Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Mijn GS1000 project vordert gestaag. Nu nog in elkaar zetten....maar gaat nog wel even duren door andere projectjes. Het frame moet ook nog een kleurtje krijgen.


Bekijk bijlage 1614973
Bekijk bijlage 1614976
Bekijk bijlage 1614978

Bekijk bijlage 1614980
Als het frame nog niet gespoten is kun je er nog een monoshock in maken.. Oh ja, en een niet originele, lees dikke aluminium, achterbrug.. O-)

En het blok zit nog niet in elkaar... Weet je ook dat de GS1000 erg goed reageert op een 1085cc big bore met verhoogde CR? ;)

78mm (1238cc) is nog beter
 
Ik wil nu toch maar stalen remleidingen gaan monteren op mijn gs550 D van 1978. Melvin.de heeft ze nu voor de 550 E van 1979 in de aanbieding(€78,-). Gaan die passen? Iemand nog tips voor andere merken?
Bedankt!
Je kunt alle onderdelen los kopen en zelf in elkaar knoeien, niet moeilijk, en goedkoper

RVS leidingen ga je echt wel merken.
 
Ik heb ze ook op mijn GS550 (1978) zitten, van Melvin.de

006_zpsrxoucakj.jpg
Zo, die glimt!!

Die is nog niet buiten geweest ;)
 
Als het frame nog niet gespoten is kun je er nog een monoshock in maken.. Oh ja, en een niet originele, lees dikke aluminium, achterbrug.. O-)

En het blok zit nog niet in elkaar... Weet je ook dat de GS1000 erg goed reageert op een 1085cc big bore met verhoogde CR? ;)

78mm (1238cc) is nog beter
Er komt geen monoshock in, maar wel een bandit 1200 arm met brace. Tja de big bore...ik heb helaas ook grenzen.. ;)
 
Binnenkort mijn GS750 ophalen, heb deze van mijn loodsverhuurder gekregen, doet er niks meer mee, als ik hem in de loods heb maak ik een foto, wordt een jarenproject, tot geheel nieuw.
 
Hebben jullie nog tips om een rommelige koude start beter te maken? De GS650GL is binnen no time van de choke af en wakker, de GS450E die ik voorheen had was erg koudbloedig maar had prima gas response met choke.

De GS850 laat vooral veel scheetjes uit de carburateurs in het begin en loopt dan behoorlijk rommelig. Gas geven is uitvallen wanneer de choke erop zit. Na een tijdje begint hij regelmatig te lopen en gaat hij toeren (3-4K) maken. Hij warmt meestal wel op na een seconde of 20~30, daarmee bedoel ik dat de choke eraf kan en hij prima 1200 tpm draait. Maar dan is de gasresponse, met de choke eraf, nog steeds wat brak. Dit is echt merkbaar erger bij koud weer.

Is dit gewoon hoe de GS850N (met de niet vacuum carburateurs dus) is? Als je hem wat langer laat warm lopen heb je nergens last van. Warm starten is ook nul problemen en ook na een uur of 4 stil staan start hij prima.

Ik zou bijna denken dat er iets mis is met de choke kanalen. Wat heeft zin om te controleren? Ik noem maar even een paar dingen:
- Puntjes zijn nieuw en lijken goed te staan
- Condensatoren zijn NOS, hoe goed ze zijn vind ik moeilijk te beoordelen. Het Haynes boek schrijft voor dat je geen vonken mag zien bij het handmatig openen van de puntjes maar ik zie wel een paar kleine sterretjes als ik dat doe. Geen heftige patsen ofzo.
- Bougies zijn een duizend KM oud
- Bougiedoppen zijn alweer wat ouder, ik heb al nieuwe liggen omdat de oude verrotte rubbers hebben maar verder prima lijken te werken
- Mechanische vervroeger heb ik nooit naar gekeken
- Carburateurs nogmaals goed schoonmaken?
- Luchtfilter is OEM en nieuw. Rubbers zijn intact, geen reactie als ik met remmenreiniger rond de airbox rubbers, carburateurs of inlaten spuit.

Als jullie ideeën of hypothesen hebben hoor ik ze graag. Ondertussen rij ik er nog vrolijk op rond, wat een relaxte motor is het toch :]
 
Tja iedere oude motor heeft wel z,n eigenaardigheden,dat komt door slijtage aan de motor zelf en alle dingen die je opnoemt en meer
kunnen daar invloed op hebben,dan moet je alles gaan nalopen en eventueel vernieuwen en goed afstellen.
Mijn 30 jaar oude GL doet dat ook,in de zomer start hij alleen met de choke half open en in de winter alleen met de choke vol open,
en wijk daar maar niet vanaf want dan vertikt hij het om te starten,verder loopt hij als een zonnetje en verbruikt na 128000km
nog steeds geen druppel olie.
 
Hebben jullie nog tips om een rommelige koude start beter te maken? De GS650GL is binnen no time van de choke af en wakker, de GS450E die ik voorheen had was erg koudbloedig maar had prima gas response met choke.

De GS850 laat vooral veel scheetjes uit de carburateurs in het begin en loopt dan behoorlijk rommelig. Gas geven is uitvallen wanneer de choke erop zit. Na een tijdje begint hij regelmatig te lopen en gaat hij toeren (3-4K) maken. Hij warmt meestal wel op na een seconde of 20~30, daarmee bedoel ik dat de choke eraf kan en hij prima 1200 tpm draait. Maar dan is de gasresponse, met de choke eraf, nog steeds wat brak. Dit is echt merkbaar erger bij koud weer.

Is dit gewoon hoe de GS850N (met de niet vacuum carburateurs dus) is? Als je hem wat langer laat warm lopen heb je nergens last van. Warm starten is ook nul problemen en ook na een uur of 4 stil staan start hij prima.

Ik zou bijna denken dat er iets mis is met de choke kanalen. Wat heeft zin om te controleren? Ik noem maar even een paar dingen:
- Puntjes zijn nieuw en lijken goed te staan
- Condensatoren zijn NOS, hoe goed ze zijn vind ik moeilijk te beoordelen. Het Haynes boek schrijft voor dat je geen vonken mag zien bij het handmatig openen van de puntjes maar ik zie wel een paar kleine sterretjes als ik dat doe. Geen heftige patsen ofzo.
- Bougies zijn een duizend KM oud
- Bougiedoppen zijn alweer wat ouder, ik heb al nieuwe liggen omdat de oude verrotte rubbers hebben maar verder prima lijken te werken
- Mechanische vervroeger heb ik nooit naar gekeken
- Carburateurs nogmaals goed schoonmaken?
- Luchtfilter is OEM en nieuw. Rubbers zijn intact, geen reactie als ik met remmenreiniger rond de airbox rubbers, carburateurs of inlaten spuit.

Als jullie ideeën of hypothesen hebben hoor ik ze graag. Ondertussen rij ik er nog vrolijk op rond, wat een relaxte motor is het toch :]
Ik zou beginnen met het kontroleren van de klepspeling, en de carburateurs synchroniseren.

Was al genoemt zie ik..
 
Heeft iemand een spatbord over? Gsx400f of iets wat in die voorvork past.

Inmiddels zit mijn gsx400f voorwiel in mijn gsx400e. Alleen kom ik nu in de knooi met het bestaande spatbord
 
Man man, vandaag dom gedaan met de carburateurs schoonmaken. De stelschroef voor het stationair brandstof circuit in 3 van de 4 carburateurs krom gedraaid... Ik dacht nog tijdens het dichtdraaien van oppassen dit zijn dunne puntjes. Ze zijn niet aan gort ofzo maar net dat stukje voorbij vingervast |(

Nouja, kan ik op zoek naar vervanging. Ze zijn helaas niet te krijgen bij CMSNL, daar hebben ze alleen de US variant van de GS850 '79 die deze stelschroeven afgedopt had. Gelijk maar een stel andere schroefjes erbij zoeken die door de vorige eigenaar half dol zijn gedraait (JIS en Phillips, altijd leuk).
 
Noem het mikuni onderdeel nummer eens van de carbs die je hebt? Ik kan wel even kijken, ik heb nog verschillende banken liggen.
 
Noem het mikuni onderdeel nummer eens van de carbs die je hebt? Ik kan wel even kijken, ik heb nog verschillende banken liggen.
Mijn Haynes handboek zegt dat het MV26SS carburateurs zijn met ID 45060. Ze zien er zo uit:
1620924037564.png

En het zijn deze jongens:
1620924187680.png
 

Bijlagen

  • 1620922933119.png
    1620922933119.png
    79,4 KB · Weergaven: 5
Terug
Bovenaan Onderaan