Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Allemaal argumenten die niets te maken hebben met passie of esthetiek en dat zijn juist de zaken die voor veel motorrijders doorslaggevend zijn.
 
Als we het dan toch over technische details hebben: op die honda kan ik mijn navi en telefoon niet op de juiste plek kwijt, te weinig bescherming tegen wind en regen (ruitje te laag, geen handkappen), ik kan mijn bagage er niet op kwijt, ding heeft een ketting, maar 1 remschijf en naar ik vermoed een dynamo die niet sterk genoeg is om al mijn accessoires aan te kunnen. Kortom, voor mij allemaal steekhoudende argumenten om er vooral niet op te gaan rijden. Veel andere motoren vallen daarom ook af trouwens.
 

Is al lang al allemaal achterhaald....


Ook dit artikel is al lang gekraakt.

IN al die artikelen waar electrisch rijden zo slecht uit de bus komt neemt men altijd de productie van de accu mee, maar vergeet men dat die fossiele drap ook nog even op gepompt, een paar keer vervoerd en nog een keer geraffineerd moet worden. Op de electra benodigd voor de raffinage kan een Tesla al meer dan 10 km rijden.

En het geeft niet dat mensen niet aan de EV willen, maar liever een brullende petrol-motor willen horen, maar zeg dat dan gewoon.
 

nee,,, de nieuwe onderzoeken blijven binnen komen,, er komt ook uit dat er gerommeld met allerlei onderzoeken dat ons milieu en klimaat puur door ons zou veranderen .

in die berekening nemen ze alles mee ,, de winning , rafineren , transport , productie voert uig, de gebruiks periode en het verwijderen en slopen .

mensen willen er niet aan omdat EV's voorlopig veel te duur zijn, beperkingen hebben, en zien ook wel dat er eigenlijk nog wel een weg te gaan is, als iedereen die dingen aan het net koppelt tussen 17 en 19 krijg je een enorm piek belasting , en wat dacht je als je thuis komt gaat eten en dan ergens heen wil de sportschool , vereniging, feestje, shoppen , en je EV is nog niet vol ..... en als blijkt dat het niks uitmaakt voor het milieu , dan is het logisch dat mensen get afwijzen .

als ze echt wat aan het milieu willen doen ,, pak dan het vlieg verkeer aan , en de grote scheepsvaart ,, en de weg werp maatschappij , en landen als China, India , Rusland, , Afrika die doen helemaal niks, behalve in hun grote steden hebben ze wat ondernomen tegen smog.
 
Ik hoor je spreken over "de nieuwe onderzoeken" en "die berekeningen". Waar kan ik die vinden? Ben ik wel benieuwd naar (geen sarcasme).
 
Hij wacht gewoon op een goed excuus om eindelijk eens een poosje niet op dat vermaledijde tweewielige onding te moeten rijden : TenCats snakt intens naar een knusse fauteuil en een paar zachte pantoffels, maar durft het niet toe te geven

Misschien moet ik dan maar eens zo'n electrisch ding kopen. Kom je tenslotte niet zo ver mee als ik gewend ben en heb je riante wachttijden onderweg... Als ze daar dan een keertje een knusse fauteuil en een paar zachte pantoffels bij leveren, dan wordt het nog wat.
 
Daar heb je met de auto helemaal niks te zoeken. Niet bewegend ergens heen om te bewegen. Ga dan gewoon een rondje fietsen.


leg dat maar eens uit aan die insta trutten met hun gepimpte mini's of Fiat 500's interessant te doen ......
net zoals bij een school in de wijk waar bepaalde moeders echt 750 m de auto nemen maar vooral de andere moeders te imponeren ,, en paardrijkleding of andere sport kleding aan doen en zeggen dat ze dat gaan doen terwijl ze de wijk uit rijden en via de andere kant naar huis,, wat ben je dan zielig .....
 

Als di sportschool een paar honderd km verderop ligt dan zal je accu idd nog niet vol zijn.....

"Mooie" is dat die grote scheepvaart per ton vracht juist heel schoon is....
 
Privacy settings

Professor der TH Ingolstadt entlarvt den Schwindel um die Elektromobilität »Das E-Auto nützt nur der Automobilindustrie, aber nicht den Kunden!« – Deutschland Kurier

Electric Car-Owners Shocked: New Study Confirms EVs Considerably Worse For Climate Than Diesel Cars

en wat zou het effect zijn op het milieu als zo'n ding spontaan in brand vliegt en het schijnt vaker te gebeuren dat premies van dergelijke wagens behoorlijk stijgen

leuk als een vracht schip per ton schoon zou zijn, als er geen chemische troep meer bij mengen in de stookolie zou dat speculair schelen in de uitstoot
Een vrachtschip verontreinigt zo veel als 50.000 auto’s


heb je wel wat om na te lezen
 

Alleen die eerste link al.. Nieuw zal het misschien kloppen, maar die auto's draaien een paar ton, wat zou de uitstoot zijn na 1 ton? Als alles een beetje vervuild raakt? Of als de EGR klep is afgedopt zoals bij veel diesels gebeurt?
En dan hebben we het nog niet over de uitstoot als die diesel effe de boel schoon staat te stoken? Effe lekker regenereren, of worden die filters vanzelf schoon?
Nog even en er komen roosjes uit de uitlaat

Tweede links is in het Duits....

Derde link gestopt na het lezen dat ze uit gaan voor max 94.000 miles op een accu... Er rijden al Tesla's rond met vele tonnen op de teller...

Hoeveel fossiele auto's gaan er wel niet spontaan in vlammen op? Dat zijn er zo veel dat je het niet eens meer leest in de krant.

Nou goed, jij je zin, dan laten we dat transport wel door 50.000 auto's uit China hier naar toe rijden, ipv dat ene vrachtschip. Wat zou beter zijn denk je?
 
Laatst bewerkt:

Mag toch hopen dat je dat niet echt meent...?

Bij mij is 15 x 50.000 overigens geen 50 miljoen, dus wat is het nu?
 
Mag toch hopen dat je dat niet echt meent...?

Bij mij is 15 x 50.000 overigens geen 50 miljoen, dus wat is het nu?


het bron artikel had het over dat 15 schepen smeriger zijn dan alle auto's bij elkaar.

maar niet alle schepen zijn even oud, en hebben een dubbel stook olie systeem, een gewone om mee op te starten en de haven in en uit te varen en als ze op volle zee zijn schakelen ze op stookolie waar chemische rotzooi in zit wat extreem giftig en vervuilend is. .
 

Gelukkig stappen steeds meer schepen over op gas (LNG) dat is al een stap in de goede richting