Gewoon voor de Tenere 700 kiezen dan... een pak goedkoper en volgens mij minstens zoveel plezier.
Die is idd erg interessant , heb wel eens op een MT07 gereden ,, leuke motor ,, rijd voor die centen best wel heel erg goed, heeft wel wat minder koppel dan de 850, voelt wel wat klein aan voor iemand van mijn postuur , die Tenere 700 kon wel eens een mega hit worden als ie een stukje onder de 10 K kost.
heb recent een duurtest gelezen over een MT07 met 50 k km op de klok blok open ,, conclusie alles was wel goed maar er zaten wel loop sporen her en der,, vond als ik naar de foto's keek het toch niet florissant eruit zien geen blok dat zonder olie verbruik 150 K km loopt, kan ook niet voor dat geld.
Met binnenbanden plat rijden is ofwel het gereedschap bovenhalen en een nieuwe binnenband steken, ofwel beroep doen op assistance...
Met tubeless banden plat rijden is een herstelkitje uit je tanktas halen en binnen de 10 minuten ben je terug op pad...
Ik zie dus wel een nadeel in het rijden met binnenbanden. BMW heeft alvast het licht gezien en de F850GS heeft nu ook gewoon tubeless wielen.... nu die AT, KTM en de Tiger nog...
Met een ketting ipv cardan zou ik ook eerder kunnen leven dan met die binnenbanden... maar toch... zo'n cardan is echt wel fijn.... (en goedkoper in gebruik)
binnenband op lokatie repararen is niet echt een pretje , zeker met die dikke stugge off road banden,, gewone wegbanden gaan makkelijker maar ook vaker...
vind tub type niet ech geweldig voor de meeste mensen niet echt voordelen meer hebben.,
je heb gelijk een tubeless , is met een setje makklijker, voor de lange afstand neem ik ook een compressortje mee , mijn ervaring was toen ik ergens in Duitsland stond na enige tijd de lucht er toch weer langzaam uitliep ,,en nu kon ik overal waar ik wilde ff bij pompen , en hoefde ik niet te zoeken naar een lokatie repair ,, zaterdan na middag alles is dan wel dicht daar.
cardan is super ,, maar als je stukken heb word het wel gelijk duur,, de laatste ketting fiets de F800GS ruim 30 K km gereden alleen tandwiel vervangen , ketting was na die 30 K km BMW dealer norm nog prima ! ,, na iedere tankbeurt smeerde ik de ketting met de hand als of ik een scot oiler had.