Dan ben ik klaar met motorrijden ook. Tegen de tijd dat ik 5x getankt heb sta ik in de Pyreneeën.Record staat op 5x tanken op één dag en dan ben je er echt wel een beetje klaar mee.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dan ben ik klaar met motorrijden ook. Tegen de tijd dat ik 5x getankt heb sta ik in de Pyreneeën.Record staat op 5x tanken op één dag en dan ben je er echt wel een beetje klaar mee.
Bekijk maar eens zijn video's... zo vanaf minuut 105 begint meestal het ultra-snelle werk....
Ik vind dat er een landelijk verbod moet komen op pretproefritten.
De eerste serie 800's zal niet in waarde dalen, hooguit een beetje als je het model hebt vanaf 2013. Voor wat betreft de tankinhoud, daar zullen de ingenieurs bij BMW lang en goed over hebben nagedacht. 300 KM is voor mij trouwens ver zat op een tank, want ik moet ook af en toe koffie en een peuk.
Op de 1200gs vind ik de tank echt te klein. Komt geregeld voor dat ik om de dag moet tanken. Soms ook twee keer op een dag.
Record staat op 5x tanken op één dag en dan ben je er echt wel een beetje klaar mee.
Nou, dat grijze blok kwam alleen voor in de F800S en F800ST, en die stammen dan ook nog uit de jaren 2006-2008. En juist die eerste series uit 2006 hadden de nodige kinderziektes waardoor het grijze blok bepaald niet populair is geworden. Ik vind het al knap dat ze de 80K hebben gehaald.
De overige F800's, de R & GS maar ook de F650GS/F700GS, zijn nooit met een grijs blok geleverd.
Ja met 80k zakt de waarde snel natuurlijk..
En dan hoeft 'm niet eens oud te zijn...
Ik koop zowieso niet graag tweedehands, maar met 80k op de teller zou ik nog niet een beetje twijfelen.
Op vakantie kwam ik iemand tegen op weg naar Kopenhagen. Ik was vanuit Brussel vertrokken en kwam hem tegen op mijn ene tankstop. Hij moest om de 200km tanken. Hij is me later nog 2 maal voorbij gekomen. Tussen de 160 en de 180 met een volgeladen 800GS kan het verbruik net iets hoger zijn.M'n vrouw deed +/- 350km met haar F700GS, die 225km waar verhulst het over heeft moeten dan wel heel sportief afgelegd worden vrees ik.
Als ik met volle tank vertrek ben ik het nadat mijn tank voor de 2e maal leeg is op de dag ook al beu. Over de snelweg valt dat best mee, maar heb het ook éénmaal binnendoor gedaan (in noorwegen) en ben 23u onderweg geweest over 1100km (en de 2e tank was lang nog niet leeg).Dan ben ik klaar met motorrijden ook. Tegen de tijd dat ik 5x getankt heb sta ik in de Pyreneeën.
Die eerste F 800 zijn al gezakt,, probeer maar eens een F800 met een grijs blok in te ruilen met meer dan 80 K op de klok......
Ik snap niet waarom mensen zo een schrik hebben van hoge kilometerstanden... Alleen worden er soms te hoge prijzen voor gevraagd.
Maar een goed verzorgde (lees: tijdig en correct onderhoud) motor kan makkelijk richting de 200k gaan hoor...
En als ik dan nu kijk naar de BMW R die ik rijd is qua maandelijkse kosten (€380) net zo duur als een nieuwe lease motor van BMW. Dus ik ga in maart toch eens kijken voor die nieuwe F850GS. Met 10.000km per jaar is dat een serieuze optie...