Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Kreeg een verzoekje van een mede-GSer uit New York. Hij is voor zijn GS55L uit 1982 op zoek naar een buddyslot met sleutel. Is er misschien hier iemand die zo een ding heeft liggen en er afstand van wil doen? Gaat dus echt om het buddyslot, niet het helmslot.
 
hallo allemaal ,

ik heb een zeer leuke gsx1200 bouwjaar 1999 kunnen kopen .
Deze ziet er nog zeer netjes uit maar er zijn enkele lakbeschadigingen .
Ik ben nu op zoek naar de kleurcode , maar nergens kan ik deze vinden .
Op het inschrijvingsbewijs staat enkel "groen "
Er zijn vele sites waar je je motor kan ingeven , maar nergens staat daar de gsx1200 bij .
Mocht iemand me hier mee verder kunnen helpen is mijn dank groot .

groeten,

lex
 
nog even een foto
 

Bijlagen

  • gsx.png
    gsx.png
    382,8 KB · Weergaven: 19
hallo allemaal ,

ik heb een zeer leuke gsx1200 bouwjaar 1999 kunnen kopen .
Deze ziet er nog zeer netjes uit maar er zijn enkele lakbeschadigingen .
Ik ben nu op zoek naar de kleurcode , maar nergens kan ik deze vinden .
Op het inschrijvingsbewijs staat enkel "groen "
Er zijn vele sites waar je je motor kan ingeven , maar nergens staat daar de gsx1200 bij .
Mocht iemand me hier mee verder kunnen helpen is mijn dank groot .

groeten,

lex
1626590664018.png


 
Laatst bewerkt:
Net de carburateurs gesynced omdat de kop eraf is geweest. Scheelt toch in hoe rustig hij weer stationair nu loopt.

Ook de bougie doppen vervangen en naar de bougiekabels gekeken. Die laatste zitten in de bobine gelijmd dus ik weet niet hoe je dat zou moeten doen. Ik wil ze graag vervangen omdat de mantel op verschillende plekken aan de scheuren is.

Binnenkort er weer eens een ritje op maken :Y
 
Net de carburateurs gesynced omdat de kop eraf is geweest. Scheelt toch in hoe rustig hij weer stationair nu loopt.

Ook de bougie doppen vervangen en naar de bougiekabels gekeken. Die laatste zitten in de bobine gelijmd dus ik weet niet hoe je dat zou moeten doen. Ik wil ze graag vervangen omdat de mantel op verschillende plekken aan de scheuren is.

Binnenkort er weer eens een ritje op maken :Y

Bougiekabels gelijk met de bobines vervangen O-) spul is mega-oud dus dat mag best wel een keer.
 
Net de carburateurs gesynced omdat de kop eraf is geweest. Scheelt toch in hoe rustig hij weer stationair nu loopt.

Ook de bougie doppen vervangen en naar de bougiekabels gekeken. Die laatste zitten in de bobine gelijmd dus ik weet niet hoe je dat zou moeten doen. Ik wil ze graag vervangen omdat de mantel op verschillende plekken aan de scheuren is.

Binnenkort er weer eens een ritje op maken :Y
Bougiekabels kan je er uit halen zitten gelijmd en inwendig op een pen geduwd,nieuwe er in duwen en wat silicone kit
om het weer af te dichten,en gaan met die banaan.:]
Laat Robinjo maar lekker nieuwe kopen🤑
 
Hey niet snel quoten als ik per ongeluk in het verkeerde topic loop te posten _O-
Voorband zit verkeerd om ja, is een 19 inch dus denk niet dat het eigenlijk een achterband is, i.t.t. het verkeerd posten is dit niet mijn schuld, dit is een onafgemaakt project wat ik heb gekocht.
 
Hey niet snel quoten als ik per ongeluk in het verkeerde topic loop te posten _O-
Voorband zit verkeerd om ja, is een 19 inch dus denk niet dat het eigenlijk een achterband is, i.t.t. het verkeerd posten is dit niet mijn schuld, dit is een onafgemaakt project wat ik heb gekocht.
Ok,nou vooruit dan maar;)
 
Goeeeedemiddag!

Vriend van me heeft zn GS 750 (TZ?) in de soep laten lopen. Heeft iemand een blokje liggen? Waarschijnlijk liggen de drijfstanglager er uit. Wanneer we reparatie overwegen; kun je ook alleen het onderblok los halen en van daar uit de lagers vervangen, dat iemand weet?

Hoor graag! :D
 
Net weer ff een stukje gereden met de GS850. Op de dijkjes als toerbuffel is hij echt helemaal in zijn element, lekker hoor :]

Ook nieuwe vlotterbakaftapschroefjes gevonden, inclusief o-ring schijnbaar. Die van mij heeft zover ik weet geen o-ringen meer daartussen en de groef van de kop is enigszins verbouwd door iemand met een verkeerde platkop schroevendraaier. Het begon kort geleden bij 1 van die jongens te lekken, al had ik gehoopt die schroeven nooit meer los te hoeven halen gezien de staat.

Heel iets anders. Toen de kop en de cilinders eraf zijn geweest voor de pakking was het wel duidelijk dat de kop en kleppen een opfrisbeurt in de toekomst kunnen gebruiken. Zijn daar adressen voor? Of is het goed zelf te doen? Het lijkt me leuk om eens een kop te reviseren of erbij te zijn als het gebeurd, nog nooit gedaan namelijk.
 
Voor wat info en bijbehorende prijzen kun je even kijken op:

Zelf doen, tja je zou de kleppen kunnen inslijpen maar als je de kennis niet hebt om te weten waar je naar moet kijken. Niet lullig bedoeld maar als je vol trots de kleppen hebt ingeslepen terwijl je speling hebt op de geleiders bijvoorbeeld.... of je ziet de scheur tussen bougie en klepzitting over het hoofd...
Ik ben ook van het zelf doen maar heb de kennis/kunde/machinepark niet voor dit werk.
 
Voor wat info en bijbehorende prijzen kun je even kijken op:

Zelf doen, tja je zou de kleppen kunnen inslijpen maar als je de kennis niet hebt om te weten waar je naar moet kijken. Niet lullig bedoeld maar als je vol trots de kleppen hebt ingeslepen terwijl je speling hebt op de geleiders bijvoorbeeld.... of je ziet de scheur tussen bougie en klepzitting over het hoofd...
Ik ben ook van het zelf doen maar heb de kennis/kunde/machinepark niet voor dit werk.
Ja, dat is een prima antwoord. Ik ben zeker niet in staat dit zelf te doen! Echter vind ik het wel ontzettend leuk om mee bezig te zijn dus als ik er iets van mee zou kunnen krijgen zou dat wel tof zijn.

Snap anderzijds ook wel dat het een heel andere klus wordt met pottekijkers of misschien is er wel geen reet aan.

Duits adres dus, kop met de post erheen en dan over een paar weken terug ontvangen? Heb je daar zelf iets laten reviseren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan