Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Doet hij het ook stationair?
In zijn vrij en dan de koppeling intrekken? Gaat hij dan hoger in de toeren?
Zo niet, zou ik het bij de carberateur, gaskabel of ontsteking zoeken.....
 
Als je de koppeling in knijpt tijdens het rijden moet hij terugvallen naar stationair toerental. Dus hij doet het wel als hij stationair draait lijkt me?

Staat je stationair wel goed afgesteld? Dwz met warme motor zonder choke op ongeveer 1000tpm zetten. Dus eerst een stukje rijden en dan je stationair af gaan stellen.
 
Daar dacht ikzelf dus ook al aan, stationair sproeier of te hoog stationair. Dat bedoel ik met carb. Afstellen of de gaskabel die klemt....
 
Zo! Vanmiddag de GS maar weer eens een goede 150km uitgelaten. Lekker hoor :)

Ik kwam laatst op Ebay een nette luchtfilterkast tegen. Er zit alleen een soort snorkel aan die bij mij ontbreekt en ook op de parts list zie ik hem niet staan. Komt iemand dit ding bekend voor ?

item163082-2.jpg

Advertentie: http://www.ebay.nl/itm/Suzuki-GS750...lide-Air-Box-Airbox-Filter-Unit-/311069373513
 
Enkele maanden geleden had ik problemen met het elektrisch starten van mijn GS850. Hij ging moeilijk rond en onderweg naar de monteur hield hij er ook spontaan mee op. Niet meer aan de praat te krijgen. Toen heb ik de accu, bougies laten vervangen en leek het probleem opgelost.

Inmiddels heb ik wederom problemen met de elek. starter. Gaat moeilijk rond, en ik heb 2 dagen achter elkaar mee gemaakt dat ik voor een stoplicht alle power verloor en hij op geen enkele manier kon starten. Heb er een multimeter aangehangen. Hij haalt de 12 volt niet, maar zit er steeds net onder. Neemt wel toe / af bij het aan- en uitschakelen van groot licht, of wanneer ik met het gas speel.

Wanneer ik de accu thuis aan de oplader hang, geeft hij aan dat deze leeg is en begint er een recovery cyclus, waarna ongeveer 15 tot 20 min het chargen begint.

Ik heb hem laten chargen totdat er twee groene lampjes gingen branden, wat zou aanduiden dat hij weer opgeladen moet zijn. Terug in de motor hangen. Starten gaat prima. Loopt goed. Lamp lijkt feller te worden wanneer ik enkele keren gas geef.

Terug aan de lader. De accu lijkt nu wederom in slechtere staat en begint opnieuw met recoveren / chargen.

Duidt dit op een slechte accu? Of zijn het de bobines / spanningsregelaar / dynamo die niet willen meewerken ?
 
Iemand enig idee waar ik de juiste slangenklemmen kan halen voor filterbox rubber van GS750?

Ik had gewone wormwiel slangenklemmen gehaald bij Fabory maar deze drukken met het wormwielblokje net op de randen van de inlaatrubbers.

De klemmen die eraf kwamen waren gewoon met een boutje.
Ik heb gekeken bij CMSNL maar daar waren ze niet meer leverbaar.
 
Even een vraag (misschien naar de bekende weg)

Wat denken jullie, wanneer je naar de foto kijkt: kan het een lekke koppakking zijn? Ik hoop nog van niet omdat het zo een rare plek is. er lijkt ook een soort van ring iets uit te steken hoort dat?
[~[url="http://i217.photobucket.com/albums/cc259/dennis_wind/GSX/DSC_0477.jpg"]afbeelding~][/URL]

Dat lijkt me inderdaad een lekke koppakking, die ring is deel van de pakking.

Zit het M6 boutje nog vast daar trouwens?
 
Dat lijkt me inderdaad een lekke koppakking, die ring is deel van de pakking.

Zit het M6 boutje nog vast daar trouwens?


ik heb het iets strakker aangedraait, maar het blijft lekken. ik baal er wel van want het weer is super..... zal maar eens gaan rondkijken waar ik een koppakking kan bestellen :N
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan