Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Pas maar op , het is al eerder met een auto uit de klauwen gelopen….Inderdaad,maar ach dit is niet voor niets het grote BOZE GS(X) topic
En in Bas z,n favoriete kleur,ooit in een verrrrrrrrrrr verleden stond er een motor in de zelfde kleur in een motorzaakUit mijn fotoboek van 1986Bekijk bijlage 1697617
Ik had een gecrashte kuip van die F1 fiets gekregen in Assen. Jaar aan de muur gehangen en toen weggegooidEn in Bas z,n favoriete kleur,ooit in een verrrrrrrrrrr verleden stond er een motor in de zelfde kleur in een motorzaak
in Naaldwijk,ding was onverkoopbaar,heeft daar vele jaren in de showroom gestaan,uiteindelijk hadden ze toch nog
zo iemand als Bas gevonden die hem mooi vond en met veel korting verkocht
Ja dat idee hadden ze bij die motorzaak ook ,het is dat overspuiten zo duur koste dat het niet lonend was.Ik had een gecrashte kuip van die F1 fiets gekregen in Assen. Jaar aan de muur gehangen en toen weggegooid
Heb ik (denk ik) nog wel, een gedeukte in ieder geval. Misschien nog een nettere.Heeft iemand nog een grote gs(x) tank liggen?
Zoek er 1 voor een project
Staat is minder belangrijk
Moeten die er perse uit dan,anders kan je ze beter laten zitten,als er een stuk uit je blok breekt ben je verderIemand bekend met een handige tool om de cilindertapeinden uit het carter te krijgen? Heb m'n GS750 blok helemaal uit elkaar maar krijg die tapeinden met geen mogelijkheid los. Met twee moeren en het carter warmstoken geen succes...
Kijk maar eens bij deze discussie Waarom moet je kopbouten vervangen?Moeten die er perse uit dan,anders kan je ze beter laten zitten,als er een stuk uit je blok breekt ben je verder
van huis.
Er zijn er zat die ze hebben laten zitten,ook is het de vraag of er wel rekbouten gebruikt zijn ipv gewone,Kijk maar eens bij deze discussie Waarom moet je kopbouten vervangen?
Proberen kan altijd,je merkt vanzelf of het helpt.Nu je dit zo zegt… mijn GSX uit ‘80 zweet inderdaad altijd. De laatste voet- en koppakking wissel is alweer 3 jaar geleden ofzo, maar zweten op de koppakking doet ie weer als een malle.
Zou het nut hebben om het hele zaakje weer eens een keer na te trekken na zo’n lange tijd?
De GS1000 is trouwens kurkdroog, maar dat blok is nog nooit open geweest sinds ik hem heb.
Zit wat in, maar staat van de tapeinden is erg slecht. Zaten behoorlijk vastgerot in de cilinders en schroefdraad van een aantal is ook wel eens beter geweest. Gezien ik de hele motor restaureer, zou ik ook deze graag vervangen.Moeten die er perse uit dan,anders kan je ze beter laten zitten,als er een stuk uit je blok breekt ben je verder
van huis.
Tja nou nog eruit zien te krijgen,je moet sowieso voorzichtig zijn,als het carter beschadigd ben je verder van huis,staal in alu kan zichZit wat in, maar staat van de tapeinden is erg slecht. Zaten behoorlijk vastgerot in de cilinders en schroefdraad van een aantal is ook wel eens beter geweest. Gezien ik de hele motor restaureer, zou ik ook deze graag vervangen.
Je heb zogenaamde stud extractors,alleen vraag ik mij af hoeveel kracht je kan loslaten op deze toch vrij dunne tapeinden,Klopt helemaal, vandaar dat ik me afvraag of iemand bekend is met gereedschap dat helpt de tapeinden eruit te krijgen. Wellicht bestaat er gereedschap dat het tapeind "vastgrijpt" vlakbij het carter?
Dat is niet altijd zo makkelijk,er bestaat ook speciaal gereedschap voor.Die soort van omgekeerde emmertjes waar de shims in komen bedoel je? Die schuif je zo met de hand over de kleppen heen.