het grote "dit is wel voor de vuilbak" topic

Deze mag hier ook wel (via supermotard.be)
FMX650 van een klant, 65000km en nog 0.25l olie op het blok.Hij was stilgevallen en startte daarna nie meer...

292255_369927186381898_307704402604177_983077_1404828532_n.jpg

306208_369927666381850_307704402604177_983078_1574505384_n.jpg

555549_369928133048470_307704402604177_983079_29560836_n.jpg

295181_369929046381712_307704402604177_983081_1364751229_n.jpg

521723_369930166381600_1570858505_n.jpg

380572_369930423048241_307704402604177_983087_2005901734_n.jpg

576265_369930706381546_307704402604177_983089_2083906328_n.jpg
 
Bij deze mijn eerste toevoeging aan dit topic:

Gisteren de krukaskeerring vervangen van mijn CR250 uit 1995.
Daarna gestart met natuurlijk veel rook, 2 minuten erna viel ie stil.
Kickstart zat vast, eerste dit gecontroleerd, niks te zien.

Toen maar het petje eraf gehaald en daar zag ik dit :N

De zuiger is zoiezo helemaal naar de gort, hij is ook ooit te warm geworden, van de onderkant was hij verkleurd.

Wat denken jullie van de cilinder? Zou ik deze kunnen herbruiken of moet hij opnieuw gehoond / nicosil krijgen? Je ziet er namelijk niet echt strepen in o.i.d.

P.S. Ik ben redelijk nieuw met het volledig uit elkaar halen van blokken, dus graag geen flame maar opbouwend advies / kritiek :Y
full
 
Kan iemand trouwens zo zien of dit een nicasil wand is ja of nee?
M.a.w. kan ik deze uithonen of zal er een nieuwe nicasil wand inmoeten?
 
De poorten zijn nog helemaal gaaf, daar zijn geen hoekjes uit of beschadigingen te zien.
De krukas gaat nu wel stroef op en neer door al die stukjes metaal maar morgen wordt het blok gesplitst en dan wordt alles schoongemaakt.

Oftewel, met een beetje geluk cilinder meten en nieuwe zuiger bestellen?
 
Beste is om met de cilinder even langs een zaak te gaan, en dan de zuiger te bestellen. Vanaf foto's vind ik het persoonlijk niet echt mogelijk om te oordelen over de cilinderwand. Of je moet de hoongroeven nog duidelijk zien natuurlijk :)
Controleer trouwens ook je big-end goed, het stroef gaan zal waarschijnlijk aan de krukaslagers liggen, maar wellicht is je big-end hier ook niet van bekomen..
 
ik had afgelopen zondag ook weer pech:
dscn7569.jpg

dscn7579.jpg

gelukkig hebben ze bij atm hun best gedaan dus kan ik morgen weer met een verse wand en zuiger naar de crossbaan :}
 
Wat kneedbaar aluminium erop en je ziet er niets meer van O-)
 
oliefilterdekseltje loshalen resulteerde in kapot carter.
Ding zat zo vast.... had het achteraf anders aan moeten pakken.
Ervaring rijker ;)
full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan