele.


Duidelijk. Niet dat ik zelf zomaar een stuk rubber er tussen zou rammen maar als noodoplossing is het handig om te weten, terwijl je op je pakketje uit de US of fucking A wacht :+

Weet jij ook waarom ze daar zoveel goedkoper kunnen leveren? Kwaliteit is hetzelfde, de rubbers die ik besteld heb (inlaat, luchtfilter) is gewoon origineel Suzuki. Kan toch niet alleen die verrekte BTW enzo zijn?
 
Welke dealer? Mijn motorzaak is eigenlijk van het verkeerde merk dus die heeft ze niet :P

en kop en pipe? Tussen blok en uitlaatbochten bedoel je?

hartstikke bedankt weer allemaal, als ik dit topic niet had was de motor allang op de sloop beland *O*

Suzuki dealer!
(Groenewold in Delft bijvoorbeeld, ouderwetsche dedicated Suzuki dealer, levert alles, hetzij van de plank, hetzij op bestelling)

Kop en pipe: cilinderkop en inlaatrubber. (ga ik vanuit)

20122012GS550L27.JPG
 
Ik kan wel even kijken in de garage. Ik denk het niet meer maar je weet het nooit wat er tevoorschijn komt uit de puinhoop. Tis net Sinterklaas, de ene surprise na de ander als je gaat grabbelen.
 
Vandaag weer met kindervakantiewerk meegereden.... en wie spot ik daar?

M3nace!
full


Oja, King Roy was dr ook met de GS :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo is er iemand die nog een koppelings lever over heeft
van een Suzuki gsx750es 87er
die in de carterdeksel gemonteerd zit
ook zoek ik een tankdop van een 83er graag met sleutel
gr Bert
full
 
Ik heb sinds kort ook een GSX 400, afgelopen week begonnen om hem wat om te bouwen. Moet het zadel nog afmaken, voorvelg spuiten, spatbordje fixen en paar delen van het frame wat netter maken. Motortje loopt verder prima en rijdt best wel leuk zon 400cc :)

2cmt4j5.jpg


@Menace, mooie GSX!
 
Vraagje: ik ben bezig mijn carburateurs af te stellen, dit lukt aardig maar ik kom een raar probleem tegen. Wanneer ik mijn koppeling in knijp lopen de toeren op. Ik dacht eerst dat de koppeling kabel dan ergens in de knoop kwam met de gaskabels maar dit lijkt niet zo te zijn. Heeft iemand een ander idee hoe dit kan komen?
 
Beter afstellen denk ik. Die koppeling dan.
Ik kan me herinneren toen ik bij Henk (RIP) de koppeling vervangen had, ik aardig aan het klooien ben geweest voordat ie helemaal perfect stond.
 
Er zullen vast wel geleerden zijn die het beter weten maar wat ik weet is dat je de kabel kan stellen. Beetje meer, beetje minder.
Denk even terug aan je brommertijd, toen je nog op je MT of MB of iets anders (weet niet hoe oud je bent) rond reed. Wilde je een kicke geluid en sneller van zijn plek bij het stoplicht kneep je de koppeling een beetje in. Dan ging die slippen en ging je voor je gevoel 160 km/h.
Misschien slipt jou koppeling ook als je hem bedient. En gaan je toeren omhoog. Dus moet ie losser en dat doe je met de kabel aan de kant van de koppeling. Met de stelschroef aan de kant van het stuur doe je fine-tunen.


Misschien heeft iemand anders nog betere tips en trucs dus heb geduld, het is toch kloteweer.
 
Er zullen vast wel geleerden zijn die het beter weten maar wat ik weet is dat je de kabel kan stellen. Beetje meer, beetje minder.
Denk even terug aan je brommertijd, toen je nog op je MT of MB of iets anders (weet niet hoe oud je bent) rond reed. Wilde je een kicke geluid en sneller van zijn plek bij het stoplicht kneep je de koppeling een beetje in. Dan ging die slippen en ging je voor je gevoel 160 km/h.
Misschien slipt jou koppeling ook als je hem bedient. En gaan je toeren omhoog. Dus moet ie losser en dat doe je met de kabel aan de kant van de koppeling. Met de stelschroef aan de kant van het stuur doe je fine-tunen.


Misschien heeft iemand anders nog betere tips en trucs dus heb geduld, het is toch kloteweer.
MB heb ik gereden😉
Maar het oplopen gebeurt als ik bijv. moet afremmen voor een stoplicht dus geen gas geef.
Maar ik ga wel ff pielen want je hebt helemaal gelijk met je opmerking over het weer! Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan