Het grote GS-topic deel 30 - doorrijden of winterstop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om op timemanagement terug te komen: Slijk, ik hoop echt dat je meer rij tijd uit je nieuwe bandjes haalt dan dat de dealer er mee bezig is om ze erop te lepelen. Misschien valt het mee als je deze niet oprookt in Frankrijk? :P


Inderdaad 1 hotel. Het plan neigde oorspronkelijk naar auto droppen en de laatste dag weer ophalen. Maar voor de Italianen is het in eigen land ook hoogseizoen en ik heb geen zin om in mijn uppie lang te zoeken voor een overnachting in plaatsen waar ik de taal niet spreek. Daarbij een zwembad en sauna's lijken mij 's avonds ook erg plezierig! :Y
http://www.hotelcristallotrentino.it/nl/hotel-cristallo-nl/wellness-nl/
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen om half 5 weer vertrokken uit ons hotel in de Dolomieten..half 6 weer thuis.
Was weer een hele leuke ervaring en de drukte in de Dolomieten viel erg mee.
Het leek wel het vroege voorseizoen..
De tkc 70 zijn erg goed bevallen..ook in de regen een prima plakband...
Ik zal proberen komende week wat fotos te plaatsen
 
Pagina 100. Wanneer komt er een nieuw topic, op naar warmere orden en droge wegen?

Als we bij de 2500 posts zijn (dit is 2478) en iemand zich opwerpt om een nieuw deeltje te openen :P

:W

Ik ben nog maar weinig op MF te vinden, druk met werk en pup. Volgens Detox zit ik niet meer op motorrijden, maar het wordt hier inmiddels behoorlijk leefbaar met de pup, dus het motorrijden wordt binnenkort weer opgepakt. De eerste weken waren wel net als met een baby, enorm intensief. Voordeel van pups ten opzichte van kinderen: het gaat allemaal sneller. Groeit als kool, luistert super en was in 5 weken tijd zindelijk :Y

Gisteren hadden we een puppenreunie, 9 pups met vader en moeder erbij. Onze Wolf is bijna net zo groot als zijn vader, terwijl hij pas 16 weken is. En zijn moeder is groter, witte herder, maar daar groeit hij nu al flink naartoe. We verwachten eigenlijk dat hij zelfs groter dan zij gaat worden. Leuk, want we wisten dus niet zo goed hoe groot hij zou worden, maar hoe groter hoe leuker ;)

full
 
Wolf op 18 weken :
Kolere......
full


Noop, ik hoop dat ons "puppie" op een kilo of 30 blijft steken. Meer dan zat in een vinex wijk, wij houden er geen boerderij op na.

Vanmorgen om half 5 weer vertrokken uit ons hotel in de Dolomieten..half 6 weer thuis.
Was weer een hele leuke ervaring en de drukte in de Dolomieten viel erg mee.
Het leek wel het vroege voorseizoen..
De tkc 70 zijn erg goed bevallen..ook in de regen een prima plakband...
Ik zal proberen komende week wat fotos te plaatsen
welkom terug :W


Ps; hobbelende bandje is gefixt. Bende siliconentroep tussen velg en band en vervolgens 5 bar druk erop. De nieuwe keerringen in de voorvork blijven ook lekvrij en de klepdeksel pakking doet ook weer wat hij moet doen. Vandaag 100 km gereden en alles is top.
*O*
 
Kolere hobbelende bandje is gefixt. Bende siliconentroep tussen velg en band en vervolgens 5 bar druk erop. De nieuwe keerringen in de voorvork blijven ook lekvrij en de klepdeksel pakking doet ook weer wat hij moet doen. Vandaag 100 km gereden en alles is top.
*O*

Mooi man! :]
best handig, zo'n brommer welke je in 1,5 uur volledig uit elkaar en weer terug in elkaar kunt schroeven :}
 
Laatst bewerkt:
Mooie klus Chris..respect voor..wou dat ik zoiets zelf kon..
Ik heb wel eens gedacht aan een cursus om kleine werkzaamheden aan de motor zelf te doen...olie...ketting stellen..dat lukt nog wel...maar bv remmen vernieuwen en remolie verversen en zo....tja...
Ik denk dat je positief verrast gaat worden met de kle tijdens challenge !
 
Mooie klus Chris..respect voor..wou dat ik zoiets zelf kon..

Ik denk dat je positief verrast gaat worden met de kle tijdens challenge !
Zelf sleutelen is vooral doen. Op Youtube vindt je vandaag de dag bijna alles terug. In het ergste geval moet je een open gesloopte motor op de kar laden en naar een specialist brengen. Lekker belangrijk. :P

Ik geloof dat de KLgay ondertussen redelijk betrouwbaar is. Enige waar ik rekening mee hou is dat de magneten van de rotor loslaten. Dan kan ik dus naar huis met het vliegtuig. :Y
 
Ach als je al zover bent dat je zelf de motorolie + filter kunt vervangen en de ketting kunt spannen, dan ben je technisch ook in staat om remblokjes te vervangen.
 
Zo, de 1200gs gaat er weer uit voor een 800gsa full options van 2016. Krijg een erg goeie deal en ik vind de 800 veel speelser dan de 1200. Dus ben benieuwd wanneer hij geleverd kan gaan worden.

*O*
 
HenC gefeliciteerd met je aanschaf. *O* *O*



Korte samenvatting van het stuurweekendje:
Inmiddels weer terug van een rondje Vogezen, Schwarzwald en Eifel.
Beetje gemengd weer gehad. Vaak de ochtend nat begonnen maar de middag in een stralend zonnetje geeindigd. En met de grove Vogezen asfalt was er toch prima met nat wegdek te sturen. Hagelbuitje op het onverharde was ook wel weer een ervaring.

Mooie afwisselende route, hele kleine technische weggetjes tot stevige gumwegen.
Biljartlaken asfalt tot slalomkraterweggetjes, rollsplit tot zand. Van alles wat eigenlijk. :]

In het Schwarzwald nog afgesproken met twee andere dames uit Zwitserland. Beiden GS rijders. Vergeleken bij de ene voelde ik me klein :o , en de andere verdient wat meer toelichting. Een dame van maximaal 1.60 meter, rijdend op een 1200GS!, met de leeftijd van 74!! Vorig jaar nog offroad rijdend met haar dochters door Marokko. :}

Gisteren rondgereden in de Eifel in het zonnetje. Om half drie gelunched in Bad Munstereifel en daarna trok het ook dicht. Bij Venlo gingen de sluizen open, maar dat maakte niet meer uit. Het zorgde er hoogtens voor de ik niet op canvas aankwam.
Kortom, bandjes bestellen en een nieuwe set erom. :P
 
Moedig, op kaalkoppen in de regen.... Ik krijg al zweethandjes als de slijtageindicatoren in zicht komen... in de verte...

Had ik al gezegd dat ik de DUNLOP ROADSMART 3 wel kan pruimen ? :P

Een motorrijdster van 74... kijk, daar word ik dan weer vrolijk van... hoe, ouderlingentehuis, waar ouderlingentehuis ? *O*
 
Moedig, op kaalkoppen in de regen....

De zijkant had nog wel wat profiel hoor..... en met regen heb je zoveel druk op de weg dat dat ook nog wel gaat. Je moet alleen op de snelweg op gaan passen dat je het canvas niet in beeld krijgt.

Vogezen vreten de band altijd harder weg dan je verwacht.
Maar goed, gelukkig toch goed ingeschat. Als het 30 graden was geweest had ik de banden wel voortijdig gewisseld. Want hitte heeft een bizarre invloed op slijtage.
 
Tegen wie zeg je het : ik VREET gewoon banden daar in het zuiden... niet normaal .
Ik heb er nu constant een reeds betaald setje klaarliggen in de bandenshop... want opeens gaat het bliksemsnel en zie je het rubber op een paar dagen gewoon verdwijnen.

En de achterste DUNLOP ROADSMART 3 (had ik deze trouwens al eens vermeld ?) is in backorder voor 6 weken... dat wordt nog spannend, deze zomer voor m'n GS. -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan