geloof dat de algemene gedachte bij de meer ervaren GS rijders is dat de DOHC de meest betrouwbare versie is, met nog wat meer vermogen. Daar geen geode exmplaren van te vinden? Bij een motor met deze ervaring zou ik zowiezo iets budget reserveren voor onverwacht onderhoud. Even denkend aan de schokbrekers die zeker wel aan hun eind zijn rond die kilometerstand
Ja die KM stand kon wel eens revisie van die dempers betekenen , een DOHC die idd het mooiste loopt , meer midden in het midden vermogen heeft naast iets meer op top, minder lastig met benzine, zou het niet leuk vinden als ie alleen euro 98 lust zoals ik bij bepaalde 1200 (RT) wel hoor.
zo'n DOHC
Bmw - R 1200 Gs bij deze zaak , die ken ik wel, fijne mensen daar, kundig , en vriendelijk .
Maar dan ben ik al aan de 10 K ,, dat krijg ik niet voor elkaar, moeder de vrouw moet een nieuwe stadsauto ,, ( een vw UP )
qua vermogen heb ik zat aan de 850, ik rij niet harder dan de limieten , maar wil soms wel een sprintje trekken,, vind het wel eens leuk om iemand in een sport auto op z'n nummer te zetten ,, mijn 850 is best een typsiche sleeper die dan toch ineens erg rap is 70 pk is niet veel maar een 1100 rijd zich niet los. t.o.v die andere 600 a 750 cc heeft ie meer koppel en ook nog bij een lager toerental, en als je ook het nodige gevoel er voor heb en timing is het lachen met een 850
Jammer dat BMW niet naast de 1200/1250 weer een 850/900 maakt , niet iedereen heeft 125 of meer nodig ,, en de F800/850 is zo'n totaal ander karakter en soort motor dan de boxer die zouden best naast elkaar kunnen bestaan ook als hebben ze ongeveer even veel pk's
waarom wat anders, ik speel met de gedachten omdat ik de 850 niet verder ga opknappen , technisch is ie goed, maar de gene die mijn spuitwerk doet en schadewerk is ermee gestopt daar kwam ik pas achter toen in de 850 had gekocht. als ik het volle pond moet betalen bij een schade reparatie zaak komt dat nooit uit , als ik de 850 ergens inruilt. ( ben dan meer kwijt dan bij een nieuwe onderhoud + afschrijving af gezet tegen de lage prijs die ik betaald heb voor de 850 )
en wil iets moderners met ABS om de veiligheid marge te vergroten , en wil eigenlijk toch zien hoeveel benzine ik nog heb , en hoe warm de olie is, nu rij ik met de dag teller , maar rustig rijden is 1 op 20 ,, wat sportiever is 1 op 18 ,, ga ik iemand in een 911 pesten dan is het 1 op 14 ,,,, dus of het tanklampje gaat bij 280 a 300 km branden of bij 180 a 200 km , en als de tank op de helft is kan je niet meer zien hoeveel erin zit. vind dat in toenemende mate onhandig.
ik wil het meeste onderhoud zelf kunnen doen, maar een versnellings bak eraf dat weer niet omdat ik daar niet de fasiliteiten voor heb, of een cilinder kop eraf.
alleen wat je in een dagje kan doen en geen bijzonder (duur) gereedschap voor nodig heb.
de machine mag best gebruiks sporen hebben en km , maar liever niet rond de typische km standen waar je dingen als rotte dempers, koppelings plaat of cardan revisie kan verwachten , of het moet al gedaan zijn of de prijs zo laag dat ik hem kan weg brengen.
Ik zou die 850 houden en die/ een gs erbij nemen....
Dat zou lollig zijn, maar die ruimte heb ik niet in mijn motor hok , dan had ik mijn oude K75 nooit weg gedaan.