Hier een foto van één van de snelste gsx1100 ter wereld.
Ja ter wereld.
In de endurance discipline.
In de sprint en de 1/4 drag zullen er wel nog snellere zijn, maar in de lange afstand is dit wereldklasse.
Vorig jaar nam ik deel aan de 4h classic endurance europees kampioenschap in Oschersleben.
Het was het weekend waar ook de WEC (world endurance championship) van de moderne motoren meededen voor de 8h van Oshersleben.
Die rijden een heel kampioenschap zoals de 8h van Oshersleben , de 8h van Suzuka, de 24h van Le mans, bol d'or,...
Wel, deze "klassieke" gsx 1100 reed snel genoeg om gekwalificeerd te geraken bij de moderne. Weliswaar op 1 van de 3 laatste plaatsen, maar wel met 18" velgen en straatbanden!!!!!!!!
(let ook op de eenvoudige remmen !)
De piloten die daarop rijden zijn dan ook niet min.
Maar de motor rijdt maar 50% van de races uit. Of een valpartij of er gaat iets stuk.
Door het torenhoge vermogen hadden ze last van gescheurde carters omdat het blok in het frame zo hard torste onder het zware vermogen dat er vanalles stuk ging.
Sinds ze de motor met meer flex hebben opgehangen gaat het beter, maar ten koste van de wegligging.
Bekijk bijlage 1402064Bekijk bijlage 1402060