Het grote GS-topic deel 30 - doorrijden of winterstop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sjonge totaal 1,5 uur met een hypermoderne installatie. Dus die knaap heeft 1 uur en 20 minuten nodig om de oude banden er uiterst secuur met zijn banden machine eraf te halen, een nieuw ventiel erin te steken en opnieuw met zijn hypermoderne machine de nieuwe band er op te duwen. Tussen de banden wissel en het balanceren in blaast ie de band zeker zelf met bolle wangen op? Want anders kan ik mij niet voorstellen dat men zo lang nodig heeft. Tenzij ze met het handje nog het profiel uitsnijden en de hele motor poetsen.
Dat mag dan best een flinke duit kosten zeg om al dat secure handwerk te bekostigen. Dat kan ik zelfs niet compenseren door mijn eigen bammetjes met pindakaas te smeren en mee te nemen als ik een dagje ga rijden.
 
Een gemiddelde Vlaamse hypermoderne bandencentrale:
maxresdefault.jpg
 
Sjonge totaal 1,5 uur met een hypermoderne installatie. Dus die knaap heeft 1 uur en 20 minuten nodig om de oude banden er uiterst secuur met zijn banden machine eraf te halen, een nieuw ventiel erin te steken en opnieuw met zijn hypermoderne machine de nieuwe band er op te duwen. Tussen de banden wissel en het balanceren in blaast ie de band zeker zelf met bolle wangen op? Want anders kan ik mij niet voorstellen dat men zo lang nodig heeft. Tenzij ze met het handje nog het profiel uitsnijden en de hele motor poetsen.
Dat mag dan best een flinke duit kosten zeg om al dat secure handwerk te bekostigen. Dat kan ik zelfs niet compenseren door mijn eigen bammetjes met pindakaas te smeren en mee te nemen als ik een dagje ga rijden.


Sommige banden hebben een erg stijf karkas, dit gecombineerd met een lastige bandenmaat/velgbreedte maakt t wel dat het soms lang duurt... En soms wil een binnenband ook niet meewerken :+
 
Ik vind het deels een "meerwaarde" hebben zelf je banden eraf en erop leggen... Rede als ik ergens in de middle of nowhere met een lekke band sta weet ik zeker dat ik hem kan repareren op plekken waar een wegenwacht niet kan komen.... :) Bandijzers, compressor en plakset zitten bij mij in de "vakantie uitrusting"

Gelukkig was de Mitas nog iets stugger om erop te leggen dan de Heidenau K60 pff :P


Aan de F800 rijders... wat gebruiken jullie voor tanktas? Ik dacht ik gebruik mooi mijn SW Motech tas die ik van mijn vorige motor heb overgehouden... alleen die is te groot :(. Nu kan ik wel vlug zo'n SW model kopen wat wel op de GS past maar goedkoop is anders... Misschien betere alternatieven? :) Dan ga je al wel snel met bandjes werken denk ik?? Zuignappen schiet ook niet op?
 
Ik heb een tanktas van Touratroep. Voor met twee snelsluitingen en achter een klittenband pad op de neptank. Het werk goed en de tas is uiteraard grundlich verarbeitet zoals het Touratech betaamd.

IMG_3253_zpsikckrpj8.jpg
 
De KLGAY is bijna af *O*

Binnenkort de eerste proefrit maken in het zand. Als Boxersmall en onze botanicus ook eens zo ver zijn, dan de eerste hardcore offroad training.
TenCats zal zich wel redden in de bagger, maar voor Rob met zijn brok Italiaans vernuft, neem ik als rasechte ramptoerist mijn helmcamera mee. :P

13450235_1214244328588383_2662531030787253898_n.jpg

13434749_1214244348588381_5170888303663983958_n.jpg

13393990_1214244411921708_7389353457790157041_n.jpg
 
Ik zal er binnenkort weer eens aandacht aan besteden. Binnenkort dus.....

Eerst rijden we de Supertour en daarna heb ik eigenlijk geen grote trips meer in het verschiet. Pas weer in augustus dus wie weet ga ik nog wel opschieten met dat ding. ;)
 
Sjonge totaal 1,5 uur met een hypermoderne installatie. Dus die knaap heeft 1 uur en 20 minuten nodig om de oude banden er uiterst secuur met zijn banden machine eraf te halen, een nieuw ventiel erin te steken en opnieuw met zijn hypermoderne machine de nieuwe band er op te duwen. Tussen de banden wissel en het balanceren in blaast ie de band zeker zelf met bolle wangen op? Want anders kan ik mij niet voorstellen dat men zo lang nodig heeft. Tenzij ze met het handje nog het profiel uitsnijden en de hele motor poetsen.
Dat mag dan best een flinke duit kosten zeg om al dat secure handwerk te bekostigen. Dat kan ik zelfs niet compenseren door mijn eigen bammetjes met pindakaas te smeren en mee te nemen als ik een dagje ga rijden.

Wow man, relax !
Sjonge...
 
Shirley en ik hebben gisteren de Stelvio gereden. Vandaag de passe de Sella en Podoi.. zowel gisteren als vandaag redekijk rustig op de weg..wel genoeg motorrijders ondanks vandaag de nodige regen..
Morgen richting de 3 sinnen..
En even vloeken in de gs kerk....ik rijd op de kle...maar...tjonge ..wat gaat die makkelijk door de bochten..heerlijk..
Dus Tox..daar ga je vast veel lol mee beleven in de alpen
 
Shirley en ik hebben gisteren de Stelvio gereden. Vandaag de passe de Sella en Podoi.. zowel gisteren als vandaag redekijk rustig op de weg..wel genoeg motorrijders ondanks vandaag de nodige regen..
Morgen richting de 3 sinnen..
En even vloeken in de gs kerk....ik rijd op de kle...maar...tjonge ..wat gaat die makkelijk door de bochten..heerlijk..
Dus Tox..daar ga je vast veel lol mee beleven in de alpen
Van alle motoren die je hebt neem je een KLE mee naar de Dolomieten :? Als je zo blij wordt van een lichte brommert, ga dan nog eens een dagje sturen op de 800GS. :Y

Viel spass in de bergen en hopelijk heb je komende dagen beter weer. ;)
 
De KLGAY is bijna af *O*

Binnenkort de eerste proefrit maken in het zand. Als Boxersmall en onze botanicus ook eens zo ver zijn, dan de eerste hardcore offroad training.
TenCats zal zich wel redden in de bagger, maar voor Rob met zijn brok Italiaans vernuft, neem ik als rasechte ramptoerist mijn helmcamera mee. :P

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]



Jouw eindproduct is haast te mooi om in oktober op die slooptocht mee te nemen..

Jij staat daar ongetwijfeld elke avond dat ding te poetsen, in plaats van aandachtig bier te hijsen, samen met je maatjes.. :P
 
Aan de F800 rijders... wat gebruiken jullie voor tanktas? Ik dacht ik gebruik mooi mijn SW Motech tas die ik van mijn vorige motor heb overgehouden... alleen die is te groot :(. Nu kan ik wel vlug zo'n SW model kopen wat wel op de GS past maar goedkoop is anders... Misschien betere alternatieven? :) Dan ga je al wel snel met bandjes werken denk ik?? Zuignappen schiet ook niet op?


Bandjes, zuignappen, allemaal niet nodig...

l_sw-motech-quick-lock-tanktas-ring-trt-00-640-20100.jpg


En tanktassen in alle maten....
 
Van alle motoren die je hebt neem je een KLE mee naar de Dolomieten :? Als je zo blij wordt van een lichte brommert, ga dan nog eens een dagje sturen op de 800GS. :Y

Viel spass in de bergen en hopelijk heb je komende dagen beter weer. ;)

Juist die kle doet het supergoed daar. Kwiek door de bochten en geweldig met de vering. Shirley stuitert regelmatig op haar motor waar het wegdek slecht is..te harde voorvork..die kle is net een vliegend tapijtje...je gaat het zelf meemaken tijdens de challenge...het weinige vermogen...mwahh..extra gas erop
 
Shirley en ik hebben gisteren de Stelvio gereden. Vandaag de passe de Sella en Podoi.. zowel gisteren als vandaag redekijk rustig op de weg..wel genoeg motorrijders ondanks vandaag de nodige regen..
Morgen richting de 3 sinnen..
En even vloeken in de gs kerk....ik rijd op de kle...maar...tjonge ..wat gaat die makkelijk door de bochten..heerlijk..
Dus Tox..daar ga je vast veel lol mee beleven in de alpen

Afgelopen 6 dagen in diezelfde regio gezeten... en gereden... op de GSA.... en die gaat me met volle bepakking toch ook goed de de bochten.
O.a. Klausenpas, Umbrail, Stelvio, Gavia, Mortirolo.... Susten, Grimsel, Furka en Nufenen.... zalig...
.... en allemaal open. *O*

We hebben alle vier de seizoenen gezien en de TKC70 hebben zich geweldig gehouden. Superbandjes!
Wel heb ik een lekke band gehad.... achterop de GSA....

full


... en gewoon mee de berg af naar het dorp gereden. :P

In totaal hebben wij zo'n 3935km gereden. :]

#RRBEDANKT
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen 6 dagen in diezelfde regio gezeten... en gereden... op de GSA.... en die gaat me met volle bepakking toch ook goed de de bochten.
O.a. Klausenpas, Umbrail, Stelvio, Gavia, Mortirolo.... Susten, Grimsel, Furka en Nufenen.... zalig...
.... en allemaal open. *O*

We hebben alle vier de seizoenen gezien en de TKC70 hebben zich geweldig gehouden. Superbandjes!
Wel heb ik een lekke band gehad.... achterop de GSA....

[afbeelding]

... en gewoon mee de berg af naar het dorp gereden. :



In totaal hebben wij zo'n 3935km gereden. :]

#RRBEDANKT


De kle staat ook op de tkc70...inderdaad hele fijne band...ook in de regen goede wegligging en nooit een stapje opzij..
 
Juist die kle doet het supergoed daar. Kwiek door de bochten en geweldig met de vering. Shirley stuitert regelmatig op haar motor waar het wegdek slecht is..te harde voorvork..die kle is net een vliegend tapijtje...je gaat het zelf meemaken tijdens de challenge...het weinige vermogen...mwahh..extra gas erop
Het is vaak leuker om een trage motor snel te rijden dan een racer in te moeten houden. :Y
De KLGAY is bijna af *O*

Binnenkort de eerste proefrit maken in het zand. Als Boxersmall en onze botanicus ook eens zo ver zijn, dan de eerste hardcore offroad training.
TenCats zal zich wel redden in de bagger, maar voor Rob met zijn brok Italiaans vernuft, neem ik als rasechte ramptoerist mijn helmcamera mee. :P

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jouw eindproduct is haast te mooi om in oktober op die slooptocht mee te nemen..

Jij staat daar ongetwijfeld elke avond dat ding te poetsen, in plaats van aandachtig bier te hijsen, samen met je maatjes.. :P
Ik heb het ding opgebouwd om er offroad mee te kunnen rijden en dan is het aannemelijk dat hij af en toe bodemonderzoek zal doen. Poetsen tijdens het weekje gaat 'm niet worden, zelfs de BMW zag er na een week afzien niet uit. Ik heb alleen de radiator een keer schoon gespoten omdat de 800 het nogal warm kreeg door het modderjasje.
 
We gaan er weer vandoor. B&B vlak bij Nederweert geregeld en morgen starten we de Supertour 2016.

Tot volgende week...


:W

Supertour.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan