Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Iemand een idee welk werkplaatshandboek goed is voor de 550 K3....
De meeste die aangeboden worden zijn voor de K1 en F types...
Het is een normale keerring dus die kan je van buitenaf vervangen.
TrompetkwartetDat had ik achteraf idd even moeten doen. Niet eens zozeer ontbramen maar die hele rand is nogal scherp. Nieuwe keerring gleed er niet heel soepel in.
Maar goed, zit erin. Elektrische ontsteking gemonteerd en de CB loopt weer als een... tja.. trompetorkest.?
Hi,
Hoe vervang je eigelijk het stuurslotje voor een CB550?
Kan dat van buitenaf? (vast niet....)
Mmmmh.... wiellagers, daar heb ik nog niet aan gedacht.
(maar dan zou ik verwachten dat het geluid zou veranderen als ik harder of zachter rij)
Remklauwen goed afgesteld?(als het originele Honda klauwen zijn)Iets 'resoneerd' bij het voorwiel!
Hoi, nieuw probleem bij mijn goed werkende dubbele remschijf (voor) op mijn CB550F2 '77:
Ik heb mooie en goed werkende dubbele remschijven voor.
Het enige vreemde 'verschijnsel' is dat vaak (60%-70% van de ritjes) er een hoge resonerende toon van de voorvork/remschijven/spatbord komt.
Heel vreemd.
Het geluid treedt alleen op tijdens rijden vanaf 40-50km/u.
Ik kan dus niet thuis in de garage onderzoeken/testen.
Tijdens het rijden is het geluid best 'luid' (ik hoor het duidelijk), maar ik kan niet goed bepalen waar het vandaan komt (ergens 'voor onder')
Het klink als een resonerend geluid (rond de 300-400Hz als ik het vergelijk met een online toon generator).
Het geluid treed op vanaf 40-50 km/u.
Het geluid houd abrupt op als ik afrem tot rond/onder 30 km/u.
Het geluid wordt niet harder of zachter als ik accelereer of rem.
De toon (freq) van het geluid gaat ook niet omhoog of omlaag als ik accelereer of rem.
Als ik kort en hard rem (boven de 30 km/u) blijft het geluid!
Totdat ik doorrem tot onder de 30 km/u, dan houdt het dus abrupt op.
Voor de rest remt de motor fantastisch (stalen remleidingen, dubbele remschijf), geen klachten dus ik rij gewoon door!
Maar IETS resoneert vanaf 40-50 km/u en blijft op de zelfde toon trillen (luid!) ongeacht de snelheid.
Ik heb alle onderdelen van het spatbord gecontroleerd (boutjes, popnagels) maar alles lijkt goed vast te zitten (popnagels vind ik nog de grootste verdachte).