Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

IMG_20191007_181053.jpg

Toch gelukt
 
vanmiddag een toertochtje gemaakt, en de actioncam mee

moet de film nog monteren ,, de hardcore liefhebbers kunnen zich alweer schrap zetten ! :+
 
Die zit er pas bij sinds de 850/750 volgens mij. Ik denk idd om jezelf te verhangen als je realiseert dat je een namaak-Yamaha hebt gekocht ipv een BMW...
vanmiddag een toertochtje gemaakt, en de actioncam mee

moet de film nog monteren ,, de hardcore liefhebbers kunnen zich alweer schrap zetten ! :+
Heb ook een toertochtje gedaan, maar glad vergeten te filmen, sorry. Ik moet dus niet kijken, want heb zelf de 1250 ook flink de sporen gegeven (in Zeeland).
Misschien was dit de laatste dag aangenaam weer van dit seizoen??
 
Verhulst, ik sla ff over.

Tegen de tijd dat ik serieuze slaaptherapie nodig heb neem ik wel een abo’tje op je YT kanaal. Dan zal ik wel de enige zijn naast je tante en je schoonmoeder. :X
 
Verhulst, ik sla ff over.

Tegen de tijd dat ik serieuze slaaptherapie nodig heb neem ik wel een abo’tje op je YT kanaal. Dan zal ik wel de enige zijn naast je tante en je schoonmoeder. :X

als je constant snelheids overtredingen wil zien en idiote gevaarlijke acties moet je elders zijn.
maar ik maak ook andere dingen testen van motoren , auto's en DIY hoe je dingen repareert

naast mijn tante en schoonmoeder , kijken er zo'n 1600 mensen met een abbo naar mijn video's , zo groot is mijn familie echt niet.
 
Heb ook een toertochtje gedaan, maar glad vergeten te filmen, sorry. Ik moet dus niet kijken, want heb zelf de 1250 ook flink de sporen gegeven (in Zeeland).
Misschien was dit de laatste dag aangenaam weer van dit seizoen??

Denk dat het vandaag ook nog redelijk gaat zijn. Ik wou vandaag tot Reims-Gueux rijden met de Porsche, maar hele dag regen, dus het zal Zeeland en Neeltje-Jans worden en wat nieuw Instagram-materiaal vastleggen :P

Maar wel een speciaal moment: de zee loopt leeg.... :P

Die zwarte valbeugels zijn wel mooi (ik zal de metaalkleurige op mijn Exclusive hebben die van m’n blauwe komen), maar een kleine raak is wel erg zichtbaar, zie ik...

Ik heb op mijn HP ook zwarte beugels. Als je ze schendt is het inderdaad onmiddellijk zichtbaar. Vandaar nu bij de poederlakker en die neemt dan ineens de kleppendeksels, boemerangs, footpegs, ... mee. Alles van alu/grijs wordt zwarkt gelakt of gecoat.
Zei iemand dat ik dan beter een triple black kon nemen, maar dat alu stoort mij ergens gewoon. Mijn pa heeft nu zijn GS-A intussen, en al die zilveren beugels storen echt in mijn oog.
 
Verhulst...ik heb een poging gedaan...
Heb eerst een paar sterke capu's gehad en 2kg pasta om energie te verzamelen...

Na 20 sec de tijdbalk 3 x verschoven. En dan steeds weer dat beeld op die tellers..
Als je sexleven net zo afwisselend en niet opwindend is, dan heb jij meer nodig dan 5l expresso...
 
Maar wel een speciaal moment: de zee loopt leeg.... :P

Die zwarte valbeugels zijn wel mooi (ik zal de metaalkleurige op mijn Exclusive hebben die van m’n blauwe komen), maar een kleine raak is wel erg zichtbaar, zie ik...
Kopt, zelfs aan de 2 zijden🙄,
Links was volledig stilstaande fase (op grove keien van de jifi, de rechtse was stapvoets op een motortraining voor krappe manoeuvres.
(Dat heet "karakter" aan je motor geven!😇)
 
Er zijn Lifestyle, Veiligheids, Comfort, Touring en Dynamicpakketten....5 dus.

Wie weet welke paketten op een R 1200GSA DOHC leverbaar waren? Ik lees vaak ''alle 3 de pakketten" en welke worden dan bedoelt? En wat zitten er in de 3 pakketten?

Dank u


Euhh... beetje laat, maar wel goed gemeend.... :+

Zie attachement, prijslijst van de 2011 DOHC GSA. Model dat ik nog steeds heb.


GSA DOHC (2010 - 2013): pro = technisch gezien zeer betrouwbaar omdat het een doorontwikkeld model is. Let er dan op dat de eerste DOHC's uit 2010 nog een tanklint kunnen hebben (storinggevoelig). In de loop van 2010 is deze door een vlotter vervangen.

Een tanklint wil je idd net hebben: die gaan allemaal stuk. Er is een kit te koop om een tanklint te vervangen door een vlotter (naast de bekent aansteker truc)..

GSA LC (2014 - 2018): heeft een sterker blok en ook het rijwielgedeelte spreekt meer aan dan de oliegekoelde GSA. ESA is beter dan die van de oliekoelers. Kijk dan wel naar een exemplaar die voorzien is van de interessante opties (ESA, LED koplamp, cruise control). Bij import wil de CC nog wel eens ontbreken. In NL werden de meeste GSA's wel hiermee afgeleverd.

Moet toch even op de opmerkingen tav rijwielgedeelte en ESA reageren.
Ooit op een 2014 LC GSA gereden: verschil in rijwielgedeelte is marginaal, als in te verwaarlozen.

Ergens in 2015 voor een beurt bij de dealer en kreeg het verhaal: neem de 2015 GSA maar ff mee, is nog weer beter (groter vliegwiel) mooier fijner, etc. etc.
Tijd over lopen denken en uiteindelijk begin 2017 gekozen voor een upgrade van de DOHC.
Kost ff wat maar dan rijd zo'n DOHC beter dan een LC: HyperPro ESA Dempers.


In het voorjaar 2017 deze dingen erop laten zetten, er was maar een conclusie mogelijk: ik had het eerder moeten laten doen.
Op dat moment stond de DOHC net ff over de 40.000 KM, toen de oude ESA dempers eraf kwamen was de conclusie heel snel duidelijk: dingen waren al volledig versleten.
Ga bij originele BMW dempers uit van 40K en dan of andere of revisie.

Bij revisie ben je overigens ook 800 euro verder...

 

Bijlagen

  • R1200gsa_pricelist_01_11.pdf
    1.007,1 KB · Weergaven: 12
Ik kon gisteren lastig in slaap komen, maar deze film werkt beter dan welke pil dan ook. Thanks. :t

De Dominator wordt straks opgehaald. Iemand nog een R100GS in de aanbieding? Een R80 mag ook,maar dan met 1000cc kit.


misschien kan ik mijn motor tour films verkopen aan mensen die niet kunnen slapen maar om wat voor een reden geen slaap medicatie kunnen gebruiken,, dan verdien ik wel aardig wat om een leuke R1200 GSA Dohc lucht/olie te kopen ,, en een Honda NC 750 X voor het woonwerk
 
Terug
Bovenaan Onderaan