Het grote "CUSTOM" topic

mooie chop hierboven alleen dat voorspatbord vind ik niet mooi
de rest hmmmmm


vandaag maar eens een echt low budget klusje gedaan aan mijn low low budget projectje

de ketting beschermkap wat verboord


originele kap nog op de motor , chroom had hier en daar al wat spikkels
ik vond dat ding nou niet mooi
weghalen was ook niet je van het kwa looks en het feit dat de ketting dan bloot ligt bij je been

ook zie je mijn nieuwe tijdelijke zadel gemaakt van de achterzijde van het originele zadel incl schuim wat dunner gesneden is , zit met popnagels op een alu seatpan

1007870j.jpg


geschuurd met de lamellenschijf en afgeplakt ivm positie vd gaten
vind ik een mooie manier om alles uit te lijnen en op de kruisende tape stukken maak ik dan een x in het midden en zodoende zitten ze allemaal gelijk

1007876.jpg


uiteindelijk had ik dit

1007892p.jpg


toen weer even passen je ziet ook mijn nieuwe voetsteunen
deze komen van een bmx stuntfietje af

1007883v.jpg


1007887.jpg


voorlopig maar even in de zinkspray gezet zodat het een beetje matched bij het blok , of ik ga het polijsten of ik spuit later alles zwart (incl kappen van het blok)

1007894.jpg


1007899.jpg


en nog een leuke van mijn zelfgemaakte tankdopspike

1007910.jpg


kosten : alleen stroom lol

ik was weer bezig

een maatje van mij heeft nog een zundap klotestoter tank liggen die kan ik gratis halen
ga ik vd week ophalen en kijken of dat mooi staat

het andere tankje paste van geen kanten

het is het proberen waard want hij is gratis :)
stuur heeft ook hoekige vormen dus zou wel passen denk ik
 
IK zou het zadel vervangen voor zo'n class royal van een fiets oid en de zijkappen verkleinen zodat ze meer de vorm en lijn van je motor gaan volgen. Nu lijken ze erg groot en de visuele lijn gaat te vroeg omhoog, m.i.
 
IK zou het zadel vervangen voor zo'n class royal van een fiets oid en de zijkappen verkleinen zodat ze meer de vorm en lijn van je motor gaan volgen. Nu lijken ze erg groot en de visuele lijn gaat te vroeg omhoog, m.i.

dat word allemaal nog aangepakt
eerst de electro verleggen , accu verplaatsen , open filter zodat de airbox weg kan
dan heb ik ruimte dan het achterframe veranderen

nog zat plannen alles gaat op het gemakje

elke keer houd ik hem rijdbaar

maar die kapjes gaan zeker weg en er komt uiteindelijk een zadelk op wat eht ergens op gaat aansluiten

dan moeten wel de seatrails / tank en spatbord gedaan zijn (vast staan wat en hoe het word)

aangezien ik er een echt low budget project van maakt moet ik soms langer zoeken naar delen en ik verzin liever wat langer
uieindelijk moet het wel enigzins aansluiten op elkaar ipv schroef erop

in de vakantie hoop ik meer in een keer te doen
 
gaat de goede kant op!

maar zaag nu eens al dat oude ijzer achter de veren weg joh..
ziet er niet uit en je gaat er toch een spatbord van een aanhangwagen op fabrieken (hint)
 
gaat de goede kant op!

maar zaag nu eens al dat oude ijzer achter de veren weg joh..
ziet er niet uit en je gaat er toch een spatbord van een aanhangwagen op fabrieken (hint)

dat laat ik even zitten voor het achterlicht , dan kan ik nog lekker rijden

als ik een geschikt achterspatbord heb en een neiuw stuk buis heb gebogen wat dan rond loopt en waar ik een echt zadel op kan maken (die vorm)tussen de veren gaat de slijptol erin :}



vandaag uit mijn werk gelijk de schuur in gedoken , afgetekend en er nog gaten bij geboord
ik had er eerst een paar gedaan omdat ik wilde zien hoe het stond
dus nu ervoor gegaan
staat inderdaad wel beter zo :) (vind ik ten minste)

verder had ik eindelijk een lensje voor mijn zaklampachterlicht project (lol)


gaten geboord en de schuurschijf erover gehaald en alles weer gevlakt

1007911.jpg


1007912d.jpg


toen heb ik hem nog geschuurd met de hand maar expres wat grover gehouden (later kan ik of hoogglans polijsten , spuiten of gewoon zo houden en het net wat grover laten)

1007930l.jpg


dan het achterlichtprojectje , ik heb misschien vd week een nog mooier glaasje wat bol loopt
dit glaasje komt van een vrachtwagen licht en er staat dus ook e-keur in het glaasje lol

het glaasje en de zaklamp

1007915t.jpg


alles uit elkaar geschroeft ik had 2 glaasjes dus je ziet voor en na , ik heb hem langs de slijpbank op maat geslepen
ging perfect

1007917i.jpg


na wat passen en meten kreeg ik dit resultaat (incl. e-keur haha)

1007919.jpg


1007921.jpg


even voor de gloilamp gehouden en brand echt gaaf die kringen zie je (die in het glaasje zitten)

1007922.jpg


toen vond ik nog een voetje van een keukenrek wat je op moet hangen (ik bewaar zulke shit altijd)
dat word dus een mooi voetje

1007923.jpg


waar dan het aan/uit knopje zat van de zaklamp wil ik hol draadeind gebruiken om hem op het voetje te zetten / op een spatbord te monteren (als ik eens een geschikt spatbord vind) en gelijk de draad daar door te voeren

1007924.jpg


het lamphuisje kan ik alu laten / spuiten / deels spuiten
kan ik alle kanten mee op nog
 
vandaag de perfecte plek gevonden voor mijn kentekenplaat

al flink getest in de bochten en gaat goed , raakt de grond niet

vandaag gehoord dat ik op lascursus mag via de zaak en mijn lasdiploma kan gaan halen (binnen nu en ??) , was ik heel erg blij mee
dus over een tijdje zou ik echt goed moeten kunnen lassen
ik wil een mig apparaatje kopen met een gasfles voor thuis

stukje frame achter weggeslepen , de rest later als ik de spullen heb om het mooi af te werken

1007982.jpg


1007983k.jpg


1007984h.jpg


mijn zoontje erop hehehe

1007990z.jpg
 
ik vind de bike nog niet je van het, maar de creativiteit straalt er vanaf!
én dat is wat ik dan wel weer heel erg gaaf vind! je achterlicht is ook kicke gemaakt!
 
al flink getest in de bochten en gaat goed , raakt de grond niet

tja, dan doe je iets niet goed!
Maaruh, het project gaat goed zeg....
en helemaal als je straks kunt gaan lassen...

Grt Roy
 
thnx , nou aardig hard door een doordraaier gegaan hoor met die hele 22 pk lol

en dat achterlicht wat er nu op zit gaat er natuurlijk nog van af , net als dat zadel , kleuren , tank , die rode zijkapjes gaan weg , komt een open filter de accu gaat dwars in een nieuwe bak

alles word nog anders , ik wacht gewoon tot ik a de juiste onderdelen bij elkaar sprokkel

en belangrijker binnen kort ga ik via de zaak mijn lasdiploma halen (ik ga binnen het bedrijf bij de afdeling td werken na 16 jaar chauffeuren op de vrachtwagen)
dan wil ik een leuk mig apparaatje kopen voor thuis

dus alles tot nu toe is meer weghalen , ideen opdoen , kleine dingetjes doen
later gaat de zaag er meer in en worden er echt dingen aangepast

nu ook bezig een 22" voorwiel te zoeken wat past en een trommelrem heeft

achter misschien een 18"wiel

(nu 16" achter en 18" voor)

je moet ergens beginnen
 
idd, 21 is netjes :) en als je een maatje groter wil misschien omspaken? is het alleen kwestie van de goede spaken vinden, en een 22" velgrand.
 
idd, 21 is netjes :) en als je een maatje groter wil misschien omspaken? is het alleen kwestie van de goede spaken vinden, en een 22" velgrand.

ja dat lijkt mij wel een goede optie alleen denk ik dat dat best prijzig is
al gezocht op internet maar ik zag niet zo snel leuke prijzen staan

het is een low budget build , ga niet tig euros uitgeven aan wielen die dan net zo duur zijn / of zelfs veel duurder als ik voor de motor heb betaald :]
 
vandaag een zadel gekocht , was een gok of het iets voor de cm is maar voor het geld kon ik hem niet laten liggen

lekker dun en het patroon vond ik erg mooi


zadel2f.jpg


zadel3x.jpg


zadel1.jpg
 
aangezien die teller nog weg moet en het contactslot een ander plekje moet , net als de knoppen op het stuur heb ik vanavond alle beugels weggehaald zodat het al wat kaler is.
ik ben ook bezig met een andere voorvork en 21" wiel dus het kan maar vast uit de weg zijn

ik moest wel even de teller kwijt en heb een beugel gemaakt met div busjes etc en de km kabel verlegd

dit was het resultaat

nu nog een mooi klein tellertje wat ik ergens weg kan bouwen

1008055.jpg


1008051n.jpg


1008054d.jpg


ik ben ook benieuwd naar het zadel zal vd week wel komen
 
Kleine teller? Zoek eens naar een teller van een zundapp of kreidler. Zijn die niet mooi klein? Anders misschien op www.autostyle.nl
 
ha heren,

weet iemand waar zoiets hier int land te koop is?
voor de xs, om de trommelrem naar de forwardcontrols te krijgen....

motorcycle-accessories_2162_148025369
 
Zijn vrij makkelijk te krijgen, maar de Fabory heeft ze zeker.
(zoeken op glijlager met binnendraad of stangenkop)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan