Het grote "Circuit Lelystad" topic

Een demper met E-keur moet nog steeds een db-killer in?

Het klinkt als een leuke circuitdag voor relatief weinig geld.
Ga ik zeker een dagje boeken. *O*
 
Nee helaas. Op Lelystad mag je alleen met kentekenplaat rijden.

Al reed er vorig jaar wel een bekende van de organisatie rond op een circuitbak. Misschien belletje plegen?

Ja, ik heb een standaard CBR1000RR op kenteken, maar het dure plastic ligt veilig in een doos op zolder. Er zit nu en racekuip op en ik heb er een setje regenwielen bij. Ik zou dus met alle plezier een jaar abonnement nemen *D
Keurig in de verzekering, keurig wegenbelasting, maar geen spiegels, lampen of kentekenplaat. Als ik val dus geen scherpe kentekenplaat en geen gebroken glas op de baan. Ik zie het probleem niet. Gewoon een nette fiets, klaar voor circuitdagen. Assen, Brno, Most, Spa, Zandvoort heb ik al gereden, maar Lelystad is veel dichterbij en goedkoper :)
 
Een demper met E-keur moet nog steeds een db-killer in?

Het klinkt als een leuke circuitdag voor relatief weinig geld.
Ga ik zeker een dagje boeken. *O*
Jup, db killers er nog steeds in;)

Er zal waarschijnlijk niet moeilijk gedaan worden als hij een tam geluidje produceerd, maar stel je voor dat ze het net te hard vinden en je hebt de dbkiller niet mee, dat zou zonde zijn!
 
Ja, ik heb een standaard CBR1000RR op kenteken, maar het dure plastic ligt veilig in een doos op zolder. Er zit nu en racekuip op en ik heb er een setje regenwielen bij. Ik zou dus met alle plezier een jaar abonnement nemen *D
Keurig in de verzekering, keurig wegenbelasting, maar geen spiegels, lampen of kentekenplaat. Als ik val dus geen scherpe kentekenplaat en geen gebroken glas op de baan. Ik zie het probleem niet. Gewoon een nette fiets, klaar voor circuitdagen. Assen, Brno, Most, Spa, Zandvoort heb ik al gereden, maar Lelystad is veel dichterbij en goedkoper :)
Volgens mij is er geen mogelijkheid om vrij te rijden op lelystad.

Overigens als je echt wilt pushen zijn er veiligere circuits om dat te doen
 
Volgens mij is er geen mogelijkheid om vrij te rijden op lelystad.

Overigens als je echt wilt pushen zijn er veiligere circuits om dat te doen
Nee, geen mogelijkheid daarvoor maar dat heeft ook zijn redenen.

Er rijden veel verschillende mensen rond daar, mensen met veel ervaring die knalhard door de bochten gaan. En gasten die best kunnen rijden, maar niet overdreven goeie skills hebben, maar die gewoon van hun dag genieten.

Heb je dan iemand die je aan alle kanten voorbij komt, dan is de dag voor zulke gasten snel verpest.. En het brengt onveilige situaties met zich mee.
Zie het meer als een dagje uit, een beetje circuit ervaring op doen en heerlijk genieten van het geluid, asfalt, adrenaline en bochten zonder dat je, je opgejaagt voelt.
 
Een demper met E-keur moet nog steeds een db-killer in?

Het klinkt als een leuke circuitdag voor relatief weinig geld.
Ga ik zeker een dagje boeken. *O*

Toen ik er was met MCT waren er wel een paar met echt luide uitlaten, zaten sowieso geen killers in...

Vorig jaar een keer mee gereden daar en vond het vrij vervelend dat er zo veel haast achter zit dat er geen mogelijkheid is om te wisselen van langzaam naar snel. Tevens verbaas ik me ook een beetje over de prijsverhoging van 50% bij MCT...

Op de site staat ook 'Professionele instructeurs zullen je coachen en feedback geven.', jongens die bij langzaam voor reden waren gewoon gasten uit zo'n clique die elkaar kenden via via en zelf wel eens op het circuit reden. Bij snel weet ik dat niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben met de S20 naar italie gereden en weer terug.
Midden loopvlak is wat dunner :)
Maar voor het dagelijks gebruik prima nog.

Voor het circuit moet ik de banden even wisselen.
Heb namelijk een dagje gewonnen via FB op 20-07-2014 :)
 
Volgens mij is er geen mogelijkheid om vrij te rijden op lelystad.

Overigens als je echt wilt pushen zijn er veiligere circuits om dat te doen

Idd ^^

Voor zover ik weet is het niet mogelijk om vrij te rijden (het kan iig niet bij 2theexperience). In het verleden was dit wel mogelijk, maar volgens mij is dat vanwege een aantal serieuze ongelukken stopgezet. Het is simpelweg te gevaarlijk.
 
Toen ik er was met MCT waren er wel een paar met echt luide uitlaten, zaten sowieso geen killers in...
Wat ze mij bij 2TE vertelden is dat het beheer van het circuit constant metingen uitvoert gedurende de tijd dat er gereden wordt. Gemiddeld mocht er dan een geluidsdruk zijn van, ik dacht, 70 dB. Weet niet waar de meting plaatsvond.

Dus ze hebben het liefst iedereen met dB-killer. Maar als er een paar zonder rondrijden dan is dat niet zo'n probleem, het gaat per slot van rekening om een gemiddelde geluidsdruk over 2 uur tijd.

Maar als je een dB-killer hebt, stop hem er dan gewoon in :) wordt gewaardeerd en als de meting te hoog uitvalt verpest je het voor de organisaties ;)

Oja: dit wil dan niet zeggen dat als je geen killer hebt voor je compleet open rioolpijp, dat je daar dan maar gewoon mee gaat rijden. Denk even fatsoenlijk na, als je uitlaat echt asociaal veel herrie maakt dan weet je dat zelf vast ook wel.
 
Laatst bewerkt:
Mooie foto's!

Je komt alleen grondspeling te kort of niet? Of heb je niet de bal van je voet op het stepje?

Thanx :)

Kom indd met mijn voet nog wel eens tegen het asfalt *D
Heb altijd de bal van mn voet op het stepje indd, misschien meer op mn tenen gaan staan.
 
Toen ik er was met MCT waren er wel een paar met echt luide uitlaten, zaten sowieso geen killers in...

Vorig jaar een keer mee gereden daar en vond het vrij vervelend dat er zo veel haast achter zit dat er geen mogelijkheid is om te wisselen van langzaam naar snel. Tevens verbaas ik me ook een beetje over de prijsverhoging van 50% bij MCT...

Op de site staat ook 'Professionele instructeurs zullen je coachen en feedback geven.', jongens die bij langzaam voor reden waren gewoon gasten uit zo'n clique die elkaar kenden via via en zelf wel eens op het circuit reden. Bij snel weet ik dat niet.
:^
 
...

Overigens als je echt wilt pushen zijn er veiligere circuits om dat te doen

Zandvoort ? :X

Ik wil Lelystad graag een keer meemaken voor ik er een mening over geef.
En inderdaad: je moet wel allemaal hetzelfde spelletje spelen, anders wordt het gevaarlijk.
 
Zandvoort ? :X

Ik wil Lelystad graag een keer meemaken voor ik er een mening over geef.
En inderdaad: je moet wel allemaal hetzelfde spelletje spelen, anders wordt het gevaarlijk.
Zandvoort heeft wat plekken waar je wat meer marge moet houden maar verder kun je daar gewoon knallen. Bij lelystad staan er bomen op sommige plaatsen.
 
Is het bij 2TE ook 4x 15 minuten?

Staat namelijk niet op de site of in het dagprogramma. Het dagprogramma meldt ook alleen dat een sessie 15 minuten duurt, maar niet hoeveel van die sessies je rijdt :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan