Niet echt. Ik had bridgestones BT45 en heb nu Heidenau k36 (gekozen ivm het klassieke profiel), maar rij niet genoeg om je van goed praktisch advies te kunnen voorzien.
Er zitten nu voor continental en achter yocohoma op....
De Heidenau is de helft goedkoper dan de BT... Maar ik ga nog wel even googlen.
en inderdaad, de heidenau ziet er iets nostalgischer uit en aangezien ik toch niet van plan was met het knietje aan de grond bochten door te rammen is dat wellicht een prima optie. Voor de knietjes heb ik een ander brommertje
tnx..., ga ik mee aan de slag.
Nog tips voor de banden... zijn nu vierkant, dus ga ze vervangen.
En ja... die 4 in 4 uitlaten doen het hem wel hahaha, het brult ook nog aardig.. al is het geen Falco
Gisteravond deze dame dan eindelijk weer eens uitgelaten. Liep prima, alleen wat doet die olie daar?
Ik denk begin vorig jaar het laatst gelopen en toen was het ook al, alleen dat was ik alweer vergeten
Ik heb toen nieuwe bougies ingedraaid omdat ik dacht dat 'ie op 3 cilinders liep.
Nu liep 'ie naar mijn idee prima, trok zo door naar de 120km/h en alle bochten waren goed heet. Zou het oude rommel zijn die nog in de uitlaat staat of is er meer aan de hand? Het lijkt me uit demper nr. 1 te komen, de hele naad aan de onderzijde was nat. Voor de (gelaste) demperaansluiting zag ik niks zitten. Aan de achterzijde is juist de opening van demper 2 nat
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er mooi uit met die 4-4 uitlaten!
M.b.t. afstellen: begin met synchroon stellen, daar knapt een CB echt enorm van op.
Totdat dat perfect staat ben je met de rest van de afstelling alleen maar aan het compenseren.
Eerste echte ervaring vandaag opgedaan:
Nerveus sturen, maar bandenspanning doet een hoop.
Stationair redelijk tot goed af kunnen stellen an heb ik de tip gekregen er eens Forte 1 (soort cleaner) door de benzine te gooien.
Wellicht verslikt ie zich dan wat minder bij stilstaan waardor hij nu af en toe afslaat.
Maarrrrrr mijn voorganger zou kleppen gesteld hebben...
Hij tikt flink en lijkt mij dat de kleppen dan niet helemaal lekker staan of hoort ie te tikken??
Verder staat op een serieplaatje volgens mij op versnellingshuis (direct achter de cilinders) CB500E-2028482.....
Zal er een versnellingsbak van een 500 in zitten??
Gisteravond deze dame dan eindelijk weer eens uitgelaten. Liep prima, alleen wat doet die olie daar?
Ik denk begin vorig jaar het laatst gelopen en toen was het ook al, alleen dat was ik alweer vergeten
Ik heb toen nieuwe bougies ingedraaid omdat ik dacht dat 'ie op 3 cilinders liep.
Nu liep 'ie naar mijn idee prima, trok zo door naar de 120km/h en alle bochten waren goed heet. Zou het oude rommel zijn die nog in de uitlaat staat of is er meer aan de hand? Het lijkt me uit demper nr. 1 te komen, de hele naad aan de onderzijde was nat. Voor de (gelaste) demperaansluiting zag ik niks zitten. Aan de achterzijde is juist de opening van demper 2 nat
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik heb best aardig wat ervaring met cb400f's
Maar specifiek van bepaalde andere Honda knopje overzetten zou wel heel toevallig zijn.
Als je het eenmaal hebt liggen gewoon maar passen denk ik.
Hoort niet te tikken. Zou ingeslagen klep kopje kunnen zijn. Dan is het geharde topje van de klepsteel als het ware ingedeukt door het schroefje in de tuimelaar. En bij speling meten krijg je dan een vals beeld, dat je dus meer speling hebt dan je in een plat vlak kunt meten.
Op zich kun je dat wel wat compenseren en een hele toer tijd vrolijk mee door rijden.
Ik ben eerst maar eens langs een “specialist” gereden ivm dat tikken...
Hij dacht idd dat in het beste geval de tuimelaars het probleem zouden kunnen zijn. Maar speculeerde al dat er in de cilinderkop iets mis zou kunnen zijn... geen idee wat ie bedoelde, wel begreep ik dat dat flink geld zou gaan kosten.
Vreemd want hij loopt verder als een zonnetje...
Hij wil er wel aan beginnen en zien waar ie uitkomt. En pas in september....
Dus ik ga kijken of ook mij het lukt om die kleppen en tuimelaars te beoordelen want september is nog ver weg..
Zit die niet binnen in de behuizing vast met een simpel schroefje/boutje?Misschien ben ik wat onduidelijk geweest, mijn vraag is meer hoe verwijder je het knopje van de lichtschakelaar zonder dat ie breekt zodat ik hem over kan zetten op de schakelaar van de 400F.
Zit die niet binnen in de behuizing vast met een simpel schroefje/boutje?
't is volgens mij het kunststof dopje aan het einde van het schakelarmpje dat 'ie bedoelt? Die mist wel eens vaker bij de CB'tjes. Ik heb het een keer gehad en toen het hele armpje vervangen...
Maar aangezien ze regelmatig missen moet 'ie er toch niet al te moeilijk af gaan lijkt me. Misschien even warm maken i.v.m. lijm?
Wat ik zou doen;
Eerst ff meten of het armpje dezelfde maat heeft. Zo ja;
armpje van de 400T in een bak kokend water heet laten worden.
Proberen eraf te schuiven, alleen kracht zetten (duwen) vlak naast het armpje (dus niet trekken).
Bedankt Boskawouter, het is gelukt!
Van de week lijm ik hem op de schakelaar van de 400 Four.
Groeten,
Gerard