Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Uit mijn fotoboek van 1986
2659E3A4-ED9B-4089-B803-61F470164257.jpeg
 
En in Bas z,n favoriete kleur,ooit in een verrrrrrrrrrr verleden stond er een motor in de zelfde kleur in een motorzaak
in Naaldwijk,ding was onverkoopbaar,heeft daar vele jaren in de showroom gestaan,uiteindelijk hadden ze toch nog
zo iemand als Bas gevonden die hem mooi vond 🤪 en met veel korting verkocht:Y
Ik had een gecrashte kuip van die F1 fiets gekregen in Assen. Jaar aan de muur gehangen en toen weggegooid
 
Heeft iemand nog een grote gs(x) tank liggen?
Zoek er 1 voor een project
Staat is minder belangrijk
 
Iemand bekend met een handige tool om de cilindertapeinden uit het carter te krijgen? Heb m'n GS750 blok helemaal uit elkaar maar krijg die tapeinden met geen mogelijkheid los. Met twee moeren en het carter warmstoken geen succes...
 
Iemand bekend met een handige tool om de cilindertapeinden uit het carter te krijgen? Heb m'n GS750 blok helemaal uit elkaar maar krijg die tapeinden met geen mogelijkheid los. Met twee moeren en het carter warmstoken geen succes...
Moeten die er perse uit dan,anders kan je ze beter laten zitten,als er een stuk uit je blok breekt ben je verder
van huis.
 
Er zijn er zat die ze hebben laten zitten,ook is het de vraag of er wel rekbouten gebruikt zijn ipv gewone,
zo te zien zijn het gewone bouten.Voor zover ik weet is Honda de eerste die rekbouten gebruikte bij de Bol D,or modellen
eind jaren 70,andere merken en Honda zelf gebruikte daarvoor gewone tapeinden,daarom zweten die motoren vaak
bij de koppakking,je moet ze dan ook regelmatig natrekken iets wat zelden werd gedaan .
 
Nu je dit zo zegt… mijn GSX uit ‘80 zweet inderdaad altijd. De laatste voet- en koppakking wissel is alweer 3 jaar geleden ofzo, maar zweten op de koppakking doet ie weer als een malle.
Zou het nut hebben om het hele zaakje weer eens een keer na te trekken na zo’n lange tijd?
De GS1000 is trouwens kurkdroog, maar dat blok is nog nooit open geweest sinds ik hem heb.
 
Nu je dit zo zegt… mijn GSX uit ‘80 zweet inderdaad altijd. De laatste voet- en koppakking wissel is alweer 3 jaar geleden ofzo, maar zweten op de koppakking doet ie weer als een malle.
Zou het nut hebben om het hele zaakje weer eens een keer na te trekken na zo’n lange tijd?
De GS1000 is trouwens kurkdroog, maar dat blok is nog nooit open geweest sinds ik hem heb.
Proberen kan altijd,je merkt vanzelf of het helpt.
 
Moeten die er perse uit dan,anders kan je ze beter laten zitten,als er een stuk uit je blok breekt ben je verder
van huis.
Zit wat in, maar staat van de tapeinden is erg slecht. Zaten behoorlijk vastgerot in de cilinders en schroefdraad van een aantal is ook wel eens beter geweest. Gezien ik de hele motor restaureer, zou ik ook deze graag vervangen.
 
Zit wat in, maar staat van de tapeinden is erg slecht. Zaten behoorlijk vastgerot in de cilinders en schroefdraad van een aantal is ook wel eens beter geweest. Gezien ik de hele motor restaureer, zou ik ook deze graag vervangen.
Tja nou nog eruit zien te krijgen,je moet sowieso voorzichtig zijn,als het carter beschadigd ben je verder van huis,staal in alu kan zich
vreselijk vast vreten.
 
Klopt helemaal, vandaar dat ik me afvraag of iemand bekend is met gereedschap dat helpt de tapeinden eruit te krijgen. Wellicht bestaat er gereedschap dat het tapeind "vastgrijpt" vlakbij het carter?
 
Klopt helemaal, vandaar dat ik me afvraag of iemand bekend is met gereedschap dat helpt de tapeinden eruit te krijgen. Wellicht bestaat er gereedschap dat het tapeind "vastgrijpt" vlakbij het carter?
Je heb zogenaamde stud extractors,alleen vraag ik mij af hoeveel kracht je kan loslaten op deze toch vrij dunne tapeinden,
ik denk dat de kans groot is dat dit in uitboren gaat eindigen.
 
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van de klepsteelhoedjes bij een GS1000 (of vergelijkbaar). Heb je speciale tools nodig of is er een andere manier? Grt Bert
 
Die soort van omgekeerde emmertjes waar de shims in komen bedoel je? Die schuif je zo met de hand over de kleppen heen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan