Het Grote Enduro/Offroad Helmen Topic

Cypher Diaz

MF'er
15 aug 2011
37
0
Weert
Aangzien ik er zelf nog steeds niet uit ben, het hele forum doorzocht heb en de meest recente topics al een paar jaar oud zijn..

Het Enduro Helmen Topic..

Zelf zoek ik een helm om voor het merendeel de straat op te gaan want het bos gaat niet lukken met straatbanden.

Er zijn op dit moment zoveel helmen te koop dat ik het gewoon niet meer weet. En gemiddeld qua pasvorm? Zelf heb ik 57/Medium. Je moet gewoon passen zegt men maar het scheelt nogal een hoop geld als je het via internet koopt.

Graag tips 'n tricks van de rijders op dit forum :) 8-)

Dit is mijn xtx..

motor001.jpg


En de helmen die ik zelf mooi vind:

Airoh S4, Uvex Enduro Carbon, Uvex Enduro SLT, Shoei Hornet, Arai Tour X3..

En de Roof Boxer V8, Schubert C3..

Graag reacties van eenieder die zo'n helm heeft of heeft gehad + de voor en nadelen 8-)


Alvast bedankt,

Joe.
 
Je kan best t bos in met straatbanden.


Ik heb de uvex enduro. Fijn helmpie. Gebruik t vizier nu alleen nooit meer, heb altijd bril er in. Merk wel, dat ie een stuk stiller is als een echte crosshelm, ook met crossbril. Hij is wel wat warmer, ventileert minder. Maar dat maakt geen reet uit als je op straat rijd.
 
Woon vlakbij een tankbaan van Defensie en dat is niet te doen.. De wat hardere paden wel natuurlijk ;)

Maar veelal rij ik naar het werk etc.

Heb nu een helm geleend.. Vandaar dit topic.

Bedankt voor de reacties :)
 
ik heb pas een schuberth gepast bij de valkenier en ook gewoon lekker daar gekocht.
kon hem voor een nette prijs kopen, niet de moeite om helemaal voor naar nijmegen te rijden voor de aktie van termaat, tijdens de 4daagse, iig.

iedereen moet zelf weten wat die doet maar als je een produkt voor 4/500 euro koopt moet je niet mauwen over 3/4 tientjes en gewoon lekker daar kopen waar je ook goed geholpen word.

vinnik ;)

ga zelf binnenkort een kenny helm halen bij brouwer in zwartebroek voor 75 euro , om weer even ontopic te komen *D
 
Idd, en anders online bestellen, 6 keer heen en weer stiren pmdat de maat niet in een keer goed is en niwt zeuren.
 
Rij zelf met een Airoh S4. Bevalt goed. Kan er een crossbril in dragen, maar ook het vizier icm zonnebril.
MFMM.jpg

De herrie valt me alles mee, maar ik heb ook goede (op maat gemaakte) oordoppen, met een hoge ruit.
 
Ik heb een shoei multitec en was daar ook mee aan het offroaden met open visier. Dat was zweten, af en toe stoffig met ritjes enzo en de volgende dag nog zand in mijn ogen. :')
Ik heb gekozen voor een crosshelm met bril, een shoei vfx-w. Die bevalt erg goed moet ik zeggen. Op de snelweg kut maar offroad top en hij zit perfect. 8-)

2009_shoei_vfx_w_white.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties..


Ga vd week naar Aken/Würselen/Aachen toe, daar ligt FC Moto..

Veel aanbiedingen op dit moment..
 
Voor de snelweg beter een c3 of multitec etc als je een goede systeemhelm zoekt. Prima voor af en toe een stukje grind of verharde zandweg zoals op de veluwe. Wil je echt gaan offroaden, staand langzaam rijden, blubber, mul zand, mountainbike paadjes, technisch rijden etc dat is veel intensiever. Dan ben je beter af met een crosshelm + bril met veel ventilatie.

Ik ging dus kijken voor een endurohelm bij arjan brouwer in putten. Ik werd door hem zelf geholpen en hij vroeg waarom ik een endurohelm wou. Er zijn endurohelmen met visier waar het visier open kan en er nog een crossbril in past. Ja maar dan zit de binnenkant van je visier na het offroaden helemaal vol stof en bagger. Je kan beter een crosshelm kopen was zijn advies.

Het is maar net wat je wil. Wil er veel snelweg mee gaan rijden, dan kan ik je een crosshelm niet aanraden. Wil je intensief gaan offroaden dan juist wel. Een compromishelm is misschien vb die arai endurohelm. De vraag is wat je ermee wil doen. :)
 
Ik kan een Roof Boxer V8 overnemen.. Een aantal keren gebruikt maar zgan..

Heeft iemand ervaring met zo'n helm?

Voor offroad koop ik me een idd een crosshelm met bril..
 
Ik ook een helm besteld, Uvex Enduro Carbon..

verkeerde maat en Large hadden ze niet meer.

Kwam er bijna niet in met mijn hoofd en eenmaal wel brak het zweet me uit.
Ik heb gelezen dat de helm nog naar je hoofd gaat zitten maar ik hiled het na een kwartier al niet uit.

Nu ben ik aan het twijfelen om de X-Lite/Nolan 551 te nemen, de prijs is gelijk ongeveer.

Deze heeft ook een ingebouwd vizier tegen de zon en hij oogt wat kleiner.

De Carbon vond ik eigenlijk wat lomp.

Nu las ik dat deze helm qua maat ook anders is..

Een large is meer een medium..

Iemand die deze helm heeft?

De Hyper versie heeft wat witte accenten, ook niet slecht maar mijn xt is zwart/grijs/zilver..

X-Lite_X-551_Black.jpg


en de hyper versie:

x-lite-551-hyper.jpg
 
Ik ook een helm besteld, Uvex Enduro Carbon..

verkeerde maat en Large hadden ze niet meer.

Kwam er bijna niet in met mijn hoofd en eenmaal wel brak het zweet me uit.
Ik heb gelezen dat de helm nog naar je hoofd gaat zitten maar ik hiled het na een kwartier al niet uit.

Nu ben ik aan het twijfelen om de X-Lite/Nolan 551 te nemen, de prijs is gelijk ongeveer.

Deze heeft ook een ingebouwd vizier tegen de zon en hij oogt wat kleiner.

De Carbon vond ik eigenlijk wat lomp.

Nu las ik dat deze helm qua maat ook anders is..

Een large is meer een medium..

Iemand die deze helm heeft?

De Hyper versie heeft wat witte accenten, ook niet slecht maar mijn xt is zwart/grijs/zilver..

[afbeelding]

en de hyper versie:

[afbeelding]

Opfietse oma :(
Iemand al wat te melden over deze X-lite 551? Ik zit er ook aan te denken er een te kopen, maar wat ervaringen zouden welkom zijn :Y
 
Opfietse oma :(
Iemand al wat te melden over deze X-lite 551? Ik zit er ook aan te denken er een te kopen, maar wat ervaringen zouden welkom zijn :Y


hey,

Ik ben al enige tijd motor-forum lezer. Toen ik dit bericht zag heb ik me maar is geregistreerd. Ik heb deze helm al een half jaar of zo. Het is naar mijn mening een super helm. Het vizier is geweldig, beslaat nooit! Zonnebrilletje wat erin zit is ook wel lekker.. Ik wil hem alleen nog een keer met een cross bril proberen, ik weet niet of dat gaat..

Heerlijke helm, ik zou hem zo weer kopen! ;)

gr. Beuner
 
hey,

Ik ben al enige tijd motor-forum lezer. Toen ik dit bericht zag heb ik me maar is geregistreerd. Ik heb deze helm al een half jaar of zo. Het is naar mijn mening een super helm. Het vizier is geweldig, beslaat nooit! Zonnebrilletje wat erin zit is ook wel lekker.. Ik wil hem alleen nog een keer met een cross bril proberen, ik weet niet of dat gaat..

Heerlijke helm, ik zou hem zo weer kopen! ;)

gr. Beuner

positieve feedback, helemaal goed *O* :P
Toch maar eens gaan proberen denk ik, eens kijken of er ook een stukje snelweg mee te rijden valt.
:W
 
Thanks voor de positieve reactie..

Ik heb de Hyper versie besteld gisteren.. Begreep dat hij kleiner uitvalt?

Mijn hoofdmaat is 57 cm maar heb een large gekozen ipv medium. De winkel in Duitsland vertelde me ook dat hij kleiner uit valt..
 
Ook even een helmen vraag neerzetten.
Ik ben ook aan het rond kijken voor een nieuwe cross/enduro helm en kwam de volgende opties tegen.
Ze zitten allemaal rond dezelfde prijsklasse.

* Lazer MX7 Evo Solid
+ Bekend merk
+ Carbon
(weet iemand waar deze verkocht worden in Noord NL?)

Lazer-MX7-_2009_Solid_WHITE.JPG


* O'Neal 712 Monster Energy
+ Mooi model (o.a. met neckbrace steun)
+ Niet te zwaar
- Geen idee over pasvorm.
- Monster past niet echt bij KTM...

medscaleOneal-712-Monster-Motocross-Helmet-1.jpg


* Nikko N-717
+ Carbon
- Totaal onbekend merk (voor mij)
- Pasvorm onbekend

b_480.jpg



Wie heeft ervaring met (één van) deze helm(en)?
 
Heb de helm vd week ontvangen..

Erg mooie en lichte helm..

Ben er zeer tevreden over..

De witte accenten maken hem ietwat agressiever dan een helemaal zwarte..


Aanrader!!! 8-)
 
monster-helmet_857_detail.jpg

dat is mijn helm al voor een jaar of 2 :D
fijn ding geen problemen ofzo mee
1 keer klep kapot gehad mja vrij logisch als iemand over je hoofd heen rijdt ;)

heb verschillende merken helmen gehad en heb nooit gedacht dat dit merk helm me zo goed zou bevallen.
 
Hoe valt de maat uit van zo'n Oneal? Vergelijkbaar met andere merken (zo ja, welke)?
Ik heb meestal maat M (bijv. Airoh, Premier), maar soms ook maat S (bijv. Shiro)

Heb je die in Nederland gekocht? Zo ja, waar?
 
Terug
Bovenaan Onderaan