Het grote GS-topic deel 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prima samenvatting. Ik mis één aspect. Als 22 man plus 16 miljoen coaches aan het voetballuh zijn is er werkelijk geen hond op de weg. Goed excuus om 's lekker rond te scheuren })

Wou ook gaan rijden maar het regende en woei hier dus toen maar naar de supermarkt met de vierwieler: parkeerplaatsen voor het uitkiezen, vrijwel niemand in de winkel en in no-time de boodschappen voor de hele week gedaan :)
 
mechanische schijfremmen grijpen aan op één zijde van de schijf, de flex van de schijf wordt gebruikt om tegen het ander blok te drukken, dat moet réér regelmatig worden bijgesteld om het scheefdrukken van de schijf tot een minimum te beperken.
waar ik die wetenschap van heb? vanuit de vogezen, bij het begin van een afdaling ongelooflijk goede remmen, 10 km verder zou je aan de kant moeten om weer iets bij te regelen, kan natuurlijk niet omdat de concurentie ((ex)collega's) op de racefietsjes duurzamer remmateriaal heeft, vloeken en schrik hebben dat het een lieve lust is!
éénmaal thuis hydraulische remtangen er opgezet, dàt remt! (en blijft remmen tot je metaal op metaal zit.)
(en dan nog liefst met de zwitserse "swiss-top"-blokjes)
 
mechanische schijfremmen grijpen aan op één zijde van de schijf, de flex van de schijf wordt gebruikt om tegen het ander blok te drukken, dat moet réér regelmatig worden bijgesteld om het scheefdrukken van de schijf tot een minimum te beperken.
waar ik die wetenschap van heb? vanuit de vogezen, bij het begin van een afdaling ongelooflijk goede remmen, 10 km verder zou je aan de kant moeten om weer iets bij te regelen, kan natuurlijk niet omdat de concurentie ((ex)collega's) op de racefietsjes duurzamer remmateriaal heeft, vloeken en schrik hebben dat het een lieve lust is!
éénmaal thuis hydraulische remtangen er opgezet, dàt remt! (en blijft remmen tot je metaal op metaal zit.)
(en dan nog liefst met de zwitserse "swiss-top"-blokjes)
Waren het Avids BB5/7's? Zoniet die eerst uitproberen, zoja: goed afstellen.
Remmen beter dan v-brakes of HS33's.
Maar hydraulisch is wel beter idd, zeer tevreden met de Hope Tech X2 & M4.

De bruutste remmen waar ik ooit mee heb gereden (Magura Gustav), grijpen ook aan op 1 zijde, net zoals veel motor en autoremmen. Dat opzich wil niet zoveel zeggen.
 
Wou ook gaan rijden maar het regende en woei hier dus toen maar naar de supermarkt met de vierwieler: parkeerplaatsen voor het uitkiezen, vrijwel niemand in de winkel en in no-time de boodschappen voor de hele week gedaan :)
Hier was het idd ook baggerweer. Om mezelf maar even te crossposten:

Er vandaag al weer bijna 500 km op zitten. Was om 5 uur toch wakker, dus ben maar op de motor gestapt en via Kinderdijk binnendoor gereden, ontbeten bij de Mac te Arnhem en via wat paadjes bij de Linge globaal dezelfde route teruggereden. Er was werkelijk geen hond op de weg, heerlijk, moet ik weer 's vaker doen. Alleen de volgende keer me even realiseren dat veerpontjes zo vroeg nog niet varen |(



Hartelijk dank Akula, werkt prima :} :}
 
Hier was het idd ook baggerweer. Om mezelf maar even te crossposten:

Er vandaag al weer bijna 500 km op zitten. Was om 5 uur toch wakker, dus ben maar op de motor gestapt en via Kinderdijk binnendoor gereden, ontbeten bij de Mac te Arnhem en via wat paadjes bij de Linge globaal dezelfde route teruggereden. Er was werkelijk geen hond op de weg, heerlijk, moet ik weer 's vaker doen. Alleen de volgende keer me even realiseren dat veerpontjes zo vroeg nog niet varen |(



Hartelijk dank Akula, werkt prima :} :}
Graag gedaan!!
 
Waren het Avids BB5/7's? Zoniet die eerst uitproberen, zoja: goed afstellen.
Remmen beter dan v-brakes of HS33's.
Maar hydraulisch is wel beter idd, zeer tevreden met de Hope Tech X2 & M4.

De bruutste remmen waar ik ooit mee heb gereden (Magura Gustav), grijpen ook aan op 1 zijde, net zoals veel motor en autoremmen. Dat opzich wil niet zoveel zeggen.
motor en autoremmen die aan één zijde ingrijpen hebben een soort "slede" waardoor er toch op beide zijden van de schijf druk gezet wordt, dit was niet zo bij de shimano's, (en ook niet bij de remmen van mijn zoon zijn pocketbike, merk ?)
 
Vandaag een kort ritje gemaakt naar een stel vrienden.

Bij aankomst ff achterband checken (hij is echt op op op) en wat zie ik, 3 a 4 nietjes in men band, en een nagel achtig iets volledig in de band verzonken... achjah, hij lekt niet denken we dan maar.

(snel een stel nieuwe regelen)
 
Laatst bewerkt:
Voetbal? Nee... ik ben vanochtend om 0530 in de vierwieler gestapt richting Zwolle (vanuit Goes 225km) om naar een GS 1150 te gaan kijken...

Resultaat is dat mijn vierwieler nog in Zwolle staat en de GS hier beneden in de schuur :+

Wat een ervaring is dat :) Het is een gele (Mandarin) met leuke opties en zal binnenkort even wat foto's plaatsen. Wellicht heb je 'm op marktplaats zien staan, staat er maar 1 geloof ik in die kleur.

Morgen dus in de trein om de auto op te halen...achja...zo blijf je beetje bezig he :)

Merkte wel dat de bezinemeter soms wel en soms niet aangeeft hoeveel peut er nog in zit. Sensor beetje lam denk ik.... (bouwjaar 2002). Ben de handleidingen al aan 't downloaden dus zal de boeken eens induiken :)

I'll be back!
 
Laatst bewerkt:
Politieauto probeert GS-activiteit ...

Hebben ze aan het eind van het parcours zo'n onhandig trappetje geplaatst ...

Tja hoe had ie dat nou kunnen weten :+
full
 
Laatst bewerkt:
Voetbal? Nee... ik ben vanochtend om 0530 in de vierwieler gestapt richting Zwolle (vanuit Goes 225km) om naar een GS 1150 te gaan kijken...

Resultaat is dat mijn vierwieler nog in Zwolle staat en de GS hier beneden in de schuur :+

Wat een ervaring is dat :) Het is een gele (Mandarin) met leuke opties en zal binnenkort even wat foto's plaatsen. Wellicht heb je 'm op marktplaats zien staan, staat er maar 1 geloof ik in die kleur.

Morgen dus in de trein om de auto op te halen...achja...zo blijf je beetje bezig he :)

Merkte wel dat de bezinemeter soms wel en soms niet aangeeft hoeveel peut er nog in zit. Sensor beetje lam denk ik.... (bouwjaar 2002). Ben de handleidingen al aan 't downloaden dus zal de boeken eens induiken :)

I'll be back!



dat van de voetbal is maar een grapje :Y proficiat met je aankoop :Y en veel plezier ermee :] :] :]
 
Dank allen! :)

Gaat om een Gs 1150 uit 2002 met 27000 op de teller. Ik heb 'm van de 1e eigenaar, wat opzich een erg fijn gevoel geeft (alle onderhoudsbeurten en aankoopbonnen aanwezig).

Wat erop zit is (lazy copy/paste uit de advertentie):

-ABS
-Handkappen
-HVV
-Top koffer orgineel BMW
-Zijkoffers origineel BMW
-MRA verstelbare ruit (die is ERG fijn kan ik nu al zeggen. Ik (1.80m) zit heerlijk uit de wind)
-Valbeugels
-Laser uitlaat
-Carbon luchthapper
-Aangepaste chip Eprom (bbpower.de)
-K&N Luchtfilter
-Metzeler banden
-Stuurrol
-Speciale Motorhoes

En toch wat fototjes gemaakt, want ik ben toch wel trots! (en blij!) Wel binnen, want buiten is 't #@$%weer... Moet overigens wel toegeven dat zo'n standaard deur niet echt handig is om langs naar binnen te moeten. pfff....GS'je is best breed!

full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Ik had nog wel even een vraagje aan alle kenners hier. Gaat om de alluminium delen aan de voorpoten. Die zijn gecorrodeerd. Nu heb ik me laten vertellen dat dit een veel voorkomend iets is bij de GS?

full



Kunnen jullie dit bevestigen? En iemand ervaring met het opknappen ervan? (poedercoat/spuiten oid?)

Bedankt :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan