Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Is een ruitversteviging überhaupt nodig? Of in combinatie met aangepaste (grotere) windschermen oid ?

Het ruitje beweegt wel veel standaard al. Nu heb ik er een MRA op sinds kort met een spoiler. Moet zeggen dat deze steviger en dikker is dan de originele, maar het trilt wel veel....Naar het schijnt moet zo'n versteviging wel helpen als ik dat hier zo lees....
 
Zit er bij jou dan niet wat speling op de rubbers ?
Mijn standaardruitje trilt helemaal niet zoveel op huidige GS , noch op de 2015 GS.
Indertijd op mijn 2013 GS LC trilde het wel, maar toen werden de rubberen bevestigingsringetjes op instructie van de constructeur vervangen...

Het MRAruitje met spoilertje op mijn Versys 1000 vangt echter inderdaad wel veel wind, maar mijn Jap kan daar tegen.... 8-)
 
Hallo,
Kan iemand iets zinnigs vertellen over de windbescherming van het oude (2011) model vs de waterkoeling ? En dan met name het gewone model dus niet de adventure..

Alvast bedankt, greetz
 
Mijn ervaring is dat, ondanks handkappen & ruit kleiner zijn geworden deze véél beter hun werk doen, op mijn oliegekoelde (2004) had ik een MRA ruit en verhoogde handkappen, dit gaf een "goed" resultaat, maar met de 1250 zit ik bij hogere snelheden nog beter uit de wind, ook de handen, ruit staat bij mij altijd in hoogste positie
 
als die tenere 700 evergelijkbaar met een tracer 700 qua prijs dan was het prima


Buiten dezelfde krachtbron zijn het toch twee totaal verschillende motoren, dus waarom ze voor een vergelijkbare prijs verkocht zouden moeten worden is mij niet duidelijk?
Prijzen in BE
MT07: 6999
Tracer 700: 8199
Tenere 700: nu 9299, wordt 9799
Lijkt mij, voor die Tenere, toch echt geen verkeerde prijs en al zeker niet "overdreven" tov de Tracer-versie. :?


De testrit met de Guzzi staat gepland op 01 juni, ben benieuwd. Het zal meer een testrit uit nieuwsgieridheid zijn hoor, dat ik deze ooit zal kopen lijkt mij onwaarschijnlijk. Het lijkt mij eerder een mooie opvolger voor de Tiger van m'n vrouw.
De GS adventure heeft voor mij toch een grotere aantrekkingskracht. :P
En ik rij toch liefst op zo'n dikke motor, telkens ik op de Tiger 800 van m'n vrouw stap krijg ik het gevoel dat ik iets mis.

Het is wel een soort motor dat ik bij BMW (of Yamaha, Honda,...) ook wat meer zou willen zien. Middenklasse allroad met cardanaandrijving.
Bij Guzzi geven ze alvast het voorbeeld dat het kan. Jammer eigenlijk dat ze bij BMW die R80GS zo hebben laten ontsporen. Niks mis met de R1250GS, maar een R850GS zou ik liever zien dan de huidige F850GS.



Zag gisteren nog een vergelijkende test tussen de F850GS, Africa Twin en de Guzzi. Eigenlijk een mix van de drie zou ideaal zijn leek me.
De Honda voor de looks, de wielen van de BMW en de aandrijving van de Guzzi. :t






Oja, zag dat je een mooie samenvatting van de Belgische politieke soep hebt gepost ook. Zondag mogen we nog eens gaan stemmen... -O-
Vlaanderen en Wallonië staan nog maar eens lijnrecht tegen over mekaar en de enige twee rechtse partijen in Vlaanderen gunnen mekaar het licht in de ogen niet. En dat gaat er, volgens mij, voor zorgen dat de meerderheid van Vlaanderen rechts gaat stemmen en dat we toch met een linkse regering gaan zitten deze zomer.

Democratie is een rekbaar begrip. In Ninove haalde het Vlaams Belang (onder een andere naam) meer dan 40% van de stemmen en dankzij het cordon konden alle kleine partijen samen meer dan 40% van de stemmen gewoon aan de kant schuiven.
Nu hoeft niemand het eens te zijn met alle standpunten van Vlaams Belang, dat ben ik ook niet, volgens mij is geen enkele extreme partij de juiste keuze, rechts niet en links zeker niet.
Maar als ze toch zoveel stemmen halen, laat ze dan ook meespelen ook...
We zullen dan wel zien of ze het waard zijn, de traditionele partijen hebben er ook dikwijls een soep van gemaakt.
 
Dat de politieke cirkel rond is wordt in NL dan weer bewezen. Uiterst rechts is tegen immigratie en Europa maar uiterst links ook. Het enige verschil lijkt wel te zijn dat links niemand erbij wil en alles wil delen wat er is en dat rechts niemand erbij wil en lekker niks wil delen. Wat wel frappant is dat veel uiterst rechts stemmers juist niks hebben en dat dus ook niet willen delen.
Tot zo ver deze politieke analyse. Zo weer even lekker op de motor.
 
Wat wel frappant is dat veel uiterst rechts stemmers juist niks hebben en dat dus ook niet willen delen.

Het lijkt me in ons land dat het net de linkse stemmers zijn die verwachten alles te krijgen, en meestal het minste te bieden hebben.
Uiterst links staat hier ook nog met open armen tov immigratie, dus dat scheelt dus ook wet met NL precies.
 
Ontmoedigend is dat in België, met zijn stemPLICHT, we steeds dienen vast te stellen dat de zogenaamde "stem van het volk" gewoon niet telt : telkens weer sluiten de zogenaamde "verliezers" met de "winnaars" een akkoordje, zodat er toch weer regeringen (!) gevormd worden die helemaal de kiesuitslag niet weerspiegelen.
 
Buiten dezelfde krachtbron zijn het toch twee totaal verschillende motoren, dus waarom ze voor een vergelijkbare prijs verkocht zouden moeten worden is mij niet duidelijk?
Prijzen in BE
MT07: 6999
Tracer 700: 8199
Tenere 700: nu 9299, wordt 9799

Lijkt mij, voor die Tenere, toch echt geen verkeerde prijs en al zeker niet "overdreven" tov de Tracer-versie. :?


De testrit met de Guzzi staat gepland op 01 juni, ben benieuwd. Het zal meer een testrit uit nieuwsgieridheid zijn hoor, dat ik deze ooit zal kopen lijkt mij onwaarschijnlijk. Het lijkt mij eerder een mooie opvolger voor de Tiger van m'n vrouw.
De GS adventure heeft voor mij toch een grotere aantrekkingskracht. :P
En ik rij toch liefst op zo'n dikke motor, telkens ik op de Tiger 800 van m'n vrouw stap krijg ik het gevoel dat ik iets mis.

Het is wel een soort motor dat ik bij BMW (of Yamaha, Honda,...) ook wat meer zou willen zien. Middenklasse allroad met cardanaandrijving.
Bij Guzzi geven ze alvast het voorbeeld dat het kan. Jammer eigenlijk dat ze bij BMW die R80GS zo hebben laten ontsporen. Niks mis met de R1250GS, maar een R850GS zou ik liever zien dan de huidige F850GS.



Zag gisteren nog een vergelijkende test tussen de F850GS, Africa Twin en de Guzzi. Eigenlijk een mix van de drie zou ideaal zijn leek me.
De Honda voor de looks, de wielen van de BMW en de aandrijving van de Guzzi. :t






Oja, zag dat je een mooie samenvatting van de Belgische politieke soep hebt gepost ook. Zondag mogen we nog eens gaan stemmen... -O-
Vlaanderen en Wallonië staan nog maar eens lijnrecht tegen over mekaar en de enige twee rechtse partijen in Vlaanderen gunnen mekaar het licht in de ogen niet. En dat gaat er, volgens mij, voor zorgen dat de meerderheid van Vlaanderen rechts gaat stemmen en dat we toch met een linkse regering gaan zitten deze zomer.

Democratie is een rekbaar begrip. In Ninove haalde het Vlaams Belang (onder een andere naam) meer dan 40% van de stemmen en dankzij het cordon konden alle kleine partijen samen meer dan 40% van de stemmen gewoon aan de kant schuiven.
Nu hoeft niemand het eens te zijn met alle standpunten van Vlaams Belang, dat ben ik ook niet, volgens mij is geen enkele extreme partij de juiste keuze, rechts niet en links zeker niet.
Maar als ze toch zoveel stemmen halen, laat ze dan ook meespelen ook...
We zullen dan wel zien of ze het waard zijn, de traditionele partijen hebben er ook dikwijls een soep van gemaakt.

de verschillen in België als dat het dan zou zijn valt er mee te leven , in NL zijn de verschillen groter.
dat de MT07 het goedkoopst is, duidelijk geen kuip of wat , maar de kuip van een tracer is echt niet goedkoper om te maken dan die van de Tenere .
als er duurdere vering op zit zou het wel te verklaren zijn, maar dan zien we met proefrijden wel.

die Guzzi staat echt hoog op mijn lijst als ze betaalbaar worden en ik weer wat heb gespaard,, nu gaat de 850 prima , maar 10 jaar met de zelfde motor is niks voor mij.

niet lullig bedoeld maar in België is goed te zien dat het zo ook niet langer door kan,, daarom zou een fusie wel eens erg goed zijn voor beide.
je ziet dat in west en oost Duitsland dat het wel mogelijk is,, al was die scheiding maar kort geweest 40 jaar of bijna 190 jaar ..

in NL gebeurt het zelfde de 2e partij in NL word gewoon straal genegeerd, FvD is inmiddels groter dan de regerings partij VVD maar ze worden overal buiten gesloten,, ik zie het nog gebeuren als ze wel de meerderheid vormen , men gewoon een minderheid kabinet gaan doen zoals in Zweden, maar de wil van de bevolking naast zich neer leggen...

men is de gevestigde politiek zat ,, je ziet dat een druiloor van Buma gewoon ff burgemeester van Leeuwarden word en Femke Halsema van Amsterdam met een rechtstreeks gekozen burgemeester zou dat nooit gebeurt zijn....
 
Ik mag reeds bijna 40 jaar de meerderheid van mijn cliënten bij Nederlanders tellen en verschillenden zijn echte vrienden geworden.
Ook een der beste vriendinnen van mijn vrouw is een Nederlandse.
Evenmin lullig bedoeld, maar ik zie een samengaan tussen Vlaanderen en Nederland voornamelijk niét zitten omwille van de grote cultuurverschillen tussen beide volkeren, zonder dat de ene superieur is aan de andere...
Behalve een zelfde taal, hebben we echt niet zoveel gemeen.
Dat is leuk en interessant, zolang we geen echte gemeenschappelijke politieke en economische belangen hebben die door 1 centrale overheid worden bestuurd.
Maar van zodra dit wél het geval zou zijn, voorzie ik enorme moeilijkheden en wrijvingen, die we nu onderling niet hebben.
 
Ik mag reeds bijna 40 jaar de meerderheid van mijn cliënten bij Nederlanders tellen en verschillenden zijn echte vrienden geworden.
Ook een der beste vriendinnen van mijn vrouw is een Nederlandse.
Evenmin lullig bedoeld, maar ik zie een samengaan tussen Vlaanderen en Nederland voornamelijk niét zitten omwille van de grote cultuurverschillen tussen beide volkeren, zonder dat de ene superieur is aan de andere...
Behalve een zelfde taal, hebben we echt niet zoveel gemeen.
Dat is leuk en interessant, zolang we geen echte gemeenscha


een Vlaming en iemand uit de randstad dat is idd een behoorlijk contrast.
maar een Vlaming en iemand uit Brabant of Limburg of het Noord/Oosten van NL is dat behoorlijk minder
NL is meer dan alleen de randstad ook al noemen sommige van hen alles daar buiten de provincie en boerenland.
juist als je de verhouding randstad en de rest groter maakt maakt dat ze alleen maar minder gewicht hebben.
en steden als Brussel , Antwerpen , Gent, Brugge zijn groot en doen vergelijkbaar richting de rest

we hebben meer dan een taal gemeen, denk wel dat er vele jaren over heen gaan , eer je een fusie afgerond heb.

begin eerst met staat kundig en bestuurlijk en dan juridisch , fiscaal, onderwijs systeem en zorg. defensie
 
niet lullig bedoeld maar in België is goed te zien dat het zo ook niet langer door kan,


Volgende week gaan we daar weer mee geconfronteerd worden vrees ik.

Als de grootste rechtse partij van Vlaanderen teveel stemmen gaat verliezen aan die andere rechtse partij van Vlaanderen (die niet mag meespelen) dan krijgt de rechts-stemmende Vlaming een Waals Links front over zich heen en een puber als eerste minister.


DAT wordt lachen. -O-

Het verschil tussen beide landsgrenzen is gewoon te groot aan het worden vrees ik.
 
Ik zit een beetje naar GS-en en Tigers te loeren. Ik rijd niet zo veel op het span en als ik er op rijd dan steeds vaker alleen.
Het zal ook wel een beetje pijn doen als hij weg gaat, maar ja geen plek voor een solo er naast helaas.

Dus ik zit een beetje te kijken wat ik dan zou kiezen Gs/adventure, De GS is wat goedkoper tov de Adventure en wellicht de wat verstandigere keuze omdat ik niet heel groot ben (173) en een grotere tank ook een hoger zwaartepunt geeft (lijkt mij?).
Aan de andere kant vind ik een Adventure vaak net wat "stoerdere" looks hebben (for what it's worth)

Dus feitelijk was mijn vraag om te vissen welk type u zoekt en met welke motivatie
Nou het is een 1200 GS uit 2009 geworden. Vanmorgen op drie verschillende gereden en de mooiste uitgekozen. Superblij mee!
 
Zag gisteren nog een vergelijkende test tussen de F850GS, Africa Twin en de Guzzi. Eigenlijk een mix van de drie zou ideaal zijn leek me.
De Honda voor de looks, de wielen van de BMW en de aandrijving van de Guzzi. :t
Die vergelijkende test, was dat Youtube filmpje van die oostblokker? (Drivemag Riders) Die vent heeft geen idee wat hij aan het doen is, heeft blijkbaar een keer teveel naar Topgear gekeken en plakt het hele filmpje vol met subjectief geneuzel. Wederom een uit de hand gelopen hobby waar een sponsor aan bijdraagt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan