Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Die van mij staat nu bij de dealer. 20k beurt, nieuwe schijven en blokken, nieuwe bandjes en onder garantie een nieuwe aandrijfas.
Dat wordt morgen pinnen met mijn ogen dicht.
 
Die van mij staat nu bij de dealer. 20k beurt, nieuwe schijven en blokken, nieuwe bandjes en onder garantie een nieuwe aandrijfas.
Dat wordt morgen pinnen met mijn ogen dicht.
Ach, bij jou moet-ie hard en veel werken en ‘s avonds ook nog eens buiten slapen… een béétje verwennerij mag dan ook wel eens…
Daarbij, de fiscus pint mee voor jou 8)7
 
Laatst bewerkt:
Klopt. Het scheelt al 21% btw en dan mag ik het ook nog eens bruto betalen ipv netto. Op die manier klinkt het al bijna gratis.
 
Kreeg vandaag een 900xr mee. Best een leuk brommertje. Alleen vol met je bek in de wind. Is met deze temperaturen toch niet heel fijn.
 
Ik heb geen ervaring met de 1200, maar van wat ik hoor van verschillende ervaringsdeskundigen die beroepsmatig met die dingen rijden zou het verschil tussen beiden toch wel heel wat moeten zijn... 🤔
Dat is wel mijn ervaring.
Komende van de Tiger Explorer eerst een proefrit op de 1200 GSA, motorblok deed me weinig maar de zit en gewichtsverdeling wel.
Kort daarna op een 1250 GSA gereden en ik was en ben compleet om.
Die bak koppel verveeld nooit!
 
Kreeg vandaag een 900xr mee. Best een leuk brommertje. Alleen vol met je bek in de wind. Is met deze temperaturen toch niet heel fijn.

Ik kreeg die ook ooit mee,
Wel pittig ding, maar te klein voor mij.
(En ik mis de " bottem-power")
GS afhalen was dus weer Thu skomen)


Yep, was ook mijn ervaring: gebrek aan windbescherming (op snellere stukken) en gebrek aan koppel onderin. De zit vond ik overigens wel OK.
 
Die van mij staat nu bij de dealer. 20k beurt, nieuwe schijven en blokken, nieuwe bandjes en onder garantie een nieuwe aandrijfas.
Dat wordt morgen pinnen met mijn ogen dicht.
Ik probeer altijd, om de rekening zuiver te houden, dus alle eventuele garantie zaken NIET bij een beurt te laten uitvoeren, tenzij ze natuurlijk bij het onderhoud wat kleine zaken tegenkomen natuurlijk.

Hoe denken jullie daar over?
 
Als je voldoende vertrouwen hebt in je dealer , dat hij toch sommige garantiezaken niet bij de rekening zet , hoeft dat volgens mij niet .

Bovendien heb je op jouw manier tweemaal rekening te houden met wachttijd, voordat je de motor kan binnenbrengen.

Ik laat dus alles tegelijkertijd uitvoeren .
 
Ik probeer altijd, om de rekening zuiver te houden, dus alle eventuele garantie zaken NIET bij een beurt te laten uitvoeren, tenzij ze natuurlijk bij het onderhoud wat kleine zaken tegenkomen natuurlijk.

Hoe denken jullie daar over?
Ik laat het liefst alles in 1 keer doen want dat scheelt tijd en heen en weer rijden. Ik hoop altijd maar dat mijn dealer er betrouwbaar in is maar dat is natuurlijk lastig te checken. Überhaupt is het voor een leek, qua onderhoud van een auto of motor, vaak lastig te checken wat er daadwerkelijk gebeurt is en wat niet. Daarom ga ik eigenlijk altijd naar een merkdealer want die hebben een licentie te behouden. Al zegt dat natuurlijk ook niet heel veel. Voornaamste is dat tijd ook geld is en dat spaar ik uit als ik alles tegelijk laat doen.
 
Ik probeer altijd, om de rekening zuiver te houden, dus alle eventuele garantie zaken NIET bij een beurt te laten uitvoeren, tenzij ze natuurlijk bij het onderhoud wat kleine zaken tegenkomen natuurlijk.

Hoe denken jullie daar over?
Garantie zaken tijdens de beurt laten doen scheelt de uitvoerende monteur soms twee keer dingen losmaken. Het lijkt mij logisch omdat dan zo mogelijk direct op te pakken.
 
Garantie zaken tijdens de beurt laten doen scheelt de uitvoerende monteur soms twee keer dingen losmaken. Het lijkt mij logisch omdat dan zo mogelijk direct op te pakken.
Maar op welke rekening komt dan de dingen los maken? De garantie beurt of de onderhoudsbeurt?
 
Onderhoud, tenzij het een werkzaamheid is die niet met onderhoud te maken heeft natuurlijk
 
het is altijd wat dubbel ,als je onderhoud laat doen en je betaald voor bepaald werkzaamheden en men moet iets losschroeven wat ook los moet voor dat garantie werk, wie mag dat voordeel eigenlijk hebben? de importeur of de klant, de nette manier zou zijn 50/50 maar de dealer zal wel de importeur laten betalen en jij als klant dan schrijven ze met dubbel krijt , maar ik weet ook dat de tijd die je krijgt om garantie werkzaamheden als dealer vaak te kort zijn , dus je daar eigenlijk ook geld verliest. ik weet nog van mijn BMW auto periode dat dealers wel eens bepaalde werkzaamheden probeerde af te schuiven . je moest een aantal onderdelen op een brandstofpomp van een diesel met CC vervangen je deed er toch wel 3,5 a 4 uur over maar kreeg maar 2,5 a 3 uur, als je het vaker deed kreeg je wel wat routine en soms maakte ik zelf wat aangepast gereedschap dan kon het vaak wel in de tijd maar dat was echt niet altijd zo.
 
Ik gun de dealer de uitgespaarde werkuren, maar er mag natuurlijk geen misbruik gemaakt worden.
En 2 x laten losmaken komt meestal de constructie ook niet ten goede.
 
Ik wist dat de rekening fors zou worden, maar zo fors toch niet. Ik heb er in ieder geval voor gezorgd dat ze gezellig kerst kunnen vieren.
Ze hebben hem wel gewassen.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan