Het grote GS-topic deel 29 - On (or off) the road again..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan de 650 voor een mooi prijsje kopen. En het wordt een woon-werk/pekel fietsje dus ik hou mijn speed triple er nu gewoon naast. Het budget is dus beperkt.
 
Nou hier in Manderscheid begint het net een beetje droog te worden :/. We hebben dus ook nog niet gereden, felle regenbuien en windkracht 5 zijn niet zo'n fijne combinatie :X
Wel het hele dorp doorgewandeld, en in het hotel gezellig met de eigenaren Tour de France gekeken en bittergarnituur gegeten :9
Misschien dat we straks nog een paar uurtjes gaan rijden :]

Wij waren dit weekend ook in Manderscheid. Hotel Haus Burgblick. Prima bedden. Nette kamers en hebben een prima 2 keuze dag menu.
Zaterdag begon daar met regen. Maar volgende de weer app kwam er richting Trier iets minder water naar beneden. Eerste 20min regen. Daarna viel het echt reuze mee. Hier en daar wat spetters. Rond 14:00 bij Piesport gestopt om de eten terwijl de zon scheen. 10 minuten later kwam het met bakken uit de lucht en zagen we dorp in het dal niet meer. Eenmaal bordje leeg was het droog en weer prima te rijden. Dag afgesloten met een Latte macchiato met Caramel bij de Italiaanse ijs / koffie boer in Cochem voordat we rond 19:00 terug in het hotel waren.

Zondag nog een half uurtje op een Yammie S10 gereden :] Wat een power heeft dat blok *O*
Prima fiets om mee te sturen. Maar gelukkig ben ik mijn GS nog niet beu :}
 
Ik heb op het GS forum een tweetal zaken te koop gezet:

Een Zumo 590LM met additionele toebehoren klik ==VERKOCHT==

Een Touratech verlaagd zadel voor F650GS(twin)/F700GS klik
 
Laatst bewerkt:
Zeg ervaren GS rijders. Vanmorgen toen ik naar mijn werk ging en net naar mijn werk ging maakte de motor een piepend geluid op het moment toen ik de koppeling op liet komen. Na de eerste bocht is dat al gelijk weg maar moet ik mij Zorgen maken of is dit normaal?
 
Zeg ervaren GS rijders. Vanmorgen toen ik naar mijn werk ging en net naar mijn werk ging maakte de motor een piepend geluid op het moment toen ik de koppeling op liet komen. Na de eerste bocht is dat al gelijk weg maar moet ik mij Zorgen maken of is dit normaal?

vliegroest wat op de koppeling zat vanwege vochtige weer? :+
 
ZADELS!

Afgelopen lang weekend in de Eifel heb ik mijn nieuwe verhoogde Touratech zadel uitgebreid uitgeprobeerd.
In eerste instantie vond ik het erg hoog :/ , alhoewel ik nog wel met platte voet aan de grond kon. Maar het reed wel lekker. Alleen merkte ik op de eerste proefrit al dat ik meer op mijn polsen leunde waardoor ik last van mijn polsen kreeg. Van iemand van het GS-Forum dus stuurverhogers overgenomen. Dat zat helemaal goed! :]
Op mijn oude zadel kreeg ik eind van de dag altijd last van mijn knieën omdat ze zo gebogen waren, daar heb ik in de Eifel geen last van gehad. Toch had ik er nog steeds een beetje last van dat het zadel, hoewel al veel vlakker, nog steeds een beetje schuin liep waardoor ik het gevoel had over m'n zitbotjes naar bededen te glijden. Maar daar kreeg ik pas na een uurtje last van. Ik heb er nu het volgende op gevonden: bij het actief bochten rijden zit ik redelijk vooraan op het zadel, op het wat schuinere gedeelte dus. Op lange rechte stukken echter ga ik iets naar achteren zitten waardoor ik net op een wat vlakker en breder stuk kom te zitten. Niet helemaal achter op de buddy-seat, maar net daarvoor. Daar zit je in een soort kommetje en dat zit geweldig! :9 Op de terugweg vanuit de Eifel dus nergens last van gehad, in tegenstelling tot op de heenweg. En in tegenstelling tot die arme Stamper :')

Ik denk dat geen enkel zadel perfect en pijnloos zit wanneer je uren op dezelfde plek zit, want je hebt altijd je eigen gewicht dat in het zadel drukt waartegen het zadel terugdrukt, en dat geeft uiteraard drukpunten, maar op een zadel waarop je kunt gaan verzitten zoals mijn nieuwe zadel is het goed uit te houden. Ik ben dus eigenlijk wel heel erg blij met de aanschaf *D

Eifel.JPG
 
Goed te horen dat die Touratech zadels zo goed zijn. Zo óók die verlaagde die wij toevallig in de aanbieding hebben....

En ook Stampertje heeft een extra velletje op z'n zadel liggen? Lekker zitten op de spanbandjes?
 
In beweging blijven scheelt idd heel veel. Maar zelfs op het OEM zadel is dat niet uit te houden :P
Maar links / rechts/ voor / achter op het zadel schuiven werkt niet in alle situaties. Vooral niet als saaie snelweg km'rs moet maken om in een mooi gebied te komen waar je wel over het zadel kunt schuiven.
Veel squads maken scheelt om de spiertjes te trainen. Goede onderkleding scheelt ook heel veel.
Een Corbin 'drukt niet terug'. Dat is meer van een plank waar je op zit.
 
ik moet ook wat anders, heb een comfortzadel van BMW geprobeerd, dat is iets beter dan het standaard maar het lost de problemen niet op.
maar vind het zo raar, m'n oude K75 zat werkelijk perfect kon daar de hele dag rijden.
en op veel andere motoren ook wel.

zou wel eens een dagje met een corbin willen rijden om te kijken of dat echt de oplossing is.
 
Als je hier iets minder komt valt het op hoeveel er hier geluld wordt.

Zal kijken of 18 okt past in de agenda...

Motor in binnen gegaan voor onderhoud 10k (aan 13220km). Wat me wel opviel: Mijn GSA heeft op terugtocht van de vakantie olie verbruikt. Op het traject Denemarken Brussel (8u non-stop snelweg) was er in het kijkglaasje merkbaar olie verdwenen.
Gravel eet banden en de achterband eet ook gravel... Vrijdag een setje TKC 70 erop.
 
In beweging blijven scheelt idd heel veel. Maar zelfs op het OEM zadel is dat niet uit te houden :P
Maar links / rechts/ voor / achter op het zadel schuiven werkt niet in alle situaties. Vooral niet als saaie snelweg km'rs moet maken om in een mooi gebied te komen waar je wel over het zadel kunt schuiven.
Veel squads maken scheelt om de spiertjes te trainen. Goede onderkleding scheelt ook heel veel.
Een Corbin 'drukt niet terug'. Dat is meer van een plank waar je op zit.
Op de heenweg naar Oostenrijk had ik ook een beetje last van mijn zitvlak. Op de terugweg niet. Hoe komt dit? Ik rij met een grote roltas op mijn passagierszadel (want 3 koffers zijn onvoldoende) en op de heenweg zat die iets meer naar voor. Daardoor zat ik op een iets ander deel van het zadel. Toen het op de terugweg goed stond had ik mijn volledige bewegingsvrijheid en kon ik op het 'touring' deel van extra lage zitbank zitten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan