Het grote circuitbanden topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zoek ook nog een adresje voor een nieuw setje pirelli supercorsa's

180-55-17 of 190-55-17 en 120-70-17

uiteraard voor een mooi prijsje :Y

Het liefst uit de omgeving van Uden, maar opsturen mag ook.

Mail: dennislinders apestaart hotmail.com
 
Wie O wie kan mij helpen met een goed advies??

Een paar jaar geleden reed ik mer een GSX 750R uit 2002 de nodige circuitdagen met Supercorsa SC2. Dit beviel mij prima. Snel op temperatuur en veel responce van deze banden.

Nu heb ik een R1 2008 gekocht, maar door de brede keus en doordat ik er even uit ben geweest, weet ik niet wat ik aan moet schaffen.

Wie kan mij helpen aan een goed advies??
 
ehhhhh, diablo of dragon supercorsa's sc2, zou ik zeggen. zie nog een hoop r1nen met die dingen rijden, mijn maatje ook. als ze toen goed bevielen zullen ze dat nu weer doen gok ik.

groet jeroen
 
Het is niet echt een circuitband, maar wel op het circuit gebeurd..

Lelijk slijtspoor.. is dit veroorzaakt door teveel in- of uitgaande demping ?

Heb aan begin van de dag wel met een te harde bandenspanning gereden, toen is het spoor ook al ontstaan.. Zou het ermee te maken kunnen hebben ?

29042010165.jpg

29042010164.jpg

29042010160.jpg
 
Denk van wel. Als de vering niet goed kan bewegen kan die op je band 'veren'.
Kan ook aan je rijstijl liggen (aan-uit in bochten).

Heb het zelf ook gehad. Achterveer komt dan te laag en veert op de band. Probeer met een ty-rap uit te zoeken of je he hele veerweg gebruikt.
Laat je vering een nakijken door een specialist want wij weten er niets van. Als je de juiste veren hebt voor je rijstijl en gewicht en ingesteld met de bijbehorende veervoorspanning, dan pas aan je demping gaan (laten) draaien.

Wat voor schokbreker rij je nu mee?



Edit: bij mij stond m'n ingaande demping te hard.
 
Laatst bewerkt:
Denk van wel. Als de vering niet goed kan bewegen kan die op je band 'veren'.
Kan ook aan je rijstijl liggen (aan-uit in bochten).

Heb het zelf ook gehad. Achterveer komt dan te laag en veert op de band. Probeer met een ty-rap uit te zoeken of je he hele veerweg gebruikt.
Laat je vering een nakijken door een specialist want wij weten er niets van. Als je de juiste veren hebt voor je rijstijl en gewicht en ingesteld met de bijbehorende veervoorspanning, dan pas aan je demping gaan (laten) draaien.

Wat voor schokbreker rij je nu mee?

Edit: bij mij stond m'n ingaande demping te hard.

Hele veerweg word gebruikt, zat circa 0.5/1cm van het eind af.

Ik ben vorige maand bij HK geweest voor alleen afstellen, heb een Ohlins schokdemper.

Had de ingaande demping op de circuitdag al paar kliks minder gezet, omdat ik zelf al dacht dat het ingaande demping was.. Volgens mij was de groef wel iets afgenomen..

Volgende week maar kijken of het verbeterd/verslechterd
 
Hele veerweg word gebruikt, zat circa 0.5/1cm van het eind af.

Ik ben vorige maand bij HK geweest voor alleen afstellen, heb een Ohlins schokdemper.

Had de ingaande demping op de circuitdag al paar kliks minder gezet, omdat ik zelf al dacht dat het ingaande demping was.. Volgens mij was de groef wel iets afgenomen..

Volgende week maar kijken of het verbeterd/verslechterd

Heb hier ongeveer hetzelfde verhaal. (Ohlins TTX), dacht eerst aan de veer. Alles statisch eerst goed afgesteld en idd de ingaande demping veel losser.
Was kennelijk iets te ijverig want hij stond iets te los.
Nu loopt het allemaal weer goed en met de afgelopen ZAC is alles mooi gebleven.

Hopelijk werkt het nu voor jou ook. Laat je bevindingen hier dan even weten wanneer je weer gereden hebt.
Noem dan ook je type banden, compound, temperatuur die dag, bandenspanning en of je bandenwarmers gebruikt.
Succes!
 
Heb hier ongeveer hetzelfde verhaal. (Ohlins TTX), dacht eerst aan de veer. Alles statisch eerst goed afgesteld en idd de ingaande demping veel losser.
Was kennelijk iets te ijverig want hij stond iets te los.
Nu loopt het allemaal weer goed en met de afgelopen ZAC is alles mooi gebleven.

Hopelijk werkt het nu voor jou ook. Laat je bevindingen hier dan even weten wanneer je weer gereden hebt.
Noem dan ook je type banden, compound, temperatuur die dag, bandenspanning en of je bandenwarmers gebruikt.
Succes!

Prima, dank je wel :)
 
Wie heeft ervaring met Pirelli Diablo SC3 voor? Ja, je leest het goed. Heb een paar setjes 2e hands SC2's gekocht waar dus een sc3 voorband tussen zat :X Heb daar nog nooit mee gereden , kom ze eigenlijk ook nooit tegen en ben nu benieuwd hoe het met de grip zit. Normaal rij ik met SC'2/SC1's
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan