Het grote GS-topic deel 22 Kurven ohne Ende

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is het overigens iemand hier wel gelukt om zich in te schrijven voor één van die clinics tijdens de BMW dag?

Detox heeft het nog geprobeerd, maar alles was binnen 10 minuten volgeboekt.
 
Op de Motorrad Days in Garmisch Partenkirchen gaat het ook snel.... maar niet zo snel.

full
 
Laatst bewerkt:
Leuk, komt Sunny ook mee?

Helaas kan Sunny niet, hopelijk ben ik alleen ook welkom :)

Weet alleen nog niet zeker of ik kan motorrijden ivm laserdingetje aan mn ogen morgen (hoop dat dat meevalt)

Kon ook nergens meer voor inschrijven, wilde wel proefritje maken op de nieuwe GS :]
 
Laatst bewerkt:
Is het overigens iemand hier wel gelukt om zich in te schrijven voor één van die clinics tijdens de BMW dag?

Detox heeft het nog geprobeerd, maar alles was binnen 10 minuten volgeboekt.
Miep gaat een GPS cursus volgen. Eens kijken of zij basecamp wel gaat snappen. :+ De rest van de clinicus waren inderdaad erg snel vol.
 
Zijn ze bang dat we de wegen verder beschadigen?

Nee, de wet is geschreven toen er geen vraag was naar motorfietsen met studded banden. Er staat bijgevolg "auto".

Je mag met studds rijden van 30oktober tot 31maart.


Heeft er iemand ervaring met de GS Trophy?
Na een kort praatje met de dealer vertelde hij me dat dit zeker iets voor mij was.
Ik vraag me af of er hier mensen zijn die vorige jaren een GS Trophy hebben bijgewoond in Frankrijk, Duitsland of Belgie? (Nederland heeft geen Trophy)
 
Laatst bewerkt:
Op het BMW GS forum is e.e.a. over de Trophies te vinden... Er is daar een enthousiaste club die er aan meedoet. Wellicht dat ze hier (stiekem) ook meelezen?
 
Nee, de wet is geschreven toen er geen vraag was naar motorfietsen met studded banden. Er staat bijgevolg "auto".

Je mag met studds rijden van 30oktober tot 31maart.


Heeft er iemand ervaring met de GS Trophy?
Na een kort praatje met de dealer vertelde hij me dat dit zeker iets voor mij was.
Ik vraag me af of er hier mensen zijn die vorige jaren een GS Trophy hebben bijgewoond in Frankrijk, Duitsland of Belgie? (Nederland heeft geen Trophy)
Vanuit de club zijn er een aantal die eraan deelgenomen hebben 2 weken geleden. Ik heb overwogen om met de beginnersversie mee te doen (1 dag).
Neem anders eens contact op met de GS club vlaanderen. Daar zit geen lidgeld bij, de enige vereiste is een GS hebben. Zijn voornamelijk actief op facebook (of op de motor uiteraard).
 
Weinig. Ik neem aan dat ze daar geen mogelijkheden voor kunnen creëren.
 
Maar liever niet op mn eigen gs...

Ooit.... (lang geleden) motor opleiding van mijn werk gehad incl 1x per 8 wekende hele dag inhet zand...
Maar dan wel met Husky ....op 2 wielen he ......voor de bijdehandjes...

Jk en dat ging lekker omdat die zo licht en wenbaar was...en als ik viel viel ik met de fiets van de baas....
Dan durf je net even iets meer......
 
Maar liever niet op mn eigen gs...

Ooit.... (lang geleden) motor opleiding van mijn werk gehad incl 1x per 8 wekende hele dag inhet zand...
Maar dan wel met Husky ....op 2 wielen he ......voor de bijdehandjes...

Jk en dat ging lekker omdat die zo licht en wenbaar was...en als ik viel viel ik met de fiets van de baas....
Dan durf je net even iets meer.....
.


... hangt ervan af hoe graag je het lieverdje van de baas wil zijn...

:P
 
Na de sneeuw van gisteren was het vandaag beter weer om te rijden. Ik dacht een makkelijke route te hebben gekozen, in ieder geval de kortste maar het feit dat Garmin een stuk weg uit de nieuwste kaart heeft geschrapt had mij natuurlijk moeten waarschuwen. Dit was slechts een deel van het gevaar

full


waar op deze borden voor wordt gewaarschuwd.
full


Kuilen, grind, modderstromen en na het noodweer van gisteren talloze takken en veel glad blad. Dat in combinatie met een smalle bochtige weg, maakt het weliswaar uitermate geschikt voor een GSA maar wat minder voor het gebrek aan rij talent wat ik zo nu en dan ten toon spreid.

Het zijn ook grappenmakers die Italianen, sluiten ze (een andere) weg af vanwege slecht wegdek wordt je omgeleid over deze weg
full


Ook prima GSA materiaal, maar het drukt het tempo. De eerste 3 uur gingen in 40 kmh gemiddeld.

Gelukkig is er ook mooi wegdek,
full


maar dat eindigt dan prompt in een onverlichte tunnel, met een bocht vol gladde kinderkopjes.... Adventuregirl... ik kan je de coördinaten wel geven ;)

Terug op de kamer.... een beestenboel
full


De schoonmaaksters hebben of tijd te veel of medelijden met zo'n eenzame man
 
Mooie plaatjes... En die kikker is volgens mij een hint van de schoonmaaksters: condoom-ogen! *O*
 
*O*

Ik vraag me trouwens wel af wat ik me bij zo'n clinic moet voorstellen.. hoeveel content zou zoiets nou hebben.

Daarom heet t ook een clinic en geen cursus.
Bij een clinic krijg je vaak wat basisvaardigheden geleerd, je mag er als t ware een beetje aan snuffelen. Voor iets wat gratis is moet je niet heel veel verwachten en da's ook wel logisch.

Maar goed, mij had t dus wel geinig geleken. Gewoon voor de lol.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan